قیمت مسکن هرساله در تهران و نقاط مختلف کشور با تورم افزایش می یابد، اما در ماه های اخیر قیمت مسکن افزایش قابل توجه ای داشت و تقریباً ۲۵ درصد افزایش داشته است، در این گزارش به بررسی قیمت خانه هایی پرداخته‌ایم که شنیدن نرخ آنها دود از سرتان بلند خواهدشد.

تصاویر باورنکردنی از لوکس ترین و گرانترین آپارتمان های تهران / از شنیدن قیمت خانه های لاکچری سرتان سوت می کشد! / عکس

به گزارش سلام نو، در این تلاطم بازار مسکن و وضعیت اقتصادی نابسامان که بسیاری از خانوارها حتی برای اجاره یک واحد ۵۰ متری در جنوب شهر با چالش روبرو هستند، هنوز خانه های لوکس با قیمت های نجومی در آگهی های اینترنتی به چشم می خورد که هوش از سر آدم می برد. خانه هایی که بیشتر شبیه قصرهایی هستند که پادشاهان درآنها زندگی می کردند.

قیمت این املاک و ویلاهای لاکچری به حدی زیاد است که برای رهن و اجاره این واحدها هم باید پول پیش چند میلیاردی و اجاره چند صد میلیونی پرداخت کرد.

با رشد افسار گسیخته تورم مسکن در سال های اخیر که بلای جان مردم شده و بیش از ۵۰ درصد از تهرانی ها را را به اجاره نشینی کشانده است، این سوال در ذهن می آید که صاحب این خانه ها چه کسانی هستند و چه افرادی برای خرید این خانه ها پیش قدم می شوند؟

با پرسش از چند بنگاه املاک که در شمال تهران به فعالیت مشغول اند این سوال را مطرح کردیم . یکی از املاکی های منطقه الهیه گفت: اکثر صاحبان این املاک دارای مشاغل آزاد و پر سودی هستند که از این راه درآمدهای هنگفتی را در سال به جیب میزنند و عجله ای برای فروش واحدهای خود ندارند ،‌ زیرا هر روزی که بیشتر صبر کنند چند صد میلیون بر ارزش خانه هایشان اضافه می شود. البته بیشتر این خانه های لوکس که گاهی تا ۵۰۰ میلیارد یا حتی بیشتر قیمت دارند در قالب رهن و اجاره در اختیار افراد قرار می گیرد زیرا حتی اگر فردی پول خرید همچنین خانه ای را هم داشته باشد ترجیح می دهد سرمایه خود را در کار و تجارت سرمایه گذاری کند. در ادامه به بررسی قیمت تعدادی از خانه های لوکس در تهران پرداخته ایم:

ویلای سوپر لوکس در اقدسیه

خانه-+لوکس-۱

قیمت یک ویلای ۱۹۰۰ متری که در یک سایت اینترنتی منشر شده است ۵۰۰ میلیارد تومان است که نرخ هر متر این خانه ۲۶۳ میلیون تومان است.

این ویلا مجلل در ۲ طبقه دوبلکس در لواسان واقع شده است که در هر طبقه ۴ اتاق خواب قرار گرفته است. همچنین این ویلا دارای ۲ استخر، ۸ پارکینگ سندی، ۳ بالکن مجلل و یک ویوی ابدی نیز می باشد.

برج ۷۰۰ متری فوق لاکچری در نیاوران

خانه-+لوکس-۲

قیمت کل این خانه مجلل۲۹۴ متری، ۵۰۰ میلیارد تومان است و متری ۲۹۴ میلیون می‌شود.

زیربنای این واحد نوساز و لاکچری ۱۷۰۰ متر است و در منطقه نیاوران واقع شده و دارای ۴ پارکینگ و استخر، سونا و جکوزی است.

از دیگر ویژگی های این واحد لوکس می توان به خنک کننده مرکزی، گرمایش مرکزی، خروج اضطراری، اتاق لباسشویی ، روف گاردن و سالن ورزشی اختصاصی اشاره کرد.

ویلای دوبلکس در شهرک غرب

خانه-+لوکس-۳

این قصر مجلل ۱۴۴۴ متری در منطقه شهرک غرب بوده و در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است و پیشنهاد صاحب خانه برای فروش این ویلا ۴۷۰ میلیارد تومان است. هر متر این ویلا ۳۲۵ میلیون قیمت دارد.

امکانات این خانه لاکچری آنقدر زیاد است که مشاور کارگزاری این خانه درخواست کرده است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره امکانات این ملک تماس گرفته شود!

بهترین لوکیشن منطقه، دو ویلای تمام فول و دوبلکس،‌ استخر زمستانی و تابستانی، روف گاردن و متریال درجه یک فقط گوشه ای از ویژگی های این خانه گران قیمت است.

تاپ لوکیشن منطقه ازگل

خانه-+لوکس-۴

این خانه ۸۰۰ متر بنا دارد و دارای ۱۴۰۰ متر زمین است. این ویلای ۲۱ ساله در منطقه ازگل واقع شده است و از ویژگی های این بنا می توان به ۴ اتاق خواب مستر، مشاعات و امکانات لوکس و ۲ طبقه دوبلکس اشاره کرد.

برای خرید این قصر مجلل باید چیزی در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بودجه داشته باشید. نکته جالب در مورد این آگهی این است که خریداران باید جهت بازدید از ملک فوق پرینت مالی ارائه کنند تا فروشنده مطمئن شود بازدیدکنندگان قصد خرید داشته و برای سرگرمی ملک را بازدید نمی کنند.اگر متوسط حقوق ماهانه یک کارمند را ۶ میلیون تومان در نظر بگیریم برای خرید این خانه ۵۰۰۰ سال باید صبر کرد.

خانه های لوکس خریداری ندارد!

در حال حاضر رشد معاملات مسکن در خرداد ماه سال جاری جان تازه ای گرفت و معامله گران به این بازار پر تلاطم امیدوار شدند ولی طبق آخرین آمار های منتشر شده روند رکود بازار دوباره در تیرماه تکرار شد و به نظر می رسد معاملات مسکن فقط یک رشد هیجانی را در خرداد ماه تجربه کرده است و کاهش معاملات مسکن حتی در خانه های با متراژ پایین و مناطق خوش قیمت نیز به روشنی دیده می شود.

حال با توجه به این موضوع که قیمت خانه در منطقه بورلی هیلز آمریکا که یکی از گران‌ترین محله‌های دنیا است، قیمت‌هایی به مراتب پایین‌تر از نرخ‌های خانه‌های فوق دارد، به نظر می رسد درج چنین آگهی هایی که شاید هیچوقت مشتری ای برایشان پیدا نشود، فقط جنبه تبلیغات و اعتبار بخشی به بنگاه های املاک را داشته باشد و لا غیر ، زیرا به نظر نمی رسد با این قیمت های نجومی کسی حاضر باشد برای این املاک پای میز معامله بنشیند. / خبر آنلاین

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید