به دلیل افرایش بی سابقه گرمای هوای در خوزستان مصرف برق به عدد تاریخی ۸ هزار و ۷۰۸ مگاوات رسید.

 مصرف برق در این استان به اوج خود رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: روز گذشته (سه‌شنبه ۲۸ تیر) پیک مصرف برق در شبکه خوزستان به عدد تاریخی ۸ هزار و ۷۰۸ مگاوات رسید و از پیک مصرف ۸ هزار و ۶۲۷ مگاواتی که در یکشنبه ۲۶ تیرماه به ثبت رسیده بود، عبور کرد.

وی با بیان اینکه روند افزایش مصرف برق همچنان سیر صعودی دارد، افزود: این میزان افزایش مصرف برق نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد بیش از ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس شورای پایایی و عبور از پیک بار تابستان ۱۴۰۱ خوزستان تصریح کرد: وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر از آن به همراه رطوبت هوا و ماندگاری آن از شروع هفته جاری باعث شده که میزان مصرف برق افزایشی باشد و شبکه در شرایط پربار قرار بگیرد.

دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکان برای کاهش مصرف برق برای حفظ پایداری شبکه برق، بیان کرد: شبکه برق برای چند روز متوالی است که در دمای بالای ۵۰ درجه در نهایت پرباری بوده که اگر مدیریت و کاهشی نشود، باعث می‌شود عمر تجهیزات کوتاه و حوادث ناخواسته و خاموشی در شبکه رخ دهد.

وی با بیان اینکه صنعت برق همه تلاش خود را بکار گرفته تا شبکه در پایداری کامل باشد و حوادث ناخواسته ناشی از پرباری و گرما در کمترین زمان ممکن برطرف ‌شوند، گفت: راه حفظ پایداری شبکه برق از مدیریت مصرف می‌گذرد و مشترکان با کاهش ۱۰ درصدی مصرف خود می‌توانند مانع خاموشی برق منازل خود شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: در این شرایط که توده هوای گرم ماندگار شده، لزوم صرفه‌جویی مصرف برق بیشتر از قبل احساس می‌گردد تا در جریان برق‌رسانی خللی وارد نشود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید