سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۲۹ تیر ۱۴۰۱ اعلام کرد که هوای در برخی از شهرهای کشور تا ۷ درجه گرم می شود.

گزارش هواشناسی ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / هوا در این استان‌ها خنک می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در استان‌های شمالی از کاهش دما طی روزهای آتی در مناطق شمال و شمال‌غرب کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در خصوص تازه‌ترین وضعیت جوی کشور برای امروز ۲۹ تیر و روزهای آتی اعلام کرد: بارش‌های موسمی تابستانه برای پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و بلندی‌های کرمان، افزایش ابر، رگبار و رعدو برق ایجاد خواهد کرد که همراه با وزش باد شدید موقت و گردوخاک است. از روز جمعه نیز بر شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود و از بعدازظهر یکشنبه گستره آن به شرق و بلندی‌های فارس کشیده خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای استان‌های گیلان و مازندران و پنجشنبه گیلان، مازندران و گلستان، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. همچنین از جمعه تا یکشنبه بارش در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز، تشدید می‌شود. شنبه بر روی شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است و یکشنبه بارش‌ها در این مناطق شدت می‌گیرد.

نقشینه ادامه داد: دمای هوا از امروز تا یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر و پنجشنبه تا یکشنبه برای استان‌های شمال‌غرب، ۴ تا ۷ درجه کاسته خواهد شد. در پنج روز آینده نوار شرقی به ویژه زابل باد شدید دارد و در برخی مناطق با خیزش گردوخاک همراه است. در دو روز آینده نوار غربی کشور پدیده گردوغبار دارد.

وی افزود: دریای عمان و تنگه هرمز امروز مواج و متلاطم می‌شود. شرق دریای عمان نیز در پنج روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است. از اواخر وقت امروز تا شنبه دریای خزر مواج خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران در پنج روز آینده صاف و آفتابی است. وزش باد ملایم خواهد بود. بیشینه دمای امروز و فردای پایتخت ۳۸، جمعه ۳۹ می‌شود و کمینه دمای امروز تهران نیز ۲۷ درجه ثبت شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید