یک پهپاد متعلق به رژیم موقت صهیونیستی در جنوب لبنان سقوط کرد . علت این سرنگونی هنوز مشخص نیست.

سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، منابع خبری لبنانی از سرنگونی یک پهپاد متعلق به رژیم موقت صهیونیستی خبر دادند.

پایگاه خبری النشره گزارش داد که این پهپاد اسرائیلی در منطقه «الوزانی» واقع در جنوب لبنان سرنگون شده است. هنوز مشخص نیست که علت این سرنگونی چه چیزی بوده است.

اوایل خرداد ماه گذشته هم یک پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی در خاک لبنان سرنگون شد. این پهپاد از نوع «اسکای لارک» بود که بین شهرک‌های «عیتا الشعب» و «رمیتا» واقع در جنوب لبنان سرنگون شد.

در همین ارتباط، «آمیکام نورکین»، فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی فروردین ماه گذشته اعتراف کرد که تل‌آویو دیگر بر لبنان «برتری هوایی بی‌چون و چرا» ندارد.

نورکین اذعان کرد، اسرائیل از حدود یک سال پیش که یکی از پهپادهایش توسط یک موشک ضدهوایی سرنگون شد پروازهای شناسایی بر فراز لبنان را کاهش داده است.

اشاره نورکین به سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط حزب‌الله لبنان در تاریخ ۸ مهرماه سال گذشته است. «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در آن زمان سقوط آن پهپاد را تأیید کرد.

حزب‌الله لبنان هم در بیانیه‌ای در همان روز اعلام کرد که نیروهای این جنبش موفق شده‌اند در ساعت ۱۳ و ۵۵ دقیقه یک پهپاد صهیونیست را سرنگون کنند. حزب‌الله تأکید کرد که این پهپاد را در منطقه «وادی مریمین» واقع در منطقه یاطر در جنوب لبنان، هدف قرار داده است.

شبکه خبری «کان» در گزارش چند وقت پیش خود گفت که تصمیم اسرائیل برای کاهش پروازهای شناسایی در آسمان لبنان در توانایی این رژیم برای جمع‌آوری اطلاعات از آسمان لبنان اخلال ایجاد کرده است.

نورکین قرار است فرماندهی نیروی هوایی را تحویل «تومر بار» داده و به حضور ۳۷ ساله‌اش در ارتش رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید