نشت گاز در یکی از هتل های ۹ طبقه در مشهد موجب شد تعدادی از مسافران این هتل راهی بیمارستان شوند و باقی سمافران تخلیه فروی شدند.

حادثه برای مسافران یک هتل در مشهد / ۳۰ نفر به بیمارستان منتقل شدند / هتل تخلیه فوری شد

به گزارش سلام نو، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مسمومیت احتمالی ۳۰ مسافر به دلیل استشمام منوکسیدکربن خبر داد.

علیشاهی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: ۳۰مسافر در مشهد بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن دچار گازگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: این حادثه حوالی ساعت ۵:۵۰ بامداد امروز (۲۹ تیر) در یک هتل واقع در خیابان امام‌رضای مشهد رخ داد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: از بین افراد دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در این حادثه که دارای علائم تهوع، سردرد، ضعف و بی حالی بودند، ۲۵ مسموم توسط ۹ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس اعزامی تحت بررسی و درمان اولیه قرار گرفتند و به بیمارستان‌های امام‌رضا(ع)، اکبر، شهید کامیاب و شهید هاشمی‌نژاد منتقل شدند و ۵ مسموم نیز با وسیله شخصی به بیمارستان موسی ابن جعفر(ع) مراجعه کردند که اکنون تحت درمان قرار دارند.

سرپرست آتش نشانی شهر مشهد نیز در این رابطه توضیح داد: در پی حادثه نشت گاز منواکسید کربن در هتلی در خیابان امام رضا(ع) تعدادی مسافر مسموم و ٣١٨ مسافر نیز به بیرون این مجموعه منتقل شدند.

عکس | گازگرفتگی مسافران یک هتل ۹ طبقه در مشهد | خروج بیش از ۳۰۰ مسافر از هتل | ۳۰ نفر راهی بیمارستان شدند

مجید فرهادی افزود: امروز در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع حادثه برای تعدادی مسافر در یکی از هتل های محدوده مرکزی شهر مشهد، گروه‌های نجات و پشتیبانی به خیابان امام‌رضا اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور نجاتگران آتش‌نشانی در محل و بررسی میدانی از داخل این هتل مشخص شد تعدادی از مسافراتن به دلیل استنشاق گاز سمی منواکسید کربن (co) با علایم تهوع و سرگیجه دچار مسمومیت شده اند که آتش‌نشانان بلافاصله با توجه به اهمیت سلامت مسافران اقدام به تخلیه فوری ۳۱۸ نفر از حاضران این هتل کردند.

سرپرست آتش نشانی شهر مشهد گفت: طبق اعلام اورژانس ٣٠ نفر در این حادثه دچار گازگرفتگی و به بیمارستان منتقل شدند.

فرهادی افزود: بررسی های اولیه نشان داده که نشت گاز co از قسمت موتور خانه این مجموعه صورت گرفته و برای کشف علت و منشأ دقیق گازگرفتگی این افراد در این هتل تحقیقات توسط کارشناسان مربوطه آغاز شده و ادامه دارد.

این مسئول تاکید کرد: طی سال گذشته برای متولیان این هتل ۹طبقه، ۲ بار اخطاریه برای تشکیل پرونده ایمنی از آتش‌نشانی مشهد ارسال شده است.

سرپرست آتش نشانی شهر مشهد گفت: با توجه به این که آتش‌نشانی اقامت در این هتل را به دلیل ناایمن بودن خطرناک می داند، با حضور عوامل انتظامی و قضایی، از پذیرش مسافر در این هتل به صورت موقت جلوگیری شد.

منبع: ایرنا، ایلنا

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید