طبق گفته نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، تحصیلات عالیه برای انتخاب وزرا کافی نیست. افراد انقلابی باید با معیارهای انقلابی همسو باشند.

تحصیلات عالیه برای وزیر شدن کافی نیست

به گزارش سلام نو، غلامحسین رضوانی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که «دولت در آستانه معرفی ۳ وزیر به مجلس قرار دارد، از یکسو وزیر کرسی وزارت تعاون و کار خالی است و در سوی دیگر وازرت صمت قرار است تفکیک شود، به نظر شما دولت چه ویژگی‌ها و شاخص‌هایی را باید برای انتخاب وزرای جدید خود در نظر داشته باشد؟»، گفت: به نظر من وزرایی که آقای رئیسی قرار است انتخاب کند باید مطابق وعده‌هایی که به مردم داده براساس معیارهای انقلابی انتخاب شوند به این معنا که هم متعهد باشند و کاردان و هم باتجربه، صرفا به اینکه تحصیلات عالی داشته باشند، اکتفا نکنند.

وی ادامه داد: وزرای انتخابی حتما باید افرادی باشند که در عین داشتن نشاط، پویایی و شادابی در کار، از تجربه کافی برای امر مهم وزارت برخوردار باشند، به گونه‌ای که در واقع کاردانی، تعهد و انقلابی‌گری، نشاط و جوانی و تجربه همه جمع باشد.

نباید وزارتخانه‌ها تفکیک شوند

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه دولت در حوزه وزارت صمت با پذیرش انتقادات برای حل مساله به سوی تفکیک وزارتخانه گام برداشته، به نظر شما لازم نیست که وزارتخانه‌ بزرگ دیگری همچون راه و شهرسازی نیز تفکیک شود؟»، اظهار داشت: من به شخصه اصولا با تفکیک وزارتخانه‌ها موافق نیستم و معتقدم فلسفه‌ای که در ادغام وجود داشت، همچنان به قوت خود باقی است و مادامی که ما دلایل و شواهد کافی بر اینکه چنانچه تفکیک کنیم اتفاق مبارکی رخ خواهد داد، نداشته باشیم؛ نباید این کار را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سوال اول هم نظر من همین مخالفت با تفکیک بود اما چون شما اشاره کردید که بنا و تصمیم دولت بر تفکیک این وزارتخانه است در آن موضوع مخالفت خودم را ابراز نکردم.

رضوانی همچنین تاکید کرد: بنابر مشکلی که وجود دارد با توجه به اینکه ما همواره گفتیم که هزینه‌های دولت باید کم شود، دولت باید چابک باشد و دولت نباید فربه باشد مشکل این است که در این روش تفکیک این موارد لحاظ نخواهد شد و بدون شک و هیچ تردیدی باعث افزایش هزینه‌های دولت می‌شود. افزایش هزینه‌های دولت هم خدایی ناکرده منجر به کسری بودجه خواهد شد و همه می‌دانیم که این کسری بودجه چه آثار زیان‌باری دارد.

وی گفت: در نتیجه ما باید نسبت به تقویت و اصلاح مدیریت و ستاد وزارتخانه‌ها اقدام کنیم نه نسبت به تفکیک آن‌ها.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید