یارانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جاماندگان مشمول کمک معیشتی همزمان با واریز کمک معیشتی دهک‌های یک تا ۹ واریز شد.

خبر مهم برای جاماندگان یارانه / زمان دقیق واریز یارانه جاماندگان چه زمانی است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، یارانه جاماندگان هنوز واریز و قابل برداشت نشده است. زمان دقیق واریز یارانه جاماندگان کی است و آیا امشب ۲۷ تیر ماه یارانه قابل برداشت است؟

بر اساس دستور رئیس جمهور قرار بود یارانه جاماندگان ۲۱ تیر ماه و همزمان با دیگران واریز شود. اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه این گروه ۲۴ تیرماه واریز می‌شود. وعده‌ای که محقق نشد.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندی بیانگر این است که این مبلغ باید امروز یا نهایتا فردا (۲۷ تیرماه) واریز شود. یعنی همزمان با عید غدیر. اما باید منتظر ماند و دید آیا این یارانه امشب برای جاماندگان واریز می‌شود و یا دوباره به زمان دیگری موکول می‌شود.

یارانه‌ها واریز شد اما قابل برداشت نیست؟

بر اساس آمار سازمان هدفمندی، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جاماندگان مشمول کمک معیشتی جدید دولت هستند. اگرچه یارانه این عده هنوز واریز نشده اما برخی از این افراد می‌گویند همزمان با واریز کمک معیشتی دهک‌های یک تا ۹، یارانه آنها هم واریز شده اما هنوز قابل برداشت نیست.

عده دیگری هم اعلام کرده‌اند که یارانه خرداد برای آنها واریز شده و قابل برداشت است اما یارانه اردیبهشت هنوز واریز نشده است. با این همه انتظار می‌رود که امروز ۲۷ تیر ماه و همزمان با عید غدیر یارانه جاماندگان واریز و قابل برداشت شود. چراکه بیش از یک ماه است که یارانه خرداد برای این گروه واریز شده اما همچنان مسدود است.

تاخیر چند روزه در واریز این مبلغ در حالی است که ابراهیم رئیسی دستور داده بود یارانه این گروه باید قبل از واریز یارانه تیرماه تعیین تکلیف شود. دستوری که اجرایی نشده است.

ثبت‌نام جدید برای جاماندگان یارانه

گروه دیگری از افراد همچنان هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و دهک دهم هستند. سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از امکان ثبت‌نام مجدد این گروه خبر داد و گفت: مرداد ماه از سامانه‌ای رونمایی می‌شود که افرادی که امکان ثبت نام برای دریافت یارانه نداشتند، بتوانند در سامانه جدید ثبت نام کنند.

از طرف دیگر، سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده که فهرست یارانه‌بگیران شناور شده است. به عبارتی قرار است وزارت رفاه هر شش ماه یکبار، فهرست دهک‌های درآمدی و شهروندان یارانه‌بگیر را به روز رسانی کند. این سبب می‌شود که فهرست یارانه‌بگیران شناور شود و این احتمال وجود دارد که در هر بررسی، دهک درآمدی خانوارها جابجا شود و مبلغ یارانه‌ای که آنها دریافت می‌کنند هم متناسب با تغییر دهک تغییر کند.

با این حساب می‌توان گفت بر خلاف یارانه‌های قبل که لیست ثابتی داشت، این بار لیست ثابتی وجود ندارد و امکان تغییر دهک‌ها وجود دارد و یا به عبارتی، دهک‌های درآمدی خانوار شناور است.

افراد می‌توانند با کد ملی دهک درآمدی خانوار خود را مشخص کنند. برای اطلاع از شیوه استعلام دهک درآمدی با کد ملی، گزارش زیر را بخوانید:

کد خبرنگار: ۱۴
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید