شماره کشته های درگیری های قبیله ای در سودان به بیش از ۱۰۰ نفر رسید و ۲۹۱ نفر هم زخمی شدند.

 درگیری خونین در سودان /  ۱۰۵ نفر کشته شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جمال ناصر السید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری فرانس پرس گفت: بر اساس آخرین آمارها، شماره کشته های درگیری های قبیله ای در نیل آبی به ۱۰۵ نفر رسیده و شمار زخمی ها به ۲۹۱ نفر افزایش یافته است.

وی روز سه شنبه نیز اعلام کرده بود که به خاطر پر شدن سردخانه و وجود ده ها جسد ناشناس از طرف های درگیری، اوضاع در بیمارستان الدمازین بحرانی است.

السید افزود: به خاطر بوی بد جنازه ها، کادر بیمارستان امکان ادامه فعالیت ندارند.

رسانه های سودانی اعلام کردند که تجهیزات و نیروی گسترده ای از ارتش به دو استان نیل آبی و کسلا ارسال شده است.

درگیری های قبیله ای در استان نیل آبی در شرق سودان از روز شنبه با سلاح های سنگین از سر گرفته شد و ده ها خانواده ساکن این مناطق به سمت شهر الروصیرص فرار کردند.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از خارطوم گزارش داد که ده‌ها خانواده روز شنبه از درگیری قبیله‌ای در استان نیل آبی سودان، در مرز اتیوپی پا به فرار گذاشتند.

یکی از مقام های شهرداری «الروصیرص» گفت: «من شاهد زخمی‌ها و صف‌های طولانی افرادی بودم که به پاسگاه‌های پلیس پناه می‌آوردند.

یک پل «الروصیرص» را از الدمازین، مرکز استان نیل آبی که در ۸۰۰ کیلومتری جنوب خارطوم واقع است، جدا کرده است. یکی از ساکنان محلی به این خبرگزاری گفت که ده‌ها خانواده به ویژه زنان و کودکان برای فرار از درگیری ها از روی این پل گذشتند.

مقام شهرداری الروصیرص افزود: ما برای کنترل دوباره اوضاع به نیروهای کمکی نیاز داریم. پزشکان بیمارستان الروصیرص نیز تقاضای نیروی کمکی دارند، شمار زخمی‌ها بی وقفه رو به افزایش است.

احمد العمده استاندار نیل آبی در تلویزیون دولتی سودان اعلام کرد وضعیت در قیسان بهتر شده، اما درگیری‌ها اکنون در الروصیرص ادامه دارد.

در جریان درگیری بین روستاییان قیسان از روز دوشنبه تا جمعه که بر سر زمین رخ داد، ۱۶ مغازه به آتش کشیده شد.

مقام های محلی در آنجا مقررات منع رفت وآمد برای مغازه داران اعلام کردند و هر گونه تجمع یا راهپیمایی از روز جمعه به مدت یک ماه ممنوع شده است.

سازمان ملل ۲۵ نوامبر (۴ آذر) نیز از کشته شدن ۴۳ نفر و آتش سوزی در ۴۶ روستا منطقه دارفور خبر داده بود.

مناطق مختلف دارفور هر از چند گاهی شاهد درگیری‌های خونین بر سر زمین و چراگاه‌ها و منابع آبی بین قبایل عرب و آفریقایی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید