به دلیل گرمای شدید هوا طی روزهای اخیر،مصرف برق امروز به بیش از ۶۹هزار مگاوات رسید.

وضعیت قرمز در شبکه برق  / مصرف برق کشور از مرز ۶۹هزار مگاوات گذشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مصرف برق نسبت به روزها و سال‌های گذشته به‌شدت افزایش یافته و اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است به بیش از ۶۹ هزار مگاوات نیز برسد.

"مصطفی رجبی مشهدی" افزود: مصرف برق امروز در هر ساعت حدود هزار مگاوات از روز سه‌شنبه هفته گذشته که اوج مصرف برق تاریخی کشور رخ داد بیشتر است و اگر این روند ادامه یابد پیش‌بینی می‌کنیم به بیش از ۶۹هزار مگاوات نیز برسد.

وی ادامه داد: تأمین این میزان تقاضای مصرف برای نیروگاه‌های ما دشوار است و برق موردنیاز مشترکان در این شرایط با زحمت بسیار تأمین می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: شاید بتوان به دلیل گرمای شدید هوا، امروز را سخت‌ترین روز صنعت برق دانست و ما باید بتوانیم برق را به همه نقاط ایران به ویژه نقاط بسیار گرم، مانند ۷ شهر از استان خوزستان که امروز دمای بیش از ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند برسانیم.

رجبی مشهدی ادامه داد: از همه هموطنان درخواست می‌کنیم، تا ساعت ۱۸ که ساعت اوج مصرف برق است از استفاده وسایل پرمصرف برقی به‌طور جدی خودداری کنند و راه‌کارهای مدیریت مصرف مثل تنظیم دمای کولرهای گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دورکند کولرهای آبی و حتی خاموشی یک عدد لامپ اضافه را اجرا کنند.

وی افزود: همچنین اگر ساکن شهرهای سردسیر هستید و امکان خاموشی کولر وجود دارد، با عدم استفاده از کولر به ما در تأمین برق همه مشترکان یاری رسانند تا این روزهای گرم را بدون هیچ‌گونه قطعی برق پشت سر بگذاریم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید