معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از دریافت نکردن سود سهام عدالت توسط یک میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار به دلیل عدم اعلام شماره شبای بانکی خبر داد.

سومین مرحله سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ | سهام داران حساب خود را چک کنند | آخرین مهلت برای جاماندگان

به گزارش سلام نو، سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت فردا می خوانیم.

محمود حسنلو در مورد تعداد سهامداران عدالت که هنوز شماره شبای حساب بانکی خود را برای دریافت سود سهام عدالت اعلام نکرده‌اند، اظهار داشت: هنوز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از سهامداران عدالت شماره شبا نداده‌اند، بنابراین سودهای عملکرد سال ۹۸ و ۹۹ سهام عدالت که به ترتیب در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ به حساب سایر سهامداران عدالت واریز شد، هنوز برای آنها واریز نشده و این سودها نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مانده است.

او در مورد اینکه قرار بود تا آخر تیرماه سود سهام عدالت افرادی که شماره شبا اعلام کنند، واریز شود، خبر داد: از این تعداد برخی اقدام به ارائه شماره شبای حساب بانکی کرده‌اند که امیدواریم در روز اول یا دوم مردادماه سال جاری سود مانده آنها واریز شود. بنابراین هنوز روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) فرصت وجود دارد کسانی که هنوز شماره شبای بانکی اعلام نکرده‌اند، شماره حساب خود را از طریق سامانه سجام اعلام کنند تا سود برای آنها واریز شود.

همچنین«جواد موحد»؛ معاون دولت الکترونیک در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تشریح جزئیات آخرین آمار ثبت‌نام سرپرست خانوار سه دهک کم‌درآمد جامعه برای دریافت اینترنت رایگان گفت: تا این لحظه بیش از ۹۳۰ هزار سرپرست خانوار از سه دهک اول یارانه‌بگیر از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و کد USSD برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی درباره فعال‌سازی بسته‌ها نیز افزود: آخر این هفته ثبت‌نام به پایان می‌رسد و کل اطلاعات به اپراتورها ارسال می‌شود که بسته اینترنت را فعال کنند. برنامه‌ریزی صورت گرفته برای یک سال آینده است که به‌واسطه آن هر چهار ماه یک‌بار، بسته ۱۰ گیگ اینترنت فعال می‌شود.


بیشتر بخوانید:

اعلام زمان واریز سود سهام عدالت | هر نفر چقدر سود دریافت می‌کند؟
جاماندگان سهام عدالت هرچه سریعتر اقدام کنند | فردا آخرین مهلت ثبت نام است


معاون دولت الکترونیک ادامه داد: سرپرستان خانوار سه دهک اول دریافت یارانه، پس از ثبت‌نام در «پنجره واحد خدمات دولت» وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان را مشاهده می‌کنند. اگر جزو دهک باشند، در این صفحه نمایش داده می‌شود. موحد تصریح کرد: برای فعال شدن اینترنت رایگان برای شماره تماس ثبت شده، پیامکی می‌آید و در صورتی که سرپرست خانوار تمایل به تغییر شماره تماس وارد شده را دارد می‌تواند شماره جدید را وارد کرده و روی کلمه تایید کلیک کند.

گفتنی است، سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه‌بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا با شماره‌گیری کد #۱۲۳۴*۴* برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند. / کیهان

واریز ۱ میلیون بحساب سهام عدالتی ها

واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در اواخر تیر ماه انجام می شود.

سپرده‌گذاری مرکزی بعد از دریافت شماره شبای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در اواخر اردیبهشت ماه، سود این عده از جاماندگان را واریز کرد.

برخی از جاماندگان سهام عدالت، در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت سال‌های ۹۸ و ۹۹ را همزمان با یکدیگر دریافت کردند، مرحله سوم واریز سود سهام عدالت که مشروط به دریافت شماره شبای جاماندگان است در اواخر تیر ماه صورت می‌گیرد.

براساس آخرین آمارها حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت به دلیل عدم ارائه شماره شبا، سود دریافت نکرده اند که باید با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در آن در فرایند دریافت سود سهام عدالت قرار بگیرند.

سومین مرحله سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ | سهام داران حساب خود را چک کنند | آخرین مهلت برای جاماندگان

مشمولان سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۹ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود یک میلیون و صد هزار تومان و برای سهام عدالت۵۳۲ هزار تومانی حدود ۵۸۰ هزار تومان سود دریافت کرده‌اند.

چه کسانی مشمول این سود سهام عدالت نمی شوند؟

قشمی مدیر سیستم تسویه و پرداخت سمات : دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که سجامی نشده اند سود سهام دریافت نخواهند کرد.

گروه دیگری که سود سهام عدالت برای آن‌ها واریز نمی‌شود، شماره حساب‌های مسدودی است که نمی‌توان سود سهام را به این حساب‌ها واریز کرد.

سومین دلیل عدم واریز سود سهام عدالت برای افراد مشمول، این است که شماره حساب ثبت شده افراد، راکد بوده، در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت ۶ ماه تراکنش نداشته باشند، جزو شماره حساب‌های راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام در این شماره حساب ها وجود ندارد./ اقتصادآنلاین

زمان و هزینه ثبت نام سهام عدالت چقدر است؟

سخنگوی اتحادیه سراسری تعاونی‌های سهام عدالت از شناسایی ۳,۵ میلیون جامانده سهام عدالت در نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی کشور خبر داد.

علی اکبر حیدری در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه در حال حاضراجرای قانون واگذاری سهام به جاماندگان سهام عدالت در چه مرحله‌ای است، گفت: بعد از پیگیری‌هایی که مجلس شورای اسلامی داشت بالاخره در قانون بودجه سال جاری تکلیفی برای دولت تعیین شد مبنی بر تخصیص سهام عدالت به دهک‌های پائین درآمدی جامعه و سایر افرادی که این سهام را دریافت نکرده‌اند.

وی اظهارداشت: قرار شد عملیات اجرایی آن در سال جاری شروع شود چون در قانون بودجه تصریح شده که امسال باید این تکلیف قانونی بطور کامل اجرا شود.

سخنگوی اتحادیه سراسری تعاونی‌های سهام عدالت گفت: ترتیبات اجرایی تا به اکنون در این زمینه بطور کامل نهایی نشده ولی در کلیات چه دهک‌هایی باید در اولویت باشند جمع بندی شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر چه تعداد از جاماندگان سهام عدالت شناسایی شده‌اند، افزود: قانون بودجه بطور مشخص اولویت را به مددجویان نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی داده چون نزدیک به ۳,۵ میلیون نفر از جمعیت مشمول طرح افراد زیر پوشش در این دو نهاد حمایتی هستند که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

حیدری بیان داشت: البته تکلیف اصلی قانون دو دهک پائین درآمدی جامعه است چون امکان دارد جمعیت زیادی در کشور باشند که زیر پوشش هیچ نهادهای حمایتی نباشند اما در گام نخست ۳,۵ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در کشور شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: یادآوری می‌شود در هیچ مرحله‌ای از سهام عدالت در دهک‌های پائین درآمدی جامعه حتی در گذشته فرآیند شناسایی اولیه و ثبت نام وجود نداشته به دلیل اینکه دستگاه مسئول مشخص و شناسایی اولیه بوسیله همان دستگاه انجام می‌شد پس در شناسایی اولیه این مرحله نیز هیچ نیازی به ثبت نام مقدماتی، پرداخت مبلغ و هزینه‌ای نیست.

سخنگوی اتحادیه سراسری تعاونی‌های سهام عدالت گفت: یک عده افرادی در کشور هستند که در واقع آن‌ها جاماندگان سهام عدالتند.

وی افزود: این افراد کسانی هستند که در سال‌های گذشته ضمن شناسایی و دریافت دعوت نامه، تکالیف قانونی خود را انجام داده‌اند ولی به دلیل اختلال سیستمی سهام دریافت نکرده‌اند.

حیدری با اشاره به اینکه تعداد این افراد نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، یادآورشد: انتظار می‌رود دبیرخانه مرکزی سهام عدالت سهام آن‌ها را با همان قراردادهای قبلی تخصیص دهد چون اولویت نخست و بهانه دهک‌های بعدی که اکنون مشمول هستند از جمله همین نهادهای حمایتی همان یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بودند. / تسنیم

سومین مرحله سود سهام عدالت کی واریز می شود؟ | سهام داران حساب خود را چک کنند | آخرین مهلت برای جاماندگان

از کجا بفهمیم جزء کدام دهک درآمدی هستیم؟

افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی در صورتی که در دهک دهم قرار گرفته باشند، مجددا فرصت اعتراض به این دهک بندی را خواهند داشت.

پیگیری از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در خصوص نحوه اقدام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی نشان می دهد افرادی که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ یارانه دریافت نکردند، یا در سال‌های قبل یارانه‌شان قطع شده بوده یا انصراف داده بودند یا به هر علتی ثبت‌نام نکرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام به ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است، سامانه مذکور در بستر درگاه ملی خدمات دولت است و با ثبت شماره تلفن همراه و ثبت کد ملی‌ و شماره شبا، ثبت نامشان کامل می‌شود.

همچنین افرادی که از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه‌شان قطع شده است با مراجعه به سامانه hemayatmcls.gov.ir می‌توانند درخواست بازبینی خودشان را ثبت و منتظر بررسی وزارت رفاه باشند.

اخیرا سرپرست وزارت رفاه اعلام کرده است، اگر متقاضی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست بازبینی ارائه داده است، ولی کماکان جزو دهک ۱۰ است، تا ۱۰ روز آینده این سامانه مجددا باز خواهد شد تا متقاضیان دریافت یارانه بتوانند اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

زاهدی وفا با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند. ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا چند روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم. از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد.

نحوه استعلام دهک بندی چگونه است؟

در حال حاضر برخی از خانوارها به دهک‌بندی درآمدی خود اعتراض دارند و نمی‌دانند در کدام دهک قرار دارند. چگونه می‌توان دهک خانوار را مشخص کرد؟ یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام با کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند. علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سئوالات در اختیار مردم است. / همشهری

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید