کلمبیا میزبان برگزاری مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان است. سهمیه ایران در این مسابقات نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

 کاهش چشمگیر سهمیه‌های ایران در مسابقات دو و میدانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان از ۱۰ تا ۱۵ مرداد به میزبانی کلمبیا برگزار می‌شود و ایران در این رویداد پنج نماینده دارد.

سارینا ساعدی در پرش سه گام، علی امیریان در دوی ۸۰۰ متر، سمیر اقبالی در ۳۰۰۰ متر مانع، ارشیا مصدقی در پرش با نیزه و ارسلان قشقایی در پرتاب وزنه ورزشکاران ایران در مسابقات جهانی هستند.

زمان کسب سهیمه این مسابقات تا سه هفته قبل از شروع رقابت‌ها بود و اکنون به پایان رسیده است. فردین‌پور مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی ایران در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد در صورتی که ظرفیت‌ مواد در قهرمانی جهان تکمیل نشود احتمال دارد که برخی از رکوردهای ورزشکاران ایران پذیرفته شود.

نکته قابل توجه این است که تنها پنج ورزشکار از طریق رکورد مستقیم راهی مسابقات کلمبیا می‌شوند و تعداد سهیمه‌های ایران نسبت به دور قبل افت چشمگیری دارد.

ایران در دور قبل این مسابقات که مرداد ماه سال گذشته به میزبانی کنیا برگزار شد ۹ سهمیه در مواد مختلف داشت اما در این دوره چهار سهمیه کاهش داشته که نشان از وضعیت نامناسب رده‌های پایه دارد.

کاهش سهمیه‌های ایران در قهرمانی جهان در حالی اتفاق افتاد که هاشم صیامی، رئیس فدرسیوان دوومیدانی پیش از این از توجه فدراسیون به رده‌های پایه صحبت کرده و گفته بود" فدراسیون به رده‌های پایه کمک می‌کند. باید به این رده‌ها با دید باز نگاه کنیم. توجه ما به ردهای پایه است و در رده‌های بزرگسال هم اعزام‌ها کیفی خواهد بود. " اما وضعیت سهمیه‌ها به خوبی عملکرد فدراسیون در رده‌های پایه را نشان می‌دهد.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید