مطمئنا انتخاب مناسب برای ویزیت و رسیدگی به ‌سلامت حیوانات خانگی بیمارستان دامپزشکی است چراکه در این مراکز تمامی خدمات مورد نیاز مربوط به حیوانات یکجا و به بهترین نحو ارائه می‌گردد.

بیمارستان دامپزشکی چیست؟ + معرفی بهترین بیمارستان دامپزشکی در تهران

از نکات مهمی که تاثیر مستقیمی در سلامت حیوان خانگی دارد، تخصصی بودن ویزیت توسط دامپزشک متخصص است، برای مثال اگر برای ویزیت خرگوش خود به بیمارستان دامپزشکی مراجعه می‌کنید، باید مطمئن شوید که ویزیت توسط دامپزشک متخصص انجام شود.

یکی از تخصصی ترین بیمارستان دامپزشکی در تهران که ویزیت حیوانات به ‌صورت تخصصی انجام می‌دهد، بیمارستان دامپزشکی دکتر تقی پور است. برای ورود به سایت دامپزشکی شبانه روزی دکتر تقی پور می توانید، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

taghipourhospital.com

اگر شما از حیوانات خانگی مانند سگ، گربه، خرگوش، پرنده و یا هر حیوان خانگی دیگری نگهداری می‌کنید، می‌توانید از خدمات این مراکز استفاده کرده و با خیالی راحت نسبت به روند تشخیص و بیماری، حیوانتان را به بیمارستان دامپزشکی بسپارید. حال نکته مهم این است که قبل از مراجعه باید به چند نکته کلیدی توجه نمایید تا بتوانید بهترین بیمارستان را انتخاب کنید.

بیمارستان دامپزشکی چیست؟ + معرفی بهترین بیمارستان دامپزشکی در تهران

تفاوت بیمارستان دامپزشکی با کلینیک دامپزشکی چیست؟

به طور کلی کلینیک های دامپزشکی شامل، یک اتاق معاینه، یک اتاق جراحی، میز پذیرش و سالن انتظار بوده و با توجه به فضای کم نمی‌توانند به طور تخصصی روی مواردی چون آزمایشگاه، سونوگرافی و ... کاری انجام بدهند، اما بیمارستان های دامپزشکی به دلیل امکانات بیشتر، تمامی خدمات مربوط به سلامت حیوانات را ارائه می‌دهند برای مثال می‌توان به سونوگرافی، آزمایشگاه، بخش جراحی، سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی اشاره نمود.

در ضمن بیمارستان های دامپزشکی شامل بخش های مختلفی هستند که در ادامه تعدادی از بخش های بیمارستان دامپزشکی را بررسی خواهیم کرد.

بخش جراحی:

  1. ارتوپدی
  2. جراحی انگشت اضافی
  3. شکستگی اندام ها
  4. عقیم سازی و جراحی تومور
  5. جراحی دستگاه ادراری
  6. جراحی های ستون فقرات و اندام های حرکتی

بخش داخلی:

  1. دندانپزشکی
  2. چشم پزشکی
  3. کاشت میکروچیپ
  4. ارائه گواهی سلامت حیوانات
  5. ویزیت تخصصی
  6. درمان بیماری های انگلی
  7. انجام واکسیناسیون

تصویربرداری تشخیصی:

  1. اکوکاردیوگرافی
  2. سونوگرافی معمولی
  3. رادیولوژی رنگی و معمولی
  4. سونوگرافی رنگی و دو بعدی

بخش آزمایشگاه:

  1. اندازه گیری و چکاپ تمامی فاکتورهای خونی
  2. آزمایش خون با استفاده از دستگاه های دیجیتال مخصوص
  3. انجام آزمایش های مربوط به انگل، ادرار، پاتولوژی، میکروب و قارچ

بیمارستان دامپزشکی چیست؟ + معرفی بهترین بیمارستان دامپزشکی در تهران

چه مواقعی باید به دامپزشکی مراجعه کنیم؟

سلامت حیوانات از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آن ها جزوی از اعضای یک خانواده به شمار می‌روند به همین خاطر توصیه می‌شود ویزیت حیوانات را به صورت دوره ای و منظم انجام دهید، ولی زمانی که بیماری گریبان گیر حیوان می‌شود دیگر مراجعه به دامپزشکی امری واجب محسوب شده و بی اعتنایی در زمان رساندن حیوان به دامپزشکی می‌تواند حیوانتان را با خطرات جدی تری روبه‌رو کند.

در صورتی که علائم زیر را در حیوانتان مشاهده کردید باید فورا به بیمارستان دامپزشکی مراجعه کرده تا تشخیص و درمان روی حیوان آغاز گردد.

  • اسهال یا استفراغ
  • تغییر نوع نشستن یا راه رفتن
  • تغییر در حالت گوش، چشم و سایر اندام ها
  • مشاهده آلرژی یا حساسیت

چه مواردی در ویزیت حیوانات انجام می‌شود؟

در هنگام ویزیت حیوانات خانگی در بیمارستان دامپزشکی مواردی چون بررسی نوع تنفس حیوان، بررسی نحوه کارکرد قلب، وضعیت پوست و مو، سلامت دندان ها و می‌توان گفت به طور کلی سلامت حیوان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در ضمن بهتر است بدانید نحوه ویزیت برای هریک از حیوانات خانگی می‌تواند متفاوت باشد، نظر پزشک متخصص نوع معاینات را مشخص می‌کند.

تفاوت هزینه کلینیک دامپزشکی با بیمارستان دامپزشکی

افراد بسیاری بر این باورند که هزینه های بیمارستان دامپزشکی بیشتر از کلینیک دامپزشکی است،ولی این‌طور نیست و تفاوت چشم گیری وجود ندارد با این تفاوت که در بسیاری از کلینیک ها تجهیزاتی برای جراحی و معاینات تخصصی وجود نداشته و این نوع درمان باید در بیمارستان انجام شود که به طبع هزینه زیادی دارد.

نکته: برای تشخیص بیمارستان دامپزشکی مطلوب و مناسب، می‌توانید رضایت مشتریان و مراجعه‌کنندگان را بررسی کنید، زیرا رضایت مشتریان درصد زیادی از خوب و یا ضعیف بودن آن مجموعه را نشان داده و متوجه نقاط مثبت و منفی آن مرکز خواهید شد.

  • نکته: رفتار پرسنل را زیر نظر بگیرید، بیمارستان دامپزشکی که خدمات درمانی خوبی ارائه دهد قطعا از پرسنل خوبی نیز بهره‌می‌برد، رفتار و طرز صحبت کردن پرسنل به شما این نکته را گوش زد می‌کند که قرار است با شما با احترام رفتار شود و تمام مراحل تشخیص و درمان را با شما در میان بگذارند و یا حوصله توضیح دادن ندارند و ذهن شما را درگیر می‌کنند.

نظافت

استریل و پاکیزه بودن بیمارستان دامپزشکی نکته مهمی است که قبل از حضور حیوانتان در آن محل، باید آن را بررسی نمایید. شاید بهتر است بدانید که منشا بسیاری از بیماری های حیوانات از محیط های آلوده بوده و حضور حیوان شما در جمعی از حیوانات که بیمار هستند و نظافت هم رعایت نشده، بسیار خطرناک بوده و امکان دارد بیماری به حیوان شما سرایت کند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد سلامت حیوانات اهمیت فراوانی دارد به همین خاطر قبل از مراجعه به دامپزشکی، با دقت فراوان همه جوانب را نسبت به نحوه خدمت رسانی و مطالبی که ذکر شد، بررسی نمایید.

در ضمن دقت داشته باشید بیمارستان هایی که شبانه روزی هستند این آرامش خاطر را به شما می‌دهند که در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت رسانی بوده و اگر حال حیوانتان در هر زمان وخیم شود می‌توانید به بیمارستان مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید