برای رسیدن به چنین برتری، من همیشه به دنبال اشکال جدید، خلاقیت­های جدید، الهامات جدید، ترکیب جواهرات جدید و همچنین تلاش‌های مداوم در اجرای تکنیک‌های خود هستم.

مصاحبه با مشهور ترین طراح جواهرات جهان

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: لوسیا سیلوستری مدیر خلاق جواهرات بولگاری (BVLGARI) و برنده جایزه ˮجواهر برای طراحی جواهرات“ در پانزدهمین جوایز سالانه GEM است که در ژانویه ۲۰۱۷ در نیویورک برگزار شد. لوسیا تنها ۱۸ سال داشت که کار خود را در بخش گوهرشناسی بولگاری آغاز کرد. همان‌طور که اغلب در مورد عشق واقعی اتفاق می‌افتد، او بلافاصله شیفته دنیای سنگ‌های قیمتی شد. او می‌گوید که عاشق رنگ‌ها، تنوع و انرژی‌ای شدم که احساس می‌کردم از جواهرات نشأت می‌گیرد. در آن زمان، او تصمیم گرفت که مطالعات زیست‌شناسی خود را ترک کند و تمام اشتیاق خود را وقف سنگ‌های قیمتی کند. برادران بولگاری به‌سرعت پتانسیل بزرگ لوسیا و استعدادی که باید پرورش یابد را کشف کردند و تصمیم گرفتند این حرفه را به او بیاموزند. همان‌طور که لوسیا می‌گوید، ˮمن شخص مناسب، در مکان مناسب و در زمان مناسب بودم“!

مصاحبه با مشهور ترین طراح جواهرات جهان

در سن ۲۰ سالگی، او سفر به سراسر جهان را آغاز کرد و با برجسته‌ترین متخصصان گوهرشناسی جهان ملاقات کرد. هر سفر برای او پر از اکتشافات فراموش‌نشدنی بود که به تجربه او میافزود و به‌مرورزمان تبدیل به تخصص او شد.

او قبل از اینکه مسئولیت پیچیده و ظریف دستیابی به جواهرات را بر عهده بگیرد، سال‌ها صرف دسته‌بندی و انتخاب سنگ‌های نیمه قیمتی خریداری‌شده توسط خانواده بولگاری کرد. این امر مربوط به اواسط دهه ۸۰ بود، زمانی که تنها پنج فروشگاه بولگاری در جهان وجود داشت و کل فرآیند ایجاد جواهر تنها شامل حلقه‌ای از اعضای خانواده بود که لوسیا با هوش و مهارت خود به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

مصاحبه با مشهور ترین طراح جواهرات جهان

لوسیا می‌گوید: "یکی از اولین چیزهایی که یاد گرفتم، انتخاب و سپس خرید جواهرات، تنها در صورتی است که بتوانم کاربرد احتمالی آن‌ها را ببینم، به این معنی که در هنگام خرید، قبل از مراحل طراحی و تولید، من ترکیب‌هایی از رنگ‌ها و فرمهایی را تصور می‌کردم که جواهرات قرار است به آن‌ها تبدیل ‌شوند". خلاقیتی که پس‌ازآن در اولین لحظه تماس با یک سنگ مشخص می‌شود، خلاقیتی که شکل‌ها و ترکیب‌های رنگی را به وجود می‌آورد که اغلب غیرمنتظره هستند.

در ۱ ژوئن ۲۰۱۳، لوسیا با تبدیل‌شدن به مدیر خلاق جواهرات بولگاری، رویای همیشگی خود را تحقق بخشید و بار دیگر بر اشتیاق خود به سنگ‌های قیمتی و استعداد خارق‌العاده‌اش تاکید کرد. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های من به‌عنوان یک مدیر خلاق، وفادار ماندن به هویت و امضای طراحی بولگاری است. برای رسیدن به چنین برتری، من همیشه به دنبال اشکال جدید، خلاقیتهای جدید، الهامات جدید، ترکیب جواهرات جدید و همچنین تلاش‌های مداوم در اجرای تکنیک‌های خود هستم.

مصاحبه با مشهور ترین طراح جواهرات جهان

تانیا بلیانسکی: چه چیزی را در طراحی جواهرات بیشتر دوست دارید؟

لوسیا سیلوستری: علم به اینکه دارم شیئی خلق می‌کنم که زن را زیباتر می‌کند، برایم بسیار خوشایند است. در مورد جواهرات بی‌نظیر، آن‌ها آثار هنری واقعی هستند که در طول زمان باقی خواهند ماند و امیدوارم نسل به نسل منتقل شوند.

شما با سن بسیار کمی شروع به کار برای بولگاری کرده‌اید. مسیر خود را برای تبدیل‌شدن به یک طراح جواهرات عالی چگونه می‌بینید؟

اشتیاق، عشقی که هر روز به این شغل بیشتر و بیشتر می‌شد، فروتنی در یادگیری از ابتدا، دانستن نحوه گوش دادن، نگاه کردن به اطراف، کنجکاوی و مهمتر از همه داشتن برادران بولگاری به‌عنوان مربیان بزرگ.

کار با کدام سنگ‌ها را ترجیح می‌دهید؟

من همه سنگ‌ها را دوست دارم. همان‌طور که می‌دانید، من با جواهرات صحبت می‌کنم. گاهی اوقات من عاشق الماس و سپس زمرد میشوم. در حال حاضر من واقعا اسپینل را دوست دارم و در حال شروع یک کار روی آن هستم. سنگ‌های موردعلاقه من یاقوت کبود هستند، رنگ آبی و انواع رنگی آن.

هر سنگ معنای خود را دارد. هر ترکیب داستانی را بیان می‌کند. شاعرانه‌ترین ترکیب از نظر شما چیست؟

رنگ همیشه یک علامت تجاری متمایز برای بولگاری بوده است. بنابراین در جواهرات عالی، ما با استفاده از سنگ‌های قیمتی استثنایی به بررسی ایده‌های طراحی جدید و ترکیب رنگ‌های پیچیده غیرمعمول ادامه خواهیم داد. همه این عناصر در جواهرات بی‌نظیری گرد هم می‌آیند که نمایانگر اصل طراحی بولگاری، طعم زیبایی، حس بی‌نظیر و گران‌بها بودن مواد است.

برای طراحی جواهرات از کجا الهام می‌گیرید؟

در طول سفرهای خارج از کشور، در رم، مطالعه، بازدید از موزه زیبای رم.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید