با اعلام خبر توقف خط تولید ۳ خودروی داخلی تیبا، سمند و ساینا، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروهای جایگزین این 3 محصول را معرفی کرد.

خودروهای جایگزین تیبا، سمند و ساینا معرفی شدند / منتظر خبرهای خوب خودرویی باشید

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت صمت گفت: تولید خودروهای تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودروهای شاهین CVT، آریا، رانا AMT، هایما ۸S و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.

امید قالیباف افزود: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خرداد ماه با ۱۸ درصد رشد، رکورد دار بخش تولید در رشد اقتصادی بود.

وی اضافه کرد: همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و به جای آن خودروهای شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما ۸S و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند جایگزین خواهند شد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نتایج اقدامات کمی و کیفی این وزارتخانه در صنعت خودرو را قابل مشاهده دانست و گفت: این صنعت طبق ابلاغ ۸ ماده‌ای ریاست محترم جمهور در حال گذار پلت فرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی در مورد تعهدات خودروسازان برای سه خودرویی که تولید نمی‌شوند، افزود: جمع این تعهدات کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است و طبق هماهنگی با سازمان استاندارد شماره گذاری خواهند شد.

امید قالیباف با اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه اظهار کرد: در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که در حال انجام است) با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه کشی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت صمت گفت: هدفگذاری امسال، ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است و رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.

قالیباف اضافه کرد: در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید