۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 55373848

نمایندگان مجلس طرحی را تصویب کردند که به موجب آن نصب کنتور برای مشترکان خانگی هیچ هزینه ای در بر نخواهد داشت.

کنتور برق مجانی شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، سخنگوی صنعت برق از تصویب ماده ۲۰ طرح مانع زدایی از صنعت برق در مجلس خبر داد و گفت: بر اساس قانون از این پس هزینه نصب شمارشگرهای هوشمند (کنتور) در بخش خانگی دریافت نمی‌شود.

به نقل از مهر، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: با تصویب نمایندگان مجلس منابعی برای دریافت نکردن هزینه نصب شمارشگرهای هوشمند در بخش خانگی، از محل ماده ۳ و ماده ۶ پیش‌بینی شد.

سخنگوی صنعت برق افزود: بر اساس این دو ماده منابع حاصل از اصلاح تعرفه صنایع و همچنین افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف که قبلاً مورد تصویب قرار گرفته بودند، به بخش هوشمندسازی کشور اختصاص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: مجلس با این اقدام مهم، ضرب آهنگ و توسعه استفاده از شمارشگرهای هوشمند را در کشور شتاب بخشید که این اقدام تأثیر در مدیریت مصرف برق به دنبال خواهد داشت.

رجبی مشهدی افزود: می‌توانیم با استفاده از شمارشگرهای هوشمند، تعرفه‌های شناور و قابل انعطافی را داشته باشیم تا مصرف کننده بتواند متناسب با شرایطی که در شبانه روز امکان تأمین برق را داریم، از تجهیزات برقی خود استفاده کند.

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون بیش از یک میلیون شمارشگر هوشمند در کشور نصب شده که عمده آن‌ها به مشترکان دیماندی یا مشترکان بزرگی‌ در بخش‌های‌ صنعت‌ و کشاورزی برمی‌گردد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری نصب ۶۵۰ هزار شمارشگر هوشمنددر بخش خانگی گفت: تاکنون حدود ۳۵۰ هزارشمارشگرهوشمند نصب شده و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان کار مابقی کنتورها نیز انجام شود.

گفتنی است، بر اساس این ماده قانونی، وزارت نیرو مکلف است از طریق شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت‌های ذیربط، با نصب تجهیزات هوشمند ساخت داخل از جمله شمارشگرهای (کنتورهای) هوشمند و با رعایت ملاحظات پدافندی و سایبری و در بستر تبادل داده امن، نسبت به هوشمندسازی شبکه توزیع (رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری) با اولویت پست‌های توزیع، مشترکین پرمصرف، با مصرف بیش از دو برابر الگو و سپس سایر مشترکین اقدام کند. منابع لازم برای اجرای این ماده، از محل افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف، موضوع ماده (۶) این قانون و اصلاح تعرفه برق صنایع، موضوع ماده (۳) این قانون تأمین می‌شود.

این طرح امروز در جریان بررسی طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور، با ۱۲۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و بدون رأی ممتنع تصویب شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید