با توجه به آب و هوای شرق آسیا در فصول پیش رو، بسیاری جزیره بالی در کشور اندونزی و کشور فیلیپین را برای سفری چند روزه و تفریح انتخاب می‌کنند. با ما همراه باشید تا با تجربه و به روایت مملیکا مقایسه‌ای از بالی و فیلیپین داشته باشیم.

مقایسه بالی و فیلیپین از نظر گردشگری

سلام نو – سرویس گردشگری: برای مقایسه بالی و فیلیپین در وهله اول نیاز هست تا اطلاعاتی کلی راجع به این دو مقصد جذاب و دیدنی گردشگری در جهان کسب کنیم. بالی جزیره‌ای در کشور زیبای اندونزی است که به گونه‌ای در محل تلاقی دو اقیانوس مهم آرام و هند قرار گرفته و با جمعیتی بیشتر از ۳ میلیون نفر و نیز مساحتی حدود ۵۶۲۰ کیلومتر مربع، در چند سال اخیر یکی از برترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شود و صنعت گردشگری در آن رشد چشم‌گیری داشته است.

جمهوری فیلیپین نیز با قرارگیری در جنوب شرقی آسیا و شمال اندونزی بسیاری از مقاصد هیجان‌انگیز را در خود جای داده است. این کشور مساحتی ۳۴۲۳۵۳ کیلومتر مربعی و جمعیتی بالغ بر ۱۰۹.۵۸۱.۰۷۸ نفری دارد، زبان رسمی در آن انگلیسی و فیلیپینی است و به عنوان یک مجمع‌الجزایر در حوزه گردشگری فعالیت خوبی می‌کند.

تجربه محمد نادری از سفر به بالی و فیلیپین

محمد نادری ملقب به مملیکا؛ جهانگرد، راهنما و بلاگر سفر است. او سال‌ها سفرهای گروهی در ایران و دنیا طراحی و اجرا و بسیاری از سفرهای که داشته را به صورت تنها تجربه کرده است. محمد نادری چندین مرتبه به بالی و فیلیپین سفر داشته و تورهایی را نیز در این مقاصد زیبا برگزار کرده است، از این رو تجربه و دیدگاه شایسته‌ای در این زمینه و در ارتباط با این دو نقطه و جاذبه گردشگری به دست آورده که در ادامه نظرات و روایت او را مرور می‌کنیم تا دید وسیع‌تری نسبت به بالی و فیلیپین داشته باشیم.

مقایسه بالی و فیلیپین از نظر گردشگری

برای مقایسه بالی و فیلیپین، محمد نادری از تجربه خودش به عنوان راهنمای سفر در این دو مقصد می‌گوید: "این اولین سفر من به بالی بود و الان گروه من برگشته ایران و فردا ۴ نفر باقی مونده هم برمیگردن و من ۵ روز تنها ادامه میدم، اما تا اینجا میخوام بین این دو کشور یه مقایسه کنم. من دو بار به فیلیپین سفر کردم و هر بار یک ماه اونجا بودم و ۴ تور اجرا کردم اونجا در مسیرهای مختلف.

از نظر طبیعت و سواحل و جزایر، من هنوز فیلیپین رو از لحاظ بکر بودن و دنیای زیر آب یه شر و گردن بالاتر از بالی میدونم. البته اگر کسی در بالی بره غواصی یا جاهای مختلفشو بره بگرده شاید نظرش تغییر کنه ولی معمولا این گزینه ها جزو فعالیت تورها نیست و باید خودتون چند روز اضافی بمونید و برید. اسنورکلینگش هم خیلی خاص نبود."

او در مقایسه بالی و فیلیپین برای سفر و تجربه‌های جدید نکات جالبی می‌گوید: "اما در تور فیلیپین چندین بار اسنورکلینگ یا همون غواصی سطحی داشتیم که خیلی جذاب و خاص بود واسه همسفرام و همچنین طبیعت های متفاوت و جذاب ساحلی و جزیره میدیدیم و بیشتر توی آب بودیم و شنا میکردیم. شاید باورتون نشه ولی من هنوز توی بالی در دریا شنا نکردم امکانش بود ولی نرفتم

سفر بالی اما راحت تر از فیلیپین هست و نیاز نیست زیاد از این جزیره به اون جزیره با پرواز و کشتی برید، و درجه عشق و حالش خیلی بیشتره. اگر جزیره Penida نرید کلا درجه طبیعت گردیش میاد پایین، پس حتما در بالی حداقل ۲ روز و یک شب این جزیره رو برید اگر که طبیعت رو دوست دارید و ففط دنبال هتل لاکچری نیستید. اما بازم میگم، از نظر تفریحات و در عین حال سادگی میتونه خیلی بالاتر باشه."

مقایسه بالی و فیلیپین از نظر گردشگری

بهترین فصل برای سفر به بالی و فیلیپین

محمد نادری در نهایت از اجرای تورهای خود در جزیره بالی و کشور فیلیپین این‌طور می‌گوید: "من درخواست اجرای تور مجدد بالی زیاد داشتم و شاید اواخر شهریور بازم اجراش کنم، و فیلیپین هم قطعا امسال مجدد اجراش میکنم در پاییزو جاهای جدیدی هم توی برنامم میزارم یا بعد از تور به برخی همسفران که حس کنم حالشون به حال من نزدیکه یا قبلا سفر کردن باهام اجازه میدم بیشتر بمونن و با هم بریم جاهای جدید و باحال.

میدونم که همه شرایط سفر خارجی رو ندارید. حتی خارجی ها هم همشون نمیتونن این همه جهانگردی کنن. خودتون رو با من مقایسه نکنید لطفا. اما سعی میکنم با عکس و فیلمها شما رو شریک کنم. امیدوارم همیشه حال خوب داشته باشید، هر جا که هستید .فصل سفر بالی اوایل اردیبهشت تا اواسط مهر هست، و فیلیپین از اواسط ابان تا اواخر فروردین."

مقایسه بالی و فیلیپین از نظر گردشگری

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید