۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 55374078

سفر به شیراز می‌تواند به روح انسان زندگی ببخشد و طبع گرم جنوب را در رگ‌ها همچون خون جاری سازد، اما سوال مهم همه ما این است که هزینه سفر به شیراز چقدر می‌شود؟

هزینه سفر به شیراز

سلام نو - سرویس گردشگری: شیراز شهر شعر و ادب پارسی، شهر زیبای طبیعت‌های بکر و شهر سراسر عشق و هنر است که در همه حال یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در ایران زمین محسوب می‌شود. سفر به شیراز می‌تواند به روح انسان زندگی ببخشد و طبع گرم جنوب را در رگ‌ها همچون خون جاری سازد. با این همه مهم‌ترین سوال قبل از سفر به شیراز این که هزینه سفر به شیراز چقدر می‌شود؟

مکان‌های تفریحی، تاریخی، گردشگری و مهم‌تر از همه هنری و ادبی شهر شیراز در سرزمین ایران زبان‌زد هستند، به صورتی که آرامگاه شعرای بزرگ فارسی، حافظ و سعدی به تنهایی قادر به نوازش چشم‌ها و هم‌آغوشی با روح و جان آدمی است.

اما بحث حائز اهمیت در باب سفر به شیراز تخمین هزینه‌هاست. در دنیای کنونی حساب‌وکتاب اصل اساسی انجام هر کاری هستند و بدون اغراق نمی‌توان نقش پررنگ پول را در فعالیت‌های انسانی فاکتور گرفت. در همین راستا در ادامه این مقاله به نقد و تخمین تقریبی هزینه سفر به شیراز به همراه عواملی که می‌توانند موجب نوسان قیمت شوند، می‌پردازیم.

هزینه سفر به شیراز
به نظر شما هزینه سفر به شیراز چقدر است؟

نخستین هزینه سفر به شیراز

شاید در وهله اول با خود بی‌اندیشید که در لیست هزینه سفر به شیراز، اولویت با اقامت و اسکان در هتل یا مسافرخانه است اما شایان ذکر است که هزینه راه اولین موردی است که ایجاد می‌شود.

اگر با وسیله نقلیه شخصی سفر کنید، هزینه بنزین یا گاز و هزینه غذای بین راه وجود خواهد داشت.

هزینه سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس vip نیز بسته به مسافت شما متغیر است. بالطبع هرچه مسافت بیشتر باشد هزینه تهیه بلیط بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است که در فواصل بسیار دور هزینه بلیط هواپیما حتی به دو میلیون تومان یا بیشتر هم می‌رسد.

سفر با تور از دیگر گزینه‌هایی است که در بیشتر موارد هزینه‌ها را مقرون‌به‌صرفه می‌سازد و تمام جنبه‌های استراحتی و تفریحی مسافران را پوشش می‌دهد. سفر به شیراز از طریق تورهای مسافرتی، مشکلاتی چون رانندگی راه یا هزینه نجومی بلیط هواپیما، اسکان هتل و همچنین ناشناس بودن مکان‌های تفریحی را به دنبال ندارد و شما می‌توانید با آرامش خاطر از سفر خود لذت برده و در عین حال از خدمات مسافرتی تور بهره ببرید.

هزینه سفر به شیراز
هزینه سفر به شیراز بستگی به شیوه سفر شما دارد

هزینه سفر به شیراز : اقامت

اسکان یافتن در شیراز از جمله مهم‌ترین بخش هزینه سفر به شیراز است.

اقامت در هتل‌های مطرح شیراز که از قضا چندین ستاره را با نام خود به یدک می‌کشند و از کیفیت و خدمات عالی برخوردار هستند می‌تواند هزینه سفر شما را به حد اعلاء برساند.

اقامت در هتل‌های پنج ستاره‌ای چون هتل چمران شیراز، هتل پرسپولیس شیراز، هتل بزرگ شیراز، هتل زندیه شیراز، هتل هما شیراز و هتل‌های سه ستاره‌ شیراز یعنی هتل ارگ شیراز، هتل آپارتمان جهان نما شیراز، هتل نیایش شیراز و... می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد؛ به ویژه اگر قصد داشته باشید برای مدت طولانی در هتل اقامت کنید.

با این حال نمی‌توان لذت اقامت در این هتل‌ها را که از خدمات بی‌نظیر و نما و امکانات لوکس برخوردار هستند نادیده گرفت.

هزینه سفر به شیراز
محل اقامت تاثیر زیادی در هزینه سفر به شیراز دارد

هزینه غذا و خوردوخوراک در شهر شیراز

پیش از برآورد کردن هزینه لازم است بدانید که غذاهای شیرازی چیزی فراتر از عالی هستند و طعم غیرقابل توصیفی را در زیر دندان به ارمغان می‌آورند. اگر به شیراز رفتید فراموش نکنید که حتما کلم پلو و شکر پلوی شیرازی را امتحان کنید.

شهر شیراز رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری را به سبب مراجعه گردشگران دارا است. رستوران هفت خوان شیراز، رستوران خانه سنتی پرهامی، رستوران خوشا و... از نمونه بهشت‌های غذای شهر شیراز هستند که در عین کیفیت و طعم فوق‌العاده، قیمت بالایی را هم به مشتریان ارائه می‌دهند.

بالطبع اگر بخواهید تمام وعده‌های غذایی خود را در چنین رستوران‌هایی میل کنید، در نهایت تمام پولتان را صرف لذت غذای شیرازی کرده‌اید!

برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید غذای موجود در غذاخوری‌ها و حتی چرخ‌های بین راهی را امتحان کنید. پیشنهاد می‌شود حتما فلافل‌های شهر شیراز را تست کنید، در کمال تعجب طعم تند محشری دارند.

استفاده از خدمات سلف هتل در صورتی که مقرون‌به‌صرفه باشد و خودتان به آن تمایل داشته باشید نیز پیشنهاد مناسبی است. اما اگر در هتلی چون هتل چمران اقامت دارید تضمین نمی‌شود که فاکتور غذای سفارش داده شده برای دو نفر کم‌تر از هفتصد هزار تومان باشد.

در خصوص هزینه غذا باز هم تور گزینه بسیار مناسبی است که شما را از درگیری خوردوخوراک سفر رها می‌کند و هزینه کم‌تری دارد.

هزینه سفر به شیراز
غذاهای شیرازی یک از جاذبه‌های این شهر هستند

تاثیر زمان در هزینه سفر به شیراز

مطمئنا در جریان گستردگی و افزایش مسافرتها در زمانها و مراسمهای خاص سال هستید. عید نوروز و تعطیلات رسمی و مواقع خوش آب و هوا، از جمله پرسفرترین زمانهای سال هستند. به سبب توریستی بودن شهر شیراز در چنین مواقعی قیمت تهیه بلیط، اسکان در هتل، سفارش غذا و حتی تفریحات تاریخی و گردشگری افزایش مییابد. بنابراین اگر خواستار هزینه کم سفر هستید، پیشنهاد میشود در این مواقع به شیراز سفر نکنید. البته به علت قرار گرفتن استان فارس در ناحیه جنوب کشور نمیتوان در هر فصلی برای مسافرت و تفریح به شیراز سفر کرد.

هزینه سفر به شیراز
زمان سفر تاثیری جدی در هزینه سفر به شیراز دارد

هزینه تفریح و گردش در شهر زیبای شیراز

در شهر شیراز اماکن باستانی و تاریخی، مکان‌های تفریحی، سیتی‌ سنترهای بزرگ و پاساژهای لوکس و شیک بسیاری وجود دارد که می‌توانند سفر شما را بسیار زیبا و به یادماندنی سازند.

در مورد سفر به هرکدام از مکان‌های تفریحی و گردشگری شایان ذکر است که شما به عنوان یک گردشگر باید هزینه‌هایی را متقبل شوید. این هزینه‌ها می‌تواند برای بازی‌های شهربازی، خرید پوشاک و خوراک و نیز دیدن آثار طبیعی و تاریخی باشد.

اما در تمامی این موارد باید بگوییم که گردش در شهر شیراز آنقدر لذت‌بخش و خاطره ساز است که تمام این هزینه‌ها ارزشش را خواهند داشت.

سفر به شیراز یکی از بهترین سفرهایی است که مسافران برای گردشگری انتخاب می‌کنند. سالانه هزاران توریست از اقصی نقاط جهان برای بازدید از این شهر زیبا به شیراز سفر می‌کنند و از زیبایی‌های طبیعتی و باستانی ایران زمین دچار حیرت و شگفتی می‌شوند.

قبول داریم که با اوضاع اقتصادی کنونی ممکن است هزینه سفر به شیراز آنچنان مطلوب نباشد، اما شما می‌توانید با انتخاب درست وسیله نقلیه راه، محل اقامت، خوردوخوراک ارزان و در عین حال خوشمزه و دلپذیر، بهترین سفر ممکن را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید