۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 55374449

مناطق بکر جنوب ایران آن چنان پر تعداد و جذاب هستند که انتخاب تنها چند مورد از بین آن‌ها کاری بسیار دشوار است، اما ما این کار را انجام دادیم.

مناطق بکر جنوب ایران

سلام نو-سرویس گردشگری: مناطق بکر جنوب ایران مدتی می‌شود که مورد توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته‌اند. پس از این که ساحل و جنگل‌های زیبای شمال ایران مدت‌ها در مرکز توجه گردشگران بودند، حالا این جنوب گرم و دوست داشتنی است که توجه همه را جلب کرده است.

توجه گردشگران به اینفلونسرهای سفر و اشباع شدن شمال ایران باعث شده تا مسافران این سال‌ها توجه بیشتری به جنوب ایران نشان دهند. جنوب هم به لطف ساحل‌های داغ، دریای آبی، خورشید فروزان، تاریخ غنی و طبیعت متفاوت خود به خوبی پاسخ این استقبال را داده است.

باید اعتراف کرد که تمام خطه جنوب در مقابل شمال ایران یا شهرهایی مثل شیراز و اصفهان بکر هستند، با این همه بعضی نقاط واقعا کم‌تر مورد توجه قرار گرفته‌اند و تفاوت خاصی دیگر جاذبه‌های گردشگری دارند. با ما همراه باشید تا منتخبی از مناطق بکر جنوب ایران را بشناسیم.

جذاب‌ترین مناطق بکر جنوب ایران کجاست؟

پیش از پاسخ به این پرسش در نظر داشته باشید که پاسخ به این سوال مانند مسائل ریاضی نیست و سلیقه‌های متفاوت نقاط جذاب متفاوتی را به شما پیشنهاد می‌دهد. ما تلاش کردیم نقاط کم‌تر شناخته شده را با شما مرور کنیم.

مناطق بکر جنوب ایران از روستای پامِنار تا دریاچه سد دز دزفول

دزفول یکی از جذاب‌ترین و شناخته شده‌ترین شهرهای جنوب ایران است، اما این مسئله باعث نمی‌شد تا این شهر کُهن حرفی برای گفتن نداشته باشد. پامنار روستایی زیبا و بکر در دزفول است سکوت و سکونش شما را جادو می‌کند. به جز این دریاچه شهیون که نام دیگر آن دریاچه سد دز است با منظره خاص خود هوش از سر شما می‌برد.

مناطق بکر جنوب ایران

آتشکده جاویدا مسجد سلیمان

آتشکده جاویدا (صفه سرمسجد) یکی از جاذبه‌های گردشگری مسجد سلیمان است. نکته جالب این بنا آن است که از هیچ ملاتی برای ساخت آن استفاده نشده و برای ساخت آن تنها سنگ روی سنگ گذاشته‌اند. قدمت این بنا به قرن هفتم قبل از میلاد باز می‌گردد.

مناطق بکر جنوب ایران
مناطق بکر جنوب ایران از ایذه تا مسجد سلیمان پراکنده هستند

می‌گویند که این بنا به دستور پادشاهان هخامنشی بنا شده و یکی از منابع الهام ساخت تخت جمشید به شما می‌رفته است.

تپه شنی ام الدبس و جنگلی بستان

منطقه تپه شنی و جنگلی ام الدبس حد فاصل مزارع کشاورزی شمال رودخانه کرخه، بستان و جنوب کوه‌های میشداغ قرار دارد. پوشش گیاهی این منطقه یکی از جذابیت‌های آن است. این منقطه از گذشته دور زیستگاه آهو بوده. به جز آهو پستانداران دیگری همچون روباه، کفتار، شغال، گرگ و گراز در آن زندگی می‌کنند. بی‌تردید این منطقه از جذاب‌ترین مناطق بکر جنوب ایران است.

مناطق بکر جنوب ایران
دشت سوسن ایذه

ایذه به خودی خود منطقه‌ای متفاوت و جذاب در خطه‌ی جنوب است، پای دشت سوسن که در میان باشد جذابیت آن چند برابر می‌شود. این دشت زیبا گذرگاه کارون و توسط آن به دو نیمه تقسیم شده است. این دشت از بهمن تا خرداد ماه در اوج زیبایی قرار دارد.

مناطق بکر جنوب ایران
دشت سوسن

برخی دیگر از مناطق بکر جنوب ایران

تا اینجا با چهار نقطه واقعا بکر جنوب ایران آشنا شدیم، اجازه بدهید در بخش پایانی به چند نقطه دیگر که احتمالا شهرت بیشتری دارند اشاره کنیم. محوطه تاریخی چغازنبیل همیشه بکر است، حتی اگر ده‌ها بار به آن سفر کرده باشید.

سواحل جزایر هنگام، هرمز و ناز هر کدام به شکلی جادویی است. اگر سر به جزیره نفتی خارک هم بزنید بار دیگر زیبایی شما را جادو می‌کند. سازه‌های آبی شوشتر هم چنان حیرت آور است که شما را به دل قصه‌ها پرت می‌کند. این سازه‌های دوره ساسانی به معنای واقعی کلمه نمایگر ذهن مهندسی هستند.

مناطق بکر جنوب ایران
جزیره ناز

در آخر باید گفت که نقاط بکر جنوب ایران به همین جا خلاصه نمی‌شد. کمی کنجکاوی باعث می‌شود تا نگاهی دیگر به مناطق بکر جنوب ایران داشته باشید. کافی است کمی با محلی‌ها گرم بگیرید و اهل پرس‌وجو باشید، جنوب همیشه با دست پر شما را شگفت‌زده می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید