طبق گفته یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کمیسیون بهداشت روند اجرای دارویار را پیگیری می‌کند به شرط آنکه دولت منابع مالی را به موقع پرداخت کند و به سازمان‌های بیمه گر در اجرای این طرح کمک کند.

 اجرای طرح دارویار با دقت پیگیری می‌شود

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مزایای طرح دارویار که از سوی وزارت بهداشت در حال اجراست، گفت: مسئولین وزارت بهداشت با اجرای این طرح در مرحله اول ۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف را تحت پوشش بیمه قرار دادند و تصمیم دارند تا ۱۱۹ قلم داروی دیگر با تایید شورای عالی بیمه، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سه دهک پائین جامعه در قالب این طرح رایگان بیمه می شوند، افزود: هدف این است تا با افزایش قیمت دارو، فشاری بر مردم وارد نشود و هزینه ها از سوی بیمه ها پرداخت شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه باید با تامین منابع مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه، این طرح به درستی اجرا شود تا اهداف آن محقق گردد، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل پایین بودن قیمت دارو، دارو به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود و چندین کشور همسایه از داروی یارانه ای ایران استفاده می کنند.

محمدبیگی افزود: با اجرای دقیق طرح دارویار، یارانه به بیماران و بیمه ها پرداخت می‌شود و از قاچاق دارو جلوگیری می گردد. همچنین واسطه ها و دلالان از چرخه دارو حذف می شوند.

نماینده قزوین در مجلس اظهار کرد: با اجرای این طرح بیمه ها باید هزینه دارو را پرداخت کنند، نباید افزایش قیمت دارو به مردم تحمیل شود؛ قطعاً مطالبات مردم در حوزه دارو بسیار مهم است و به عنوان نماینده مردم در مجلس به جد پیگیر روند اجرای این طرح هستیم تا به درستی اجرا شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه این طرح باید با نظارت دقیق مجلس، وزارت بهداشت، سازمان ها و نهادهای نظارتی به درستی اجرا شود، افزود: از دولت انتظار داریم که با تامین منابع مالی به موقع و پرداخت آن به سازمان‌های بیمه گر در اجرای موفق این طرح کمک کنند. هر گونه خلل در این زمینه موجب فشار به مردم خواهد شد لذا مطالبه جدی ما نظارت دقیق و منسجم دولت در این طرح است.

این عضو کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود پیوست رسانه‌ای برای این طرح گفت: از دولت انتقاد داریم که چرا نمایندگان در جریان اجرای طرح قرار نگرفته اند و به عنوان خادمان مردم از این موضوع بی‌خبر هستند؟ در این رابطه مردم را نباید نادیده گرفت.

رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت با بیان اینکه قرار بود ۷۰۰ میلیارد برای زیرساخت سلامت الکترونیک در راستای اجرای حذف ارز ترجیحی، توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده و همچنین اجرای دقیق سامانه‌ها و تکمیل سرویس‌ها تخصیص داده شود، گفت: متأسفانه تاکنون اعتباری برای این موضوع اختصاص داده نشده و اگر این روند ادامه یابد با این وضعیت ممکن است طرح زمین بخورد.

محمدبیگی در پایان تاکید کرد: حمایت از اقشار کم درآمد، تامین دارو برای بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن، پوشش بیمه ای آحاد مردم و تامین منابع مالی مهمترین شروط اجرای این طرح است، در غیر این صورت گرانی دارو آسیب زیادی به بیماران و اقشار نیازمند خواهد زد. در کمیسیون بهداشت مجلس با دقت روند اجرای طرح رصد و پیگیری می شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید