در تصویر اینفوگرافی زیر به معرفی علائم و نشانه های کودک دوجنسه یا همان ترنس بودن آنها پرداخته‌ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

از کجا بفهمیم کودک ما دو جنسه است یا خیر؟ + علائم و نشانه های ترنس بودن کودک / عکس

به گزارش سلام نو، این روزها بحث ترنس‌ها، علائم آن‌ها و مشکلاتی که دارند به شدت مورد توجه است. اما ترنس واقعا به چا معناست؟ ترنس به این معنا است که فرد رفتار یا هویتی متفاوت از جنسیت کنونی خود داشته باشد. به یاد داشته باشید که کودکان، خود ترنس بودن را انتخاب نمی‌کنند و این موضوع ارتباطی با شیوه بزرگ کردن آن‌ها ندارد. بچه‌های ترنس این گونه متولد می‌شوند. ترنس بودن موضوعی غیر طبیعی نیست.

برخی کودکان ممکن است در سن ۳ سالگی، جنسیت واقعی خود را نشان دهند. اما، در برخی دیگر ممکن است این روند به دلایل زیر بیشتر زمان ببرد. مانند:
  • عدم آگاهی
  • ترس از عدم پذیرش و طرد شدن
  • ترس از بدنامی و خفت
  • مسخره شدن و مورد سرزنش قرار گرفتن

دلیل ترنس شدن کودک چیست؟

در حال حاضر دلایل علمی متعددی برای علت بروز تراجنسی گفته شده است و نمی‌توان تنها یک دلیل مشخص و قاطع را برای این مسئله ذکر کرد. از رابطه میان ژنتیک، ساختار مغز، عملکرد مغز و تا قرار گرفتن بیش از حد در معرض آندروژن در زمان بارداری برخی دلالیل احتمالی هستند. علاوه بر این گروهی دیگر ریشه بروز تراجنسی را ارتباط بین مسائل روانشناختی و رفتاری می‌دانند.

علائم ترنس بودن کودک

علائم بسیار متفاوتی برای کودکان ترنس می‌توان ذکر کرد، اما به طور خلاصه باید گفت که کودکان ترنس رفتارهایی خلاف جنسیت ظاهرا خود نشان می‌دهند که با کلیشه‌های جنستی مرسوم تضاد شدیدی دارد. البته این را به خاطر داشته باشید که هر رفتار خلاف عادت و غیرکلیشه‌ای الزاما به معنای تراجنسیتی بودن کودک شما نیست و این مسئله به دقت زیاد، مشورت و مراجعه به پزشک نیاز دارد.

علاقه نداشتن به فعالیت های مرسوم جنسیتی

اگر کودک شما تراجنسی یا درمورد هویت جنسیتی خود مردد باشد، ممکن است متوجه شوید که مایل به شرکت در فعالیت هایی هستند که معمولاً با جنس مخالف مرتبط است. مسلماً کودکی که تراجنس نیست هم ممکن است به اسباب بازی ها و / یا بازی های مرتبط با جنس مخالف علاقه مند باشد، بنابراین نکته مهم آن است که به طور خودکار این رفتار را به معنای ترنسجندر بودن فرزندتان ندانید. این رفتار باید به شدت افراطی باشد و در کنار دیگر عوامل مورد سنجش قرار گیرد

علاقه داشتن به مدل مو و لوازم آرایشی و بهداشتی جنس مخالف

به طور معمول، هنگامی که کودک در حدود ۴ یا ۵ سال سن دارد، می خواهد درمورد مدل مو و پوشش خود قدرت انتخاب داشته باشد. کودکان تراجنسیتی معمولاً در مورد مدل مو و / یا سبک پوشش خود بسیار سر و صدا نشان می‌کند و اگر نظر والدین با آنچه می خواهند متفاوت باشد، ممکن است اعتراض کنند. اگرچه هر کودکی متفاوت است، اما به طور کلی، دختران تراجنسیتی دوست دارند که موهای کوتاه تری داشته باشند، در حالی که پسران ترنس جندر موهای بلند را ترجیح می دهند. باز هم به این نکته توجه کنید که علاقه به مدل موی کوتاه یا بلند به خودی خود معنای خاصی نمی‌دهد.

از کجا بفهمیم کودک ما دو جنسه است یا خیر؟ + علائم و نشانه های ترنس بودن کودک / عکس

نام خود را دوست ندارند

اگر فرزندتان نامی متناسب با جنسیتش دارد، ممکن است پذیرش این نام برایش دشوار باشد و به شما بگوید که دوست دارد او را نامی خلاف جنسیتش صدا کنید. اگر متوجه شدید که کودک شما در مورد تغییر نام خود صحبت می کند یا از دیگران می خواهد او را با نام دیگری صدا کنند (به خصوص نامی که مناسب جنس مخالف باشد)، این مساله می تواند نشانه ای از مشکل او در رابطه با مسائل مربوط به جنسیت باشد.

از خود به عنوان جنس مخالف یاد می کنند

اگر می شنوید که فرزند شما خود را به عنوان جنس مخالف معرفی می کند (به عنوان مثال - دخترتان می گوید پسر است)، این می تواند نشان دهنده ترنس جندر بودن یا نوعی سر درگمی جنسیتی در او باشد. اغلب اوقات، یک کودک تراجنسیتی می گوید: "من یک دختر / پسر هستم" به جای "کاش یک دختر / پسر بودم". اگر این رفتار را در فرزند خود تشخیص دادید، از آنها بپرسید که "چرا" خود را به عنوان پسر / دختر معرفی می کنند.

تمایل شدید به خرید لباس های جنس مخالف

مانند مدل مو، وقتی کودک حدود ۴ یا ۵ سال دارد، می خواهد در مورد آنچه که می پوشد، نظر بدهد. در این دوره اصرار بر خرید لباس‌های جنس مخالف می‌تواند یک نشانه باشد. البته توجه داشته باشید که کودک در این دوره علاقه‌مند به تنوع است و چند مورد محدود نمی‌تواند یک نشانه باشد.

آشفتگی و افسردگی

شاخص مهم هرگونه مبارزه یا سردرگمی در کودک وجود پریشانی است. در مورد کودکی که ترنس است یا هر مشکل جنسیتی دیگری دارد، پریشانی به شکل‌های مختلف خود را نشان می‌دهد. از سوی دیگر افسردگی و افکار خودکشی اغلب در افراد تراجنسیتی و جوانانی که با مشکلات هویت جنسیتی دست و پنجه نرم می کنند، وجود دارد.

چطور به کودک ترنس کمک کنیم؟

۱. کودک خود را الگو قرار دهید. اگر به کودک خود، خوب گوش کنید، فرزندتان به شما خواهد گفت که چه چیزی می‌خواهد. این موضوع به شما کمک می‌کند تا تفاوت میان زمانی که کودک می‌گوید “من یک دخترم” و زمانی که یک پسر بچه دوست دارد فقط لباس دخترانه بپوشد را متوجه شوید.
  • انتخاب جنسیت باید بر اساس نیاز و احساس فرزند شما باشد، نه بر اساس آنچه شما فکر می‌کنید.
۲. حمایت از کودک ترنس. کودکان ترنسی که مورد حمایت خانواده‌های خود قرار می‌گیرند، کمتر دچار خودکشی، آوارگی یا مشکلات جدی روحی – روانی می‌شوند.
  • برخی مطالعات نشان داده اند کودکان ترنسی که عمل تغییر جنسیت را انجام داده اند نسبت به کودکانی که انجام نداده اند، کمتر دچار مشکلات روحی – روانی هستند.

از کجا بفهمیم کودک ما دو جنسه است یا خیر؟ + علائم و نشانه های ترنس بودن کودک / عکس

۳. توجه به علائم افسردگی یا اضطراب. یکی از بهترین روش‌های تشخیص کودک ترنس بررسی علائم اضطراب اوست. تمام کودکان ترنس در معرض ابتلا به مشکلات روحی – روانی قرار دارند. اگر علائم زیر را مشاهده کردید، با یک متخصص مشورت کنید. علائمی مانند:
  • خواب بیش از حد
  • کاهش یا افزایش ناگهانی وزن
  • عدم علاقه به فعالیت‌هایی که قبلا از آن‌ها لذت می‌برده است
  • تغییرات خلقی قابل توجه
۴. اگر فرزندتان ترنس است، گزینه‌های پزشکی را بررسی کنید. ممکن است کودک بخواهد تغییراتی در بدن خود انجام دهد. گزینه‌های پزشکی به معنای درمان ترنس بودن نیستند، بلکه از فرزندتان حمایت می‌کنند. در مورد این گزینه‌ها با پزشک کودک مشورت کنید.

اینفوگرافی علائم و نشانه های ترنس بودن کودک

علائم ترنس بودن ممکن است از زمان کودکی مشهود باشند؛ برخی از این علائم به شرح زیر است:کودک تمایل دارد با افراد غیر همجنس خودش بازی کند. او دوست دارد لباس‌هایی مغایر با جنسیت خود را بپوشد.از لحاظ فکری و شخصیتی با جنسیت و همجنسان خود متفاوت است.او از تغییرات جسمی دوران بلوغ خود که باعث بیشتر نمایان شدن جنسیتش می شوند، حس خوبی ندارد.

از کجا بفهمیم کودک ما دو جنسه است یا خیر؟ + علائم و نشانه های ترنس بودن کودک / عکس

کد خبرنگار: ۱۵
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • کارشناس IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    12 1
    دلایل و نشانه ها منطقی نیست الان اکثریت جوانان مخصوصا دختران لباس های پسرانه می پوشند کتونی پیرآهن و شلوار پسرانه. پس طبق این نوشته اکثریت دختران باید دو جنسیتی باشند. ولی اینطور نیست لذا مردم را نترسانید
  • عجب IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    3 2
    همین؟ یعنی فقط تمایلات؟ از لحاظ جسمی چطور؟ یعنی نباید که از لحاظ جسمی نشونه ای داشته باشه؟
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    5 4
    اصلا مطلب مفید نبود،از نظر فیزیولوژی مشخص است که خیلی واضح است اصل این است و لاغیر
  • DE ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    4 0
    با چه آزمایشی می‌توان متوجه این موضوع شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید