کوخاوی فرمانده ارتش اسرائیل در ادعاهای بی‌اساس و جنگ طلبانه خود گفت: باید به شدت برای حمله به ایران آماه باشیم و یک تعهد اخلاقی است.

ادعای اسرائیل: باید به شدت برای حمله به ایران آماه باشیم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از تایمز اسرائیل، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی به طرح برخی ادعاها علیه توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

چند ساعت پس از اظهارات دکتر «کمال خرازی»، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، «آویو کوخاوی»، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در ادعاهایی بی‌اساس به سخنان وی واکنش نشان داد.

کوخاوی در سخنان خود که در مراسم تغییر فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی ایراد می‌شد، ادعا کرد: این تعهد اخلاقی اسرائیل است که برای پاسخ نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران آماده شود.

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: «با توجه به‌عدم اطمینان در مورد بازگشت ایران به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به دلیل مذاکرات طولانی مدت با قدرت‌های جهانی، نیروهای اسرائیلی از سال گذشته تلاش‌های خود را برای آماده‌سازی یک تهدید نظامی معتبر علیه تأسیسات هسته‌ای تهران افزایش دادند.»

کوخاوی در ادامه ادعاهای خود افزود: «آماده‌سازی جبهه داخلی برای جنگ کاری است که باید در سال‌های آینده تسریع شود، به ویژه با توجه به این احتمال که این جنگ برای اقدام علیه تهدید هسته‌ای الزامی شود.»

این مقام جنگ طلب صهیونیستی همچنین گفت: «ارتش اسرائیل به شدت برای حمله به ایران و برای هر تحول و هر سناریویی باید آماده شود.»

«آویو کوخاوی» همچنین با ادعای اینکه «تهیه گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران یک تعهد اخلاقی و یک دستور امنیت ملی است»، گفت: «این آمادگی از اهداف اصلی ارتش است و شامل انواع طرح‌های عملیاتی، تخصیص بسیاری از منابع، دستیابی به سلاح‌های مناسب، اطلاعات و آموزش است.»

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد: «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای با دیپلماسی ارجحیت دارد، اما تاریخ بارها ثابت کرده است که دیپلماسی شاید در کوتاه مدت شکست بخورد یا موفق شود و یا نقض شود.»

به ادعای کوخاوی، ارتش به دو دلیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران آماده می‌شود. او در این ارتباط گفت: «اولاً اگر توافقی وجود نداشته باشد و برنامه هسته‌ای ایران به گسترش خود ادامه دهد و دوم، در صورت وجود توافقی مشابه یا مشابه با توافق قبلی که به معنای توافق بد است و شرایط را برای تبدیل شدن به یک کشور هسته‌ای به ایران مدت کوتاهی پس از تاریخ انقضای آن خواهد داد و ارتش اسرائیل برای روزی که مقامات سیاسی تصمیم بگیرند، توانایی‌های نظامی را آماده می‌کند.»

ادعاهای بی‌اساس و جنگ طلبانه فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی پس از آن صورت گرفته که دکتر کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی روز یکشنبه در گفتگو با الجزیره با اشاره به دیدار اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: اعلامیه قدس، تنها یک بیانیه تکراری محسوب می‌شود که هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

خرازی در ارتباط با سفر بایدن به اراضی اشغالی نیز گفت: رژیم صهیونیستی در دوران ضعف بسر می‌برد و حمایت‌های بایدن آن‌ها را از این وضعیت نجات نخواهد داد.

وی با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها درباره احتمال حمله به ایران، تاکید کرد: ضربه زدن به امنیت ایران از سوی کشورهای همسایه با پاسخ ما علیه این کشورها و همچنین پاسخ مستقیم ما علیه رژیم صهیونیستی همراه خواهد شد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: در صورت حمله به تأسیسات حساس ایران، ما مانورهای گسترده‌ای را با هدف حمله به عمق رژیم صهیونیستی انجام داده‌ایم و برای این رخداد آمادگی کامل داریم.

وی در ادامه گفتگو با الجزیره با اشاره به‌عدم اعتماد ایران به طرف آمریکایی در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز تصریح کرد: آمریکا هیچ تضمینی درباره حفظ توافق هسته‌ای ارائه نمی‌دهد و این مساله امکان رسیدن به هر توافقی را کمرنگ ساخته است.

خرازی افزود: اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی، عادل و مستقل بود، اختلافات در زمینه هسته‌ای به سادگی قابل حل بود.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم تنها راه حل بحران‌های منطقه‌ای، تشکیل یک مجمع گفتگوهای منطقه‌ای برای حل اختلافات سیاسی و امنیتی است. البته مقامات قطر، پیشنهادات مهمی در زمینه آغاز گفتگوهای منطقه‌ای ارائه کرده‌اند و ما آمادگی کامل خود را نیز در این ارتباط ابراز داشته‌ایم.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید