رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه برای شرکت در نشستی سه‌جانبه با حضور پوتین و ابراهیم رئیسی موسوم به «روند صلح آستانه» به تهران می آید.

جزییات سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دفتر ریاست جمهوری ترکیه در یک بیانیه‌ای جزئیاتی را درباره سفر رییس جمهور این کشور به ایران و دیدار با همتای ایرانی و روسی‌اش مطرح کرد.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور برای یک‌ سفر رسمی دو روزه به تهران سفر می‌کند تا درباره مسائل دوجانبه و جهانی با سید ابراهیم رئییسی، رئیس جمهور ایران گفت‌وگو کند.

اردوغان امروز به تهران می‌آید و در جلساتی شرکت می‌کند. او همچنین قرار است در ۱۹ جولای(سه شنبه ۲۸ تیر) در هفتمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه با حضور همتای ایرانی‌اش شرکت کند. در این نشست، روابط ایران-ترکیه به طور گسترده ارزیابی خواهد شد و اقدامات دوجانبه برای ارتقای بیشتر روابط دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور ترکیه همچنین در نشستی سه‌جانبه با حضور رییس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در چارچوب روند صلح آستانه شرکت خواهد کرد. روسای جمهور این سه کشور درباره تحولات اخیر در سوریه و مبارزه با تروریسم، از جمله علیه داعش و پ‌ک‌ک، همچنین درباره بازگشت داوطلبانه پناهندگان سوری به خانه‌هایشان گفت‌وگو خواهند کرد.

اردوغان همچنین در حاشیه این نشست، دیداری دوجانبه با پوتین خواهد داشت.

ایران، ترکیه و روسیه در سال‌های اخیر مذاکراتی درباره سوریه را موسوم به «روند صلح آستانه» برای پایان بخشیدن به جنگ‌ و درگیری‌های طولانی مدت در این کشور خاورمیانه‌ای برگزار کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید