مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان  چقدر است و چه راه‌هایی برای رسیدن به زاهدن وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال‌ها با ما همراه باشید.

مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان

 سلام نو – سرویس گردشگری: اگر اهل ماجراجویی و به سیستان و بلوچستان علاقه‌مند باشید حتما دوست دارید که مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان را بدانید.

آیا می‌دانید مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان چقدر است؟

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که سفر به زاهدان با خودروی شخصی یا اتوبوس سفری است که حداقل مسافتی معادل ۱۴۸۵ کیلومتر را پیش روی شما می‌گذارد. احتمالا حالا این سوال را می‌پرسید که چرا یک نفر باید سختی سفر با اتوبوس را به جان بخرد؟ پاسخ ساده است، اتوبوس اقتصادی‌ترین گزینه برای سفر به استان سیستان و بلوچستان است.

البته اگر مسافر باشید و به علاقه‌مند به سفرهای ارزان و کنجکاوانه باز هم اتوبوس وسیله جذابی است که جدای از ارزانی فرصت هم نشینی شما با مردم منطقه را بیش از پیش مهیا می‌کند؟

مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان دقیقا چقدر است؟

برای محاسبه مدت زمان سفر با اتوبس به زاهدان باید راه‌های مختلف را بشناسیم. شما برای رسیدن به زاهدن مسیر کوتاهی پیشِ رو ندارید، اما مسیری جذاب پیشِ رو دارید که می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان
مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان وابسته به ترافیک جاده می‌تواند به بیش از ۲۰ ساعت هم برسد

همانطور که اشاره شد کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به ۱۴۸۵ کیلومتر است، یعنی اگر با سرعت متوسط ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برانید حداقل ۱۵ ساعت مدت زمان سفر شما از تهران به زاهدان خواهد بود. این مسیر از آزادراه خلیج‌فارس آغاز می‌شود و بعد از گذر از قم وارد آزادراه امیرکبیر می‌شود. در این جا می‌توانید در یکی از مجتمع‌های اقامتی بین راه چیزی بخورید و آبی به دست و صورت خود بزنید.

بعد از آن به کاشان می‌رسید و راهی اردستان و نایین خواهید شد. بعد از عبور از محدوده استان اصفهان وارد اردکان و یزد وارد جاده یزد- کرمان می‌شوید از انار و سپس بم می‌گذرید تا در نهایت وارد محدوده استان سیستان و بلوچستان شوید. در سیستان و بلوچستان بعد از عبور از نصرت‌آباد، می‌توانید زاهدن را مشاهده کنید.

جزئیات مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان

البته توجه داشته باشید که اتوبوس کوتاه‌ترین مسیر ممکن را انتخاب نمی‌کند و بر اساس برنامه اتوبوس‌ها مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان حداقل ۱۹ ساعت و ۳۰ دقیقه خواهد بود. دلیل این مسئله آن است که اتوبوس‌ها در نقاط مشخصی توقف دارند و باید مسافران را به مقصد برسانند.

پس اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید حتما بلیت اتوبوس را از قبل بخرید، حساب ترافیک را بکنید، آب خنک و خوراکی کافی بردارید، یک کتاب برای خواندن در اتوبوس همراه خود داشته باشید. اگر حساس هستید حتما یک بالش مسافرتی کوچک هم همراه خود داشته باشید.

مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان

اگر زمانی قصد داشتید به جای اتوبوس با خودروی شخصی به زاهدان بروید بد نیست بدانید که دو مسیر دیگر هم دارید. مسیر اول مسافتی حدود ۱۵۸۸ کیلومتر دارد و از قم، کاشان، یزد، زواره، انارک، خور، دیهوک و بیرجند می‌گذرد و به زاهدان می‌رسد. مسیر آخر که از همه طولانی‌تر و شاید جذاب‌تر باشد از سمنان، شاهرود، سبزوار و بیرجند می‌گذرد. این مسیر تنها تقریبا ۱۰ کیلومتر از مسیر دوم طولانی‌تر است.

دیدنی‌های مسیر تهران به زاهدان

واقعیت این است که در سفر با اتوبوس چندان زمانی برای بازدید از زیبایی‌های مسیر تهران تا زاهدان ندارید، اما بد نیست که اندکی با ظرفیت‌ها کم‌نظیر این مسیر آشنا شوید. شما در مسیر تهران تا زاهدان از شهر جذابی مثل کاشان می‌گذرید، از اصفهان که نصف جهان است عبور می‌کنید، به یزد که شهر خشت‌ها است می‌رسید و از کرمان گرم و کُهن عبور می‌کنید. به جز احتمال عبور از شهر جذابی مثل شاهرود هم وجود دارد.

در نتیجه اگر به جای اتوبوس با ماشین شخصی به جاده بزنید، می‌توانید به جای یک سفر ۱۵ تا ۲۰ ساعته، یک سفر چند روز را آغاز کنید که از تهران شروع می‌شود و به زاهدن می‌رسد. در ادامه با هم برخی دیدنی‌های مسیر تهران به زاهدان را مرور می‌کنیم.

مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان

مسجد آقا بزرگ کاشان را باید یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسیر تهران تا زاهدان در شهر کاشان دانست. این مجموعه میراث دوره قاجار است و با سرمایه حاج محمدتقی خانبان طی سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۲۶۰ هجری قمری به‌منظور برگزاری نماز جماعت، مجالس درس و بحث داماد وی، ملا مهدی نراقی دوم، برادر ملا احمد نراقی ملقب به آقا بزرگ ساخته شد. این مسجد و مدرسه در بافت تاریخی این شهر، در نزدیکی بقعه خواجه تاج‌ الدین قرار دارد.

مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان
مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان

احتمال می‌رود که شبستان شمالی مسجد روی بقایای خانقاه، مسجد، مقبره و مدرسه خواجه‌ تاج‌الدین متعلق به اواسط سده ۹ قمری ساخته شده باشد. معمار مسجد مدرسه آقا بزرگ استاد شعبان از معماران خوشنام دوره خود بود. نقاش مجموعه‌ آقا بزرگ استاد محمد باقر قمصری بوده است. خطاطی‌های مسجد هم به دست چهره‌هایی چون محمد ابراهیم (جد خاندان معارفی)، محمد حسین (جد خاندان ادیب) و بسلمه‌های طغری به دست سید صادق کاشانی نوشته شده‌اند. این مسجد یکی از آن جالب‌ترین آثار تاریخی است که مدت زمان سفر با اتوبوس از تهران به زاهدان به چشم شما می‌خورد، البته اگر به جای اتوبوس با خودروی شخصی سفر کنید که چه بهتر.

این مسجد مانند سایر بناهای کاشان به شیوه معماری گودال باغچه ساخته شده و سه شبستان دارد. در مجموعه آقا بزرگ مسجد و مدرسه با زیبایی هر چه تمام‌تر به هم پیوند خورده‌اند. همین ظرافت‌ها باعث شده تا مسجد آقا بزرگ از شکوه و صمیمیتی هم‌زمان بهره‌مند باشد.

اصفهان؛ آجر به آجر با تاریخ

در اصفهان به هیچ شکل نمی‌توان یک مقصدار برای تماشا پیشنهاد داد. تنها کافی است به میدان نقش جهان بروید تا با آثار تاریخی همچون مسجد شیخ لطف‌لله، مسجد امام، سردر قیصریه در ورودی اصلی بازارچه اصفهان و کاخ عالی‌قاپو احاطه شوید. به جز این مگر می‌توان از اصفهان گفت و از سی و سه پل و عمارت چهل ستون و منارجنبان نگفت؟ مگر می‌توان کلیسای جذاب اصفهان را نادیده گرفت؟

نمایی از بازار اصفهان
نمایی از بازار اصفهان

بعد از تمام این‌ها نوبت به بازار تاریخی و جادویی اصفهان می‌رسد که هزار و یک هنر کهن را در خود جای داده است. همچنین بازار اصفهان حافظ بخش مهمی دیگر از میراث تاریخی اصفهان از جمله مسجد جارچی، چهارسوی چیت‌سازها و تیمچه ملک التجار است.

اگر فکر می‌کنید اصهفان باغ و بوستان ندارد سخت در اشتباه هستید. باغ های قدیمی اصفهان تلفیقی از تاریخ و طبیعت است و در آن گیاهان با معماری جذاب اصفهان گره خورده‌اند. نمونه ای از این باغ ها شامل : باغ خوشبختی آباد، انگورستان ملک، چهارباغ عباسی و باغ محمد علی خان می شود.

اگر دوست داشتید در اصفهان بمانید گزینه‌های زیادی دارید. از مهمان‌سراهای ارزان تا هتل‌های میان‌رده و هتل‌های لوکس و گران ده‌ها هتل و اقامتگاه مدرن و سنتی در نصف جهان وجود دارد. مشهورترین هتل اصفهان را می‌توان هتل پنج ستاره عباسی دانست که از آثار به‌جامانده از دوران صفوی است. هتل عباسی را می‌توان یکی از مشهورترین هتل‌های ایران دانست.

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ۲۲ IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    1 2
    عالی بود. مر۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید