۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 55374802

شهر شیراز به عنوان یکی از مقاصد توریستی و گردشگری ایران زمین از جمله پیشنهادهای عالی برای یک سفر مطلوب است، اما واقعا چرا چرا به شیراز سفر کنیم؟

چرا به شیراز سفر کنیم؟

سلام نو-سرویس گردشگری: تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که چرا به شیراز سفر کنیم؟ تابه‌حال شده است که تصمیم بگیرید به یک شهر یا منطقه سفر کنید و بعد از خود بپرسید که چرا باید به این شهر سفر کنم؟ یا این شهر چه چیز قابل توجهی دارد که ارزش بازدید و سیاحت را داشته باشد؟ شهر شیراز به عنوان یکی از مقاصد توریستی و گردشگری ایران زمین از جمله پیشنهادهای عالی برای یک سفر مطلوب است.

در همین راستا قصد داریم به شرح نکاتی بپردازیم که شما را برای سفر به شیراز، مهد ادبیات و طبیعت درخت‌های نخل جنوب قانع کنند.

شیراز شهر تمدن و فرهنگ کهن ایران و ایرانی

شهر شیراز مملو است از تمام زیبایی‌هایی که می‌توانند از پنجره دیدگان مورد تماشا قرار بگیرند. شیراز یعنی اصالت یک فرهنگ و زیبایی طبیعی جلوه‌های بصری نعمت‌های الهی، شیراز یعنی پایتخت شعر و ادبیات پارسی و وادی تاریخ باستانی بشریت و در نهایت شیراز به معنای طبع گرم و گشاده‌رویی مردمان مهربان و مهمان‌نواز شیرازی است.

شهر شیراز مکان‌های تفریحی، تاریخی و فرهنگی بسیاری را در برگرفته است، اما در وهله اول می‌توان به این نتیجه رسید که سفر به شیراز می‌تواند به سبب حس آرامش و رفتار دلنشین شیرازی‌های عزیز صورت بگیرد.

چرا به شیراز سفر کنیم؟

دلایلی مهم برای این که چرا به شیراز سفر کنیم؟

شیراز اماکن تاریخی، فرهنگی و باستانی زیادی را در جای جای خود متولد کرده است و توانسته در طی سال‌ها همچون یک مادر آن‌ها را پرورش دهد و به نگاه عموم مردم تقدیم کند. آرامگاه حافظ و سعدی مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مکان‌های تاریخی شیراز هستند که یاد و خاطر اشعار پارسی را زنده نگه می‌دارند.

از نمونه آرامگاه بزرگان دیگر می‌توان به آرامگاه کوروش کبیر، آرامگاه شاه شجاع و آرامگاه خواجوی کرمانی اشاره کرد. ناگفته نماند که فضای بکر و طبیعی مقبره‌های عارفان هم در رده پربازدیدترین آرامگاه‌های شهر شیراز قرار دارد.

تمامی آثار تاریخی و اماکن باستانی شیراز مملو از نقش و نگارهای چشم ‌نواز و سازه‌های دیرینه تمدن کهن ایران زمین هستند.

موزه کاشی و سنگ، شاه چراغ شیراز، تخت جمشید، مجموعه آثار وکیل، سرای مشیر، باغ جهان نمای شیراز، مسجد عتیق شیراز، دروازه قرآن شیراز، مجموعه پاسارگاد، عمارت دیوانخانه شیراز، موزه پارس، مسجد نصیر الملک، ارگ کریمخانی، نارنجستان قوام شیراز، خانه زینت الملک، باغ ارم و باغ دلگشا شیراز از نمونه بناهای تاریخی و دیدنی و بسیار معروف شیراز هستند که می‌توانند با نقش و نگار خاص و پرمفهوم خود سفر شما به شیراز را معنا ببخشند.

چرا به شیراز سفر کنیم؟

مکان‌های تفریحی و گردشگری شیراز

شاید تصور شما از شیراز بر این اساس باشد که این شهر تنها جایگاه آثار تاریخی و دیرینه ایران زمین است. اما جالب است بدانید که تعداد مکان‌های تفریحی و گردشگری شیراز که می‌توانند هیجان و نشاط را برای مسافران به ارمغان بیاورند بیش از تعداد مکان‌های تاریخی و فرهنگی است.

شهربازی گاندو، باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران شیراز، باشگاه پینت بال سیمرغ، پارک کوهستانی دراک، پارک جنگلی پالایشگاه، لونا پارک، پارک جنت، پارک آزادی، مجموعه تفریحی ورزشی کوثر، لیزر تگ شیراز، کارتینگ شیراز، شهر بازی مجتمع ستاره فارس و.. از جمله مکان‌هایی هستند که واژه‌های تفریح و سرگرمی در آن‌ها خلاصه شده است.

چرا به شیراز سفر کنیم؟

رستوران‌های شیرازی، دلیل خوشمزه اینکه چرا به شیراز سفر کنیم؟

چرا به شیراز سفر کنیم؟ در یک کلام می‌توانیم بدون ذره‌ای اغراق بگوییم، عطر و طعم غذاهای شیرازی فوق‌العاده است. شهر شیراز که از مردمان مهربان، مهمان‌نواز و پرمحبت به همراه بهترین بناهای گردشگری و تاریخی تشکیل شده است، سرزمین غذاها و خوراکی‌های ناب و دلنشین است.

رستوران هفت خوان شیراز، رستوران خانه سنتی پرهامی، مجموعه رستوران‌های باغ راز، رستوران خوشا شیراز، رستوران عمارت فیل، رستوران سنتی شرزه، فست فود گابریک، فست فود مستر برگر، رستوران گرتا شیراز و رستوران ژولپ شیراز از جمله ایستگاه‌های مناسب شکم هستند که هم غذاهای سنتی و هم غذاهای مدرن و فست فود در آن‌ها سرو می‌شود.

چرا به شیراز سفر کنیم؟

هتل‌ها و اقامتگاه‌های بی‌نظیر شیراز

هتل‌های شیراز تنها یک مکان مسکونی جهت اقامت نیستند! به طوری که برخی از هتل‌های شیراز یک نوع بنای تاریخی محسوب می‌شوند و جلوه و نمای بسیار زیبا و تماشایی دارند.

از جمله هتل‌های معروف و پنج ستاره شیراز هتل چمران است که به تنهایی در کاشی به کاشی دیوارهای خود از زیبایی‌ها و هنر شهر شیراز تعریف کرده است. همچنین هتل بزرگ شیراز که یک تالار مجلل از نماد مدرنیزه و فضای شیک و زیبا است.

هتل پرسپولیس شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل هما شیراز و هتل‌های سه ستاره‌ شیراز یعنی هتل ارگ شیراز، هتل آپارتمان جهان نما شیراز و هتل نیایش شیراز از دیگر هتل‌های ویژه و خاص شهر شیراز هستند که اقامت در آن‌ها می‌تواند سفر شما را لذت‌بخش‌تر از آنچه که تصور می‌کنید، سازد.

چرا به شیراز سفر کنیم؟

مراکز خرید و پاساژهای شیراز زیبا

شهر شیراز مراکز خرید و پاساژهای دیدنی بسیاری جهت خرید و بازدید دارد که عظمت و زیبایی بعضی از مراکز خرید شیراز می‌تواند شما را حیرت‌زده کند.

بازار وکیل به عنوان یک اثر تاریخی و هنری از جمله مهم‌ترین مراکز خرید شیراز محسوب می‌شود که هر نوع کالایی در آن با بهترین کیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت موجود است.

سرای مشیر در مراکز خرید شیراز، مجتمع تجاری خلیج فارس، مجتمع تجاری ستاره فارس، مرکز خرید زیتون، مرکزخرید آفتاب فارس، مجتمع تجاری نگین فارس، مجتمع تجاری هامون، مرکز خرید سینا، مرکز خرید حافظ، مرکز خرید الهیه و مرکز خرید سلطانیه از نمونه مهم‌ترین و شاخص‌ترین مراکز خرید شیراز هستند.

مطمئنا حال به این نتیجه رسیده‌اید که چرا به شیراز سفر کنیم؟ و حتی می‌توان گفت که اشتیاق سفر با تعریفی که از شهر زیبای شیراز شنیدید در درون شما ریشه دوانده است.

چرا به شیراز سفر کنیم؟

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    3 1
    باغ عفیف آباد یادتون رفته..مکانی زیبا با عمارت و موزه
  • بهنام IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 0
    عشق است قشقایی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید