علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سامان، طی یک نشست خبری ضمن تشریح عملکرد بانک سامان، به تشریح اقدامات این بانک در حوزه‌های مختلف پرداخت.

اختصاص ۴۵۰ هزار میلیارد اعتبار به بخش تولید توسط بانک سامان

به گزارش سلام نو به نقل از سامان رسانه، علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان در این نشست خبری، اظهار کرد: بانک برنامه‌های منسجمی از سال ۹۶ برای بهبود درآمدهای عملیاتی بانک پیاده‌سازی شده است بر اساس این استراتژی‌ها هم روی بخش درآمدزا و هم در بخش غیر درآمدزا کار شده است به‌طوری‌که در بخش غیر درآمدزا توجه ویژه‌ای به مطالبات معوق و مشکوک الوصول شد و تا حد امکان تلاش شد تا از ورود به مطالبات جدید جلوگیری شد این اقدام در درجه‌ای از اهمیت بود که منجر به تغییر چارت سازمانی هم شد.

معرفت در ادامه گفت: در بخش درآمدزا نیز اقدامات مؤثری در راستای بهبود نسبت منابع به مصارف اجرایی شد ازجمله توسعه ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان بانک در راستای مدیریت زمان پرسنل شعب برای افزایش بهره‌وری در امر پرداخت تسهیلات، گشایش اعتبارات اسنادی، حواله‌های خارجی و ضمانت‌نامه‌ها و ... نتیجه تمام این اقدامات منجر به بهبود قابل‌توجه درآمدهای ما شد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا روند صعودی سودآوری بانک ادامه‌دار خواهد بود گفت: هدف‌گذاری‌های ما به نحوی است که فعالیت اصلی بانک سود آورد باشد و تمام برنامه‌ریزی‌های ما بر این مبنا است که هسته اصلی فعالیت بانک سودآور بماند طبیعتاً به‌مرور و با توسعه و تجهیز منابع و مصارف و اقداماتی که در راستای توسعه خدمات بانک در حال اجراست این روند سودآوری تداوم خواهد داشت.

معرفت درباره عملکرد سه‌ماهه بانک نیز گفت: در سه‌ماهه میزان تسهیلات پرداختی ما به ۸۵۰ هزار میلیارد ریال رسیده است و میزان حجم سپرده‌ها از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

مدیرعامل بانک سامان به مطالبات معوق نیز اشاره داشت و گفت: بر اساس استراتژی‌هایی که در بانک پیاده‌سازی شد باوجود تمام تلاطمات موجود در اقتصاد نه‌تنها نسبت مطالبات بانک کاهش داشته است بلکه قدر مطلق عددی ما در این بخش نیز کاهش داشت و نسبت مطالبات ما امروز به زیر ۳ درصد کاهش داشته است در شرایطی که این عدد در سل ۹۶ در حدود ۲۰ درصد بوده است.

معرفت به ترکیب اعتباری بانک سامان نیز پرداخت این‌طور توضیح داد و گفت: با توجه به اقداماتی که بر اساس برنامه‌ای که داشتیم ترکیب پرتفوی اعتباری سامان در سال ۱۴۰۰ به نحوی اصلاح شد که ۶۰ درصد سبد اعتباری بانک اختصاص پیدا کرد به حوزه تولید و صنعت نسبتی که در سال‌های قبل حدود ۲۰ درصد بود و عمدتاً در بخش بازرگانی بود.

او در ادامه گفت: امروز از سبد اعتباری ۸۰۰ هزار میلیاردی بانک بالغ‌بر ۴۵۰ هزار میلیارد آن در حوزه تولید و صنعت پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک سامان به اقدامات صورت گرفته در بانکداری الکترونیک و ایجاد نئو بانک هم گفت: با توجه به رویکرد جهانی در عرصه بانکداری از دو سال پیش تصمیم هیئت‌مدیره بانک بر آن شد که در مسیر ایجاد نئو بانک گام برداریم. نئو بانک‌ها در عرصه بین‌المللی حضور دارند و امروز بلوبانک سامان نزدیک به یک سال است که در دسترس عموم قرار دارد و تمام خدمات بانکداری از افتتاح حساب تا سایر خدمات بانکی از طریق این اپلیکیشن در اختیار مشتریان بانک قرار می‌گیرد. بلو بانک به لحاظ نحوه ارائه خدمات و راحتی ارائه خدمات رتبه اول را در بین تمام نئو بانک‌ها کسب کرده است و هم به لحاظ تعداد مشتری هم‌رتبه اول در بین بانک‌های دیجیتال را داراست.

بلو بانک در یک سال اخیر شاهد رشد فزاینده نئو بانک بودیم و استقبال از این سامانه نیز ادامه دارد و در حال گسترش است.

مدیرعامل بانک سامان در خصوص عملیات ارزی بانک گفت: حجم عملیات ارزی سامان در سال ۱۴۰۰ باوجود همه سختی‌ها بالغ‌بر ۷ میلیارد دلار بوده است که این رقم در یک دهه اخیر عمدتاً در همین محدوده در نوسان بوده است.

معرفت در خصوص انتقال نماد سامان به بازار بالاتر گفت: برنامه داریم نماد را به بازار بالاتر انتقال دهیم این اقدام الزاماتی دارد که از سوی مقام ناظر بانک مرکزی و سازمان بورس اعلام شده است و انتظار داریم به‌زودی مجوزهای لازم برای انتقال به بازار بالاتر صادر شود.

مدیرعامل بانک سامان در خصوص نسبت کفایت سرمایه بانک نیز گفت: تیم مدیریت ریسک بانک سامان محاسبات را انجام دادند و بر اساس بخشنامه جدید که هنوز تصویب آن نهایی نشده است کفایت سرمایه بانک در حدود ۸.۴ درصد است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید