تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی با نتیجه ۹۱ بر ۷۶ مقابل اردن شکست خورد و از صعود به رده بالاتر باز بماند.

شکست تیم ملی بسکتبال ایران مقابل اردن

به گزار سلام نو به نقل از ایسنا، از ساعت ۱۵ امروز (چهارشنبه) ۲۹ تیر ۱۴۰۱، تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، به مصاف اردن رفت که در پایان با نتیجه ۹۱ بر ۷۶ مقابل حریف خود تن به شکست داد تا از صعود به نیمه‌نهایی مسابقات باز بماند و حذف ناباورانه‌ای داشته باشد.

ترکیب ایران:
حاد حدادی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و سجاد مشایخی

ترکیب اردن:
امین ابو هواس، دار تاکر، فردی ابراهیم، زید عباس و احمد الدوآیری

حذف ناباورانه تیم ملی بسکتبال ایران به دست اردن

نیمه اول: ایران ۳۸ - ۴۴ اردن

۳ امتیاز نخست بازی را بهنام یخچالی برای ایران به دست آورد، اما در ادامه پرتاب سه امتیازی «تاکر» و اسلم‌های «هواس» و «دوآیری» اردن را با ۴ امتیاز پیش انداخت تا نتیجه ۷ - ۱۱ شود. در حالی که ایران دفاع خوبی مقابل نفوذهای تاکر نداشت، اختلاف دو تیم به ۸ امتیاز افزایش یافت تا بازی ۱۵ - ۲۳ به سود اردن شود. با سه امتیاز جمشیدی، این کوارتر نهایتا ۱۸ - ۲۴ به سود اردنی‌ها پایان یافت.

در آغاز کوارتر دوم، با سه امتیازی مشایخی و دو امتیازی حسن‌زاده ایران ۵ امتیاز متوالی را کسب کرد و با کاهش اختلاف به یک امتیاز، اردن را وادار به تقاضای وقت استراحت کند. با ورود دو تیم به زمین ترن اُورهای بازیکنان ایران زیادتر شد تا با درخشش تاکر اردن ۳۵ - ۲۹ پیشی گرفته و ارمغانی وادار به گرفتن وقت استراحت شود. کوارتر دوم ۲۰ - ۲۰ مساوی شد تا اردنی‌ها با برتری ۴۴ - ۳۸ به رختکن بروند.

حذف ناباورانه تیم ملی بسکتبال ایران به دست اردن

نیمه دوم:

با شروع بازی سرعت حملات ایران بالا رفت تا با درخشش یخچالی، شاگردان یخچالی سه دقیقه بعد از کوارتر سوم ۴۷ - ۴۸ پیش بیفتند. یخچالی نخستین سه امتیازی خود را در این کوارتر وارد سبد اردنی‌ها کرد تا ایران ۴۹ - ۵۱ پیش بیفتد. با سه پرتاب سه امتیازی یخچالی، مشایخی و حدادی، ایران ۵۶ - ۶۲ پیش افتاد تا اردنی‌ها تقاضای وقت استراحت کنند. این کوارتر ۲۰ - ۲۹ به سود ایران پایان یافت تا بازی ۶۴ - ۶۷ به سود شاگردان ارمغانی ادامه داشته باشد.

اما در کوارتر چهارم ایران افت عجیبی کرد. فردی ابراهیم ستاره اردن در کوارتر چهارم بود که با سه امتیازی‌های خود اردن را ۷۲ - ۷۰ پیش انداخت. «احمد الدوآیری» سنتر اردنی‌ها دو امتیازی خود را روی دست حدادی به سبد ایران رساند تا نتیجه ۷۴ - ۷۰ به سود اردن شود. این کوارتر با درخشش «دار تاکر» (شوتینگ گارد اردن) و «فردی ابراهیم» (پوینت گارد) در پرتاب‌های سه امتیازی ۲۷ - ۹ به سود اردن پایان یافت تا ایران با حساب ۷۶ - ۹۱ برابر حریف خود مغلوب شود و حذف ناباورانه‌ای از مسابقات داشته باشد.

در این بازی «دار تاکر» شوتینگ گارد آمریکایی الاصل اردنی‌ها ستاره اول بازی بود. MVP لیگ آرژانتین در این بازی ۲۹ امتیاز را کسب کرد تا به همراه ۲۳ امتیاز «فردی ابراهیم»، بیش از نیمی از امتیازات اردنی‌ها (۵۲ امتیاز) را به دست آورده باشند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید