دولت سیزدهم در ابتدای خرداد ماه از طرح جدیدی برای سامایه گذاری مردم در بازار نفت خام به جای طلا و سکه و سایر بازارهای مالی خبر داد.

آخرین وضعیت طرح جدید دولت رئیسی برای فروش نفت به مردم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره آخرین وضعیت اجرای طرح اوراق گواهی سپرده کالایی نفت خام گفت: ان‌شاءالله جزئیات این طرح تا دو ماه آینده اعلام خواهد شد.

اواخر اردیبهشت‌ماه محسن خجسته‌مهر - مدیر عامل شرکت ملی نفت - در یک نشست خبری، اعلام کرد که برای یک طرح که با نام گواهی سپرده کالایی نفت شناخته می‌شود، در این شرکت به جمع‌بندی رسیدیم و پس از مذاکره با بانک مرکزی جمهوری اسلامی، بورس انرژی و سازمان برنامه و بودجه، در حال مذاکره برای دریافت مجوز هستیم. قرار است این طرح همسو با اقتصاد مقاومتی و مردمی‌سازی اقتصاد باشد و به تنوع روش‌های فروش در شرکت ملی نفت ایران کمک کند.

وی از این روش به‌عنوان ابزاری نو یاد کرد و گفت: طبقه‌ای تازه از دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری مردم و بازاری نو برای نفت خام و میعانات گازی فراهم خواهد شد؛ به این ترتیب مردم قادر خواهند بود به‌صورت اوراق بهادار با پشتوانه نفت، شکلی نوین از سرمایه‌گذاری و پس‌انداز را تجربه کنند که سبب ثروت‌اندوزی ملی می‌شود. این روش می‌تواند کنترل‌کننده تورم و ایجادکننده رونق اقتصادی در سطح کلان شود.

مدیرعامل شرکت‌ملی نفت توضیح داد: به‌منظور رونق بخشیدن به اقتصاد کشور، تأمین نقدینگی با مشارکت دادن مردم برای استفاده از منابع مالی در اختیار شرکت ملی نفت ایران انتشار اوراق سپرده کالایی در دستور قرار گرفت تا شرکت با انتشار این اوراق بتواند منابع مالی را در اختیار بگیرد و در زمان‌های مشخص این نفت تحویل خریدار شود. این اقدام امسال اجرایی خواهد شد.

خجسته‌مهر اوایل خردادماه نیز در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که پیشنهاد جدیدی در این شرکت و یک مدل جدید فروش نفت ارائه شده که فرآیند کارشناسی آن رو به اتمام است و آن هم انتشار اوراق مربوط به گواهی سپرده کالایی است که با انتشار این اوراق، بخش داخلی کشور می‌تواند منابع در دسترس خود را در اختیار وزارت نفت به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری قرار دهند.

به گفته وی، همچنین تملک معادل نفت خام، نقدینگی را متناسب با بخشی از نفتی که عرضه می‌کنیم، در اختیار این شرکت قرار خواهد داد و به صورت واقعی بخش مهمی از منابع مالی مورد نیاز را تامین خواهیم کرد. جزئیات این طرح با تکمیل فرآیند کارشناسی به اطلاع مردم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت، به‌تازگی درباره آخرین تغییرات اعمال شده برای اجرای این طرح، گفت: جزئیات این طرح با طی تشریفات در دولت به‌زودی اعلام می‌شود و اکنون در حال طی کردن تشریفات است و در صورت نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید