غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند. یکی از این غذاها کوفته است ک پختن آن کمی قلق‌های خاصی دارد و برای اینکه کوفته وا نرود باید کمی تکنیک به کار برد.

تکنیک‌های عالی برای جلوگیری از وا رفتن کوفته

به گزارش سلام نو، کوفته یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که در طرز تهیه آن ترفندهایی وجود دارد که اگر رعایت نشوند کوفته وا رفته یا سفت می شود.

کوفته یکی از غذاهای معروف، قدیمی و پرطرفدار ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد. کوفته‌ها بر پایه مواد تشکیل‌دهنده خود به انواع مختلف تقسیم می‌شوند. برای تهیه کوفته ساده از گوشت چرخ‌کرده، برنج، سبزی و... استفاده می شود. وارفتن و سفت شدن کوفته از مشکلاتی است که برای بسیاری از خانم ها در هنگام تهیه کوفته پیش می آید، در این بخش به شما می گوییم که برای وا نرفتن و سفت نشدن کوفته چه کنیم؟

علت وا رفتن کوفته

علت وا رفتن کوفته می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  • نا متعادل بودن نسبت مواد مورد استفاده در تهیه کوفته مثلا کم بودن گوشت نسبت به سایر مواد
  • چرب بودن بیش از حد گوشت
  • درست ورز ندادن مواد کوفته
  • پایین بودن دمای سس هنگام قرار دادن کوفته‌ها در سس
  • تکنیک‌های عالی برای جلوگیری از وا رفتن کوفته

جلوگیری از وا رفتن کوفته

برای جلوگیری از وا رفتن کوفته راهکارهای زیر را به کار ببرید:

افزودن آرد

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، به مواد اولیه کوفته یک الی دو قاشق غذا خوری آردنخودچی بیافزایید. افزودن آرد نخودچی مانع از وا رفتن کوفته می شود.

گرفتن آب پیاز

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، آب پیاز را بگیرید و سپس به مواد کوفته بیافزایید و یا پیاز را با رنده درشت رنده کنید تا خیلی آب نداشته باشد.

تکنیک‌های عالی برای جلوگیری از وا رفتن کوفته

افزودن تخم مرغ

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، به گوشت آن توجه کنید، گوشت خیلی چرب سبب وا رفتن کوفته ها می شود و گوشت بدون چربی کوفته ها را خیلی سفت خواهد کرد. اگر گوشت شما خیلی چرب بود، برای جلوگیری از وا رفتن کوفته ها به آن یک عدد تخم مرغ اضافه کنید.

چرخ کردن چند باره گوشت

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، گوشت را باید ۲ تا ۳ بار چرخ کنید زیرا گوشت کوفته باید کاملاً نرم و ریز باشد.

تکنیک‌های عالی برای جلوگیری از وا رفتن کوفته

افزودن سیب زمینی پخته

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند،یک عدد سیب زمینی پخته را له کرده و به مایه کوفته اضافه کنید تا سفت شود. بهتر است سیب زمینی را همراه با سایر مواد کوفته مانند لپه چرخ کنید تا مایه کوفته یکنواخت شود.

افزودن عدس

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، مقداری عدس خام را چرخ کنید و به مواد اضافه کنید.

ورز دادن خوب مواد کوفته

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، بعد از مخلوط کردن کامل مواد، آنها را به خوبی ۱۰ دقیقه ورز دهید زیرا ورز دادن خوب و کافی باعث جلوگیری از وا رفتن کوفته می‌شود.

تکنیک‌های عالی برای جلوگیری از وا رفتن کوفته

قرار دادن مواد کوفته در فریزر

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، بعد از ورز دادن مواد را حداقل ۱ ساعت داخل فریزر بگذارید، شما هرچه بیشتر کوفته ها را داخل فریزر بگذارید، کوفته ها طعم بهتری خواهند داشت و وا نمی روند.

قرار دادن کوفته ها در سس گرم

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، وقتی پیاز داغ به همراه ادویه‌ها و رب گوجه آن را آماده کردید و تفت دادید و به آن آب افزودید، اجازه دهید آب به جوش بیاید و سپس کوفته ها را از فریزر بیرون آورده و آرام داخل آب در حال جوشیدن بریزید. برای جلوگیری از وا رفتن کوفته ها به هیچ عنوان کوفته را داخل سس سرد نیندازید.

تکنیک‌های عالی برای جلوگیری از وا رفتن کوفته

نگذاشتن درب قابلمه

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، وقتی کوفته ها را داخل سس قرار دادید، ابتدا شعله گاز را زیاد کنید بعد از انداختن کوفته ها سس سریع جوش آید، پس از جوش آمدن ۱۰ دقیقه درب ظرف را نگذارید و بعد از آن حرارت را کم کنید و درب ظرف را بگذارید تا کوفته ها بپزند. برای اینکه کوفته وا نرود از ظرف بزرگ استفاده کنید تا کوفته ها روی هم نباشند.

توجه به اندازه سس

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، میزان اندازه مایع سس نباید خیلی کم و خیلی زیاد باشد و نباید به طور کامل کوفته ها پوشیده شده باشد.

پرهیز از تکان دادن کوفته ها

برای اینکه کوفته ها وا نروند و حالت چسبنده بگیرند، در زمانی که کوفته ها داخل سس در حال جوشیدن هستند، تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه آنها را تکان ندهید زیرا باعث وارفتن کوفته می شود.

تکنیک‌های عالی برای جلوگیری از وا رفتن کوفته

برای جلوگیری از سفت شدن کوفته چه باید کرد؟

یکی دیگر از مشکلات در زمان تهیه کوفته سفت شدن آن است، برای اینکه کوفته ها سفت نشوند:

  1. گوشت کوفته نباید کامل بدون چربی باشد و باید دارای کمی چربی باشد اما توجه کنید گوشت خیلی چرب سبب وارفتن کوفته خواهد شد.
  2. اگر مواد کوفته مانند برنج و لپه،خام و خیس نکرده باشند، کوفته سفت خواهد شدپس برای جلوگیری از سفت نشدن کوفته برنج و مواد کوفته را از قبل بخیسانید یا نیمه پز کنید تا کوفته سفت نشود

منبع: نمناک

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید