۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 55374808

تا به حال به سفر یک روزه به شیراز به شیراز فکر کرده‌اید؟ اصلا می‌شود بهشتی مثل شیراز را یک روزه گشت؟ با ما همراه شوید.

سفر یک روزه به شیراز

سلام نو - سرویس گردشگری: شهر شیراز تنها یک شهر مسکونی نیست؛ شیراز شهر آبادانی، شهر مردان بااصالت جنوبی، شهر دلدادگی طبع شعر و آرامگاه‌های مشاهیر و نیز شهر مردم خون‌گرم و گشاده‌روی شیرازی است که دست در دست یکدیگر شیراز زیبای کنونی را به ارمغان آورده‌اند.

در همین راستا، سفر یک روزه به شیراز می‌تواند بهترین گزینه‌ای باشد که یک مسافر انتخاب می‌کند.

سفر به شهر بااصالت و خوش سیمای شیراز، شما را از تمام حس‌های خوب دنیا بهره‌مند می‌سازد. سفر به شیراز مملو از حس لطیف و پرذوق اشعار پارسی است و در عین حال وسواس و دقت انتخاب در خرید از بهترین مراکز را به دنبال دارد و همچنین حس دیدار از بناهای تاریخی که خبر از کهن دیرینه ایران زمین می‌دهند را به جان و تن آدمی القا می‌کند. حال سوال اینجاست، برای دریافت تمامی این حس‌ها در قالب یک مضمون چگونه می‌توانیم در یک روز شیرازگردی کنیم؟ یا به عبارتی سفر یک روزه به شیراز چگونه است؟

سفر یک روزه به شیراز و دیدار از بناهای تاریخی 

مگر می‌شود به شیراز سفر کرد و حافظیه و سعدیه را ندید؟ چگونه می‌توان از دیدار آرامگاه‌ دو شاعر بزرگ ایران و ایرانی زبان گذشت؟ قطعا آرامش حافظیه با زیبایی‌های سعدیه در کنار هم آنقدر روح را جلا می‌دهند که شما باید در لیست سفر یک روزه خود به شیراز دیدار از این دو مکان را تیک بزنید.

از آنجایی که در یک روز باید تمام تفریحات و گردشگری‌های لازم را انجام دهید، انتخاب با خودتان است که از دروازه قرآن زیبا که برای مسافران سفر خیر آرزومند است و آن‌ها را از زیر قرآن رد می‌کند بازدید کنید و یا بازی شگفت‌انگیز مسجد نصیرالملک با نور و رنگ را ببینید. دیدار از باغ عفیف آباد، تخت جمشید و ارگ کریمخانی هم می‌تواند پیشنهاد بسیاری عالی برای عاشقان بناهای باستانی باشد.

باغ چهان نمای شیراز، نارنجستان قوام، مجموعه پاسارگاد، عمارت دیوانخانه شیراز و خانه زینت الملک نیز تلفیقی از هنر، طبیعت، ادب و تاریخ دیرینه ایران زمین هستند.

در حقیقت شیراز مهد کاخ‌های تاریخی است و اگر شما بخواهید به تک تک بناها با حوصله سر بزنید و یک عکس یادگاری هم ثبت کنید، بدون اغراق شاید این عمل به یک هفته به طول انجامد؛ از همین رو سعی کنید گلچینی از علایق خود و بهترین‌ها را برای بازدید انتخاب کنید.

سفر یک روزه به شیراز

خوش‌گذرانی با مراکز تفریحی و سرگرمی شیراز

جالب است بدانید که شیراز تنها وادی تمدن کهن ایران نیست و مکان‌های تفریحی و گردشگری بسیاری را در جای جای خود به ارمغان آورده است که سفر یک روزه به شیراز را لذت بخش‌تر می‌کند. برخی برج‌های تجاری و تفریحی شیراز قادر هستند شما را ساعت‌ها بدون اینکه گذر زمان را حس کنید سرگرم سازند.

شیراز مال، بوک لند، بالکافه، شهربازی گاندو، باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز، پارک کوهستانی دراک، پارک جنگلی پالایشگاه، لونا پارک، پارک جنت، پارک آزادی، مجموعه تفریحی ورزشی کوثر، باشگاه پینت بال سیمرغ، لیزر تگ شیراز، کارتینگ شیراز، شهر بازی مجتمع ستاره فارس و.. مکان‌هایی هستند که با وجود تنوع در کاربری، اما با سلیقه همه افراد مطابقت دارند.

اگر به دنبال هیجان هستید، پیشنهاد می‌شود به شهربازی‌ها و باشگاه‌های شیراز سر بزنید و اگر جویای آرامش می‌باشید، کافه‌های زیبا و آرامش‌بخش شیراز مکان مناسبی برای استراحت کوتاه به شمار می‌آیند.

سفر یک روزه به شیراز

خرید از بازار وکیل شیراز

بازار وکیل تنها یک بازار نیست، بازار وکیل ترکیبی از هنر و معماری باستان با یک مرکز خرید بی‌نهایت بزرگ است. در بازار وکیل شما رستوران‌هایی را خواهید دید که دیزی‌های بسیار دلچسب و لذیذی سرو می‌کنند.

بازار وکیل جزء مجموعه آثار وکیل است که به علت سبک معماری خاص مردم زیادی جهت خرید و حتی تماشا و بازارگردی به آن مراجعه می‌کنند.

بازار وکیل معدن همه اجناس است و امکان ندارد که شما بخواهید چیزی را تهیه کنید و در بازار وکیل آن را نیابید. قطعا یک سفر یک روزه بدون خرید و بازارگردی نمی‌تواند آنقدرها هم رضایت‌بخش باشد.

سفر یک روزه به شیراز

سفر یک روزه به شیراز و رستوران هفت خوان شیراز

رستوران هفت‌ خوان بزرگ‌ترین و مشهورترین رستوران در شیراز است که حتما باید در سفر یک روزه به شیراز سری به آن بزنید. نام این رستوران از کتاب شاهنامه از شاعر بزرگ پارسی زبان، فردوسی گرفته شده است که در آن از هفت خان (به معنای مرحله) صحبت شده است.

در رستوران هفت خوان در هر طبقه غذایی با سبک و دستور متفاوت سرو می‌شود. به‌ عنوان مثال در طبقه‌ای که نام یک خوان (به معنای سفره) را به خود اختصاص داده است غذای سنتی و در طبقه دیگر فست‌ فود سرو می‌شود.

این رستوران از جمله مکان‌هایی است که آوازه آن در شیراز زبان‌زد است و از کیفیت غذایی و زیبایی بسیار محبوبی برخوردار است.

سفر یک روزه به شیراز

خرید سوغات شیراز

سفر یک روزه به شیراز بعد از تمام ماجراجویی‌ها و گشت و گذارها بازهم یک خلأ دارد! خرید سوغاتی از قدیم‌الایام در ایران رایج بوده است و همیشه مسافران در سفر خود از شهری که به آن سفر کرده‌اند به شهر خود سوغاتی می‌برده‌اند.

مسقطی، کلوچه شیرازی، یوخه، بادام سوخته، حلوا شیرازی، رنگینک شیرازی، برشلیک، نان مشت، حلوا خارک، نان فسایی و انواع عرق‌های گل از نمونه سوغاتی‌های مشهور شهر شیراز هستند.

در پایان فراموش نکنید که سفر یک روزه شما تنها زمانی به بهترین شکل ممکن برگزار خواهد که انتخاب‌هایتان برای دیدار از مکان‌ها براساس سلایق خودتان باشد. امیدواریم نهایت لذت را از سفر به شهر زیبای شیراز ببرید.

سفر یک روزه به شیراز

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید