رییس ستاد مکه به زائران توصیه کرد که حتما به دستورالعمل‌های مربوط به بار مانند حمله آب زمزم و وسایل ممنوعه توجه کنند.

 مقررات حمل «آب زمزم» برای زائران در هواپیما چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رییس ستاد مکه به زائرانی که درحال برگشت به ایران هستند، توصیه کرد از حمل وسایل ممنوعه در داخل کابین هواپیما و انتقال آب زمزم به قسمت بار خودداری کنند.

اکبر رضایی درحالی که به خروج تدریجی زائران از شهر مکه اشاره کرد، گفت: بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از حجاج ایرانی از فرودگاه جده به کشور بازگشته‌اند و سایر حجاج نیز در روزهای آینده از فرودگاه جده و مدینه عازم کشور می‌شوند.

رییس ستاد مکه افزود: بازگشت زائران ایرانی به کشور تا روز ششم مرداد ماه ادامه دارد.

به گفته او، در حال حاضر حدود ۲۷هزار و۴۰۰ زائر در سرزمین مکه حضور دارند و در روزهای آینده نیز بخشی از زائران به مدینه و بخش دیگر از طریق فردوگاه جده به کشور باز می‌گردند.

رضایی با بیان این‌که وضعیت پرواز زائران از فرودگاه جده مطلوب است، گفت: زائران باید به برخی توصیه‌ها، مانند به همراه نبردن وسایل ممنوعه در داخل هواپیما و وزن بارها در کیف‌های دستی برابر با دستورالعمل‌های ارسالی به کاروان ها دقت کنند.

او درباره مقررات حمل آب زمزم نیز توضیح داد: زائران فقط می‌توانند به تعداد بسیار محدود، آب زمزم بسته‌بندی شده (در بسته کوچک) در ساک دستی خود در هواپیما همراه داشته باشند و به هیچ وجه اجازه همراه داشتن و بردن آب زمزم در قسمت بار به هر شکلی داده نمی‌شود.

رضایی تاکید کرد: زائران برای جلوگیری از معطلی و همچنین رعایت مقررات تعیین شده حتما به دستورالعمل‌های مربوط به بار توجه جدی داشته باشند.

رییس ستاد مکه افزود: زائران توجه داشته باشند که اشیایی همانند قیچی، ناخن‌گیر، چاقو، برخی انواع اسباب‌بازی و اشیایی که در اصل جزو اشیاء ممنوعه هستند را در ساک دستی داخل هواپیما همراه نبرند و آن را در داخل چمدان یا کیف بار خود بسته‌بندی کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید