همسر رئیس جمهور اوکراین با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و همسرس دیدار و گفتگو کرد.

دیدار همسر زلنسکی با جو بایدن در کاخ سفید
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «اولِنا زلنسکی» همسر رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و همسرس درباره افزایش حمایت‌های غرب دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، همسر زلنسکی علاوه بر دیدار با بایدن و همسرش، با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز ملاقات کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره این دیدار گفت، بلینکن بر «تعهد آمریکا نسبت به حمایت از پیروزی اوکراین» تأکید کرد.

پرایس افزود، بلینکن همچنین تأکید کرد که واشنگتن به فراهم کردن کمک‌های مختلف برای حمایت از پاسخ اوکراین به روسیه ادامه خواهد داد که ابتکار بانوی اول اوکراین برای حمایت از شهروندان دچار آسیب روحی ناشی از جنگ از جمله آن‌ها است.

سفر اولنا زلنسکی به آمریکا در حالی انجام شده که اخیراً «دمیترو کولِبا» وزیر خارجه اوکراین از تماس تلفنی با بلینکن و «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی و گفتگو درباره جنگ با روسیه خبر داد.

کولبا در این‌ باره گفت: «من بر نیاز فوری به افزایش عرضه توپخانه‌های خودکششی هویتزر آلمانی و موشک‌اندازهای چندگانه به اوکراین تاکید کردم. ما اقدامات بعدی برای رفع انسداد صادرات مواد غذایی اوکراین را نیز هماهنگ کردیم».

روز گذشته (سه شنبه) جان کربی سخنگوی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا برای ارتباطات استراتژیک اعلام کرد که دولت جو بایدن اواخر هفته بسته کمکهای تسلیحاتی و نظامی برای اوکراین که شامل سیستمهای پرتاب متحرک هیمارس است را معرفی و اعلام خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید