حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از احتمال ابطال مصوبه دولت از سوی مجلس و ابلاغ آن به دولت در آینده نزدیک خبر داد.

قابل توجه بازنشستگان تأمین اجتماعی غیر حداقلی بگیر | ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان صحت دارد؟

به گزارش سلام نو، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پیام تبریکی به مناسب فرارسیدن عید سعید غدیر خم گفت: مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ

از مهم‌ترین مسائلی که در زندگی اجتماعی انسان اهمیت فوق العاده‌ای دارد و اسلام روی آن بسیار تأکید می‌کند، توجه به مسئله حفظ حقوق و اموال مردم و به طور کلی، برقراری عدالت اجتماعی است.

دنیای بشریت، جهان تشیع و امام اول او امام علی (ع) را با عدالت می‌شناسند. در واقع، عدالت وجه تمایز بین شیعیان و دیگر مذاهب اسلامی بوده است. امام علی (ع) پیش از آن که به عدالت از نگاه فردی بنگرد، جنبه اجتماعی آن را مد نظر قرار می‌دهد. آن حضرت عدالت را ناموس بزرگ اسلامی تلقی می‌کرد و از هر چیزی بالاتر می‌دانست. ممکن نبود به خاطر هیچ منظوری و هیچ هدفی، کوچک‌ترین انحراف و انعطافی از آن پیدا کند و همین امر یگانه چیزی بود که مشکلات فراوانی برایش ایجاد کرد.

نکته مهم دیگری که در سخنان ارزشمند آن حضرت پیرامون عدالت اجتماعی مشاهده می‌گردد، نقشی است که عدالت در نگه داری تعادل اجتماعی بازی می‌کند؛ از نظر امام علی (ع) آن اصلی که می‌تواند تعادل اجتماعی را حفظ نماید و همه را راضی نگه دارد، به پیکره اجتماع، سلامت و به روح آن آرامش بدهد، عدالت اجتماعی است. عدالت، بزرگ راهی است عمومی، که همه را می‌تواند در خود بگنجاند و بدون مشکلی عبور دهد.

افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

این در حالی است که جامعه کارگری بازنشسته کشور با گذشت ۴ ماه از سال هنوز شاهد تحقق عدالت نبوده‌اند و افزایش سایر سطوح حقوق بازنشستگان در هاله‌ای از ابهام است. افزایش حقوق سالانه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی جزو مصوبات شورای‌عالی کار است و در ماده ۱۱۱ و ۹۶ قوانین تأمین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار به آن تصریح شده، اما تأخیر در اعمال این افزایش به حدیث مکرر بازنشستگان تبدیل شده و دور از عدالت و عدل امام علی (ع) است. این قوانین مربوط به تامین اجتماعی است و باید برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعمال شود؛ از این‌رو ربطی به بودجه دولت ندارد که معطل تعیین و تکلیف آن بماند.


بیشتر بخوانید:

سورپرایز رئیسی برای این بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان از چه ماهی پرداخت می‌شود؟

تصمیم جدید دولت برای حقوق بازنشستگان | حقوق کدام بازنشستگان افزایش خواهد یافت؟


طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تأمین اجتماعی باید تحقق عدالت را تضمین کند. اما متاسفانه عملکرد دولت و مجلس انقلابی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گونه‌ای بوده است که نه تنها شاهد تحقق عدالت نبوده ایم، بلکه شاهد ایجاد موانعی بر سر راه سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هستیم.

این ایام بازنشستگان تأمین اجتماعی غیر حداقل بگیر منتظر ابطال مصوبه دولت از سوی مجلس و ابلاغ آن به دولت هستند، که تاکنون به جای عمل، فقط شاهد وعده‌های دلگرم کننده بوده ایم. مجلس انقلابی باید با ابطال مصوبه دولت، عدل علی (ع) را برای بازنشستگان اجرا کند.

حق در گرو عدالت است، عدالتی که علی (ع) بنیان آن را گذاشت. ما از حق خودمان گذشت نمی‌کنیم. ما سراپا جوشش هستیم و در دفاع از منافع بازنشستگان مرزی نمی‌شناسیم. حق قابل گذشت نیست، مخصوصا اگر صاحبان حق، صاحبانِ انقلاب و رزمندگانِ دیروز باشند. ما بازنشستگان همگی با هم یک صدای واحد هستیم و صدای حق‌طلبیِ خود را به عنوان شیعه علی (ع) سر می‌دهیم که حق گرفتنی است و حق را خواهیم گرفت.

در پایان عید فرخنده غدیرخم را به همه دوستداران عدل، عدالت، حق و حقیقت و صداقت و پاکی و نیک کرداری، که همه وجوهی از مرام و مسلک حضرت علی (ع) است، تبریک می‌گویم و امیدواریم شاهد تحقق عدل علی (ع) برای بازنشستگان در دولت و مجلس انقلابی باشیم تا در سایه لطف الهی و با همت و تلاش مسئولین و ملت سالم و سرافراز، گام‌هایی بلند برای پیشرفت و توسعه ایران عزیز برداریم./ایلنا

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید