کتاب آسمانی قرآن کریم ۱۱۴ سوره داردکه هرکدام از فضایل خاصی برخوردار هستند. پنجاه‌و دومین سوره از این کتاب الهی سوره مبارکه طور می‌باشد که جز سوره‌های مکی قرآن کریم است.

معرفی فضیلت‌های شگفت‌انگیز سوره طور

فرهنگ و هنر: سوره مبارکه طور یکی از سوره های مکی قرآن کریم است که در میان فرمایشات معصومین از فضیلت سوره طور برای رهایی از عذاب در دنیا و آخرت احادیث قابل ارزشمندی ذکر شده است به طوری که امام صادق نجات از زندان حتی با بزرگترین جرم ها را بیان فرمودند.

سوره های مبارک قرآن کریم هریک اثرات و فضائلی دارند که برای رفع مشکلات و سختی ها کارساز است و این گوشه ای از عظمت قرآن در پاسخ دادن به هر سوال و مشکلی در هر دوره و زمانی است.درمیان سوره های قرآن از فضیلت های سوره طور بی بهره نمانید.پنجاه و دومین سوره قرآن کریم است که مکی و ۴۹ آیه دارد.

در فضیلت این سوره از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده:کسی که سوره طور را قرائت نماید خداوند او را از عذاب ایمن داشته و به بهشت وارد می کند(۱)

معرفی فضیلت‌های شگفت‌انگیز سوره طور

فضیلت سوره طور برای رهایی از زندان

در سخنی از امام صادق و امام باقر علیهما السلام نقل شده:هر کس سوره طور را قرائت کند خیر دنیا و آخرت را برای او جمع خواهد کرد(۲)

آثار و برکات فضیلت سوره طور

۱) از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده است:هر کس سوره طور را قرائت نماید و بر قرائت آن مداومت ورزد، اگر در زندان و در غل و بند باشد خداوند راه خروج و آزادی او را آسان می کند هر چند جرم های بزرگ داشته باشد(۳)

۲) امام جعفر صادق علیه السلام در برکات این سوره فرموده اندک هر کس بر قرائت سوره طور مداومت ورزد اگر زندانی باشد خداوند راه خروجش را آسان می کند هر چند بر گردنش حدّ واجب شده باشد و اگر مسافر باشد در طول مسافرتش از امور ناخوشایند و خطرات در امان می ماند و اگر بر موضع عقرب گزیدگی بپاشند به اذن خدا بهبود می یابد.(۴)

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید