نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که سفر اخیر جوبایدن رئیش جمهور آمریکا موجب تقویت اسرائیل شده است.

سفر «جو بایدن» موجب تقویت اسرائیل خواهد شد/ اسرائیل با توافق هسته‌ای مخالف است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین جلسه کابینه امنیتی این رژیم اعلام کرد، به رئیس‌جمهور آمریکا گفته که تل‌آویو در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران حق کامل آزادی عمل را برای خود محفوظ می‌داند.

امروز (یکشنبه) اولین جلسه کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به ریاست «یائیر لاپید» نخست‌وزیر این رژیم برگزار شد.

لاپید در این جلسه به سفر اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی و عربستان سعودی پرداخت و گفت، این سفر تاریخی دستاوردهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی داشت که باعث تقویت اسرائیل برای سالهای طولانی خواهد شد.

لاپید در ادامه توافق انجام شده برای باز شدن حریم هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی و نیز «بیانیه قدس» را از جمله این دستاوردها برشمرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: در این سفر به رئیس‌جمهور آمریکا و تیمش گفتم که اسرائیل با توافق هسته‌ای مخالف است و این حق را برای خود محفوظ می‌داند که در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران از نظر دیپلماتیک و عملیاتی آزادی کامل عمل داشته باشد.

لاپید در ادامه به شلیک چند راکت از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی در جمعه گذشته و حمله جنگنده‌های صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد و گفت: به هر عملیات تیراندازی یا بالن آتش‌زا سریع و بدون تردید پاسخ خواهیم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته (شنبه) پس از سفر سه روزه به منطقه غرب آسیا و حضور در نشست جده، به واشنگتن بازگشت، در حالی که دو هدف اصلی از این سفر با خود داشت که به نوشته خبرگزاری رویترز، هر دو هدف با شکست مواجه شده است.

به نوشته این خبرگزاری، بایدن در حالی عربستان سعودی را ترک کرد که هیچ دستاوردی در خصوص تأمین سوخت و ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با خود به همراه نداشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید