یک کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار فردا می گوید: بورس فردا نه منفی است و نه مثبت. معاملات روی مدار تعادل حرکت خواهد کرد.

پیش‌بینی بورس برای فردا یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱/ شاخص بورس صعودی می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز نیز نزولی بود و شاخص کل در اولین روز هفته با افت ۱۰ هزار و ۲ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۸۰ واحدی رسید. از سوی دیگر شاخص هم‌وزن نیز به محدوده ۴۰۵ هزار واحدی رسید.

کاویان عبداللهی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: معاملات فردای بورس نه منفی است و نه مثبت. یعنی نمی‌تواند انتظار منفی یا مثبت شدن چند هزار واحدی شاخص را داشت و معاملات نسبتا روی مدار تعادل حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در معاملات امروز حدود یکی دو دقیقه بازار مثبت بود و بعد شاخص پایین آمد تعداد صف‌های خرید و فروش خیلی نزدیک هم بودند. همچنین ارزش صف‌های خرید خوب بود و در مقابل ارزش صف‌های فروش کم بود. یعنی باتوجه به اینکه ما صف‌های فروش سنگین نداریم، احتمال اینکه این وضعیت بد بازار ادامه پیدا کند، خیلی کم است.

بورس مثبت می‌شود؟

این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: فکر می‌کنم طی روز معاملاتی بعد یعنی فردا یکشنبه ما خیلی بازار مثبتی هم نداشته باشیم. یعنی خیلی بخواهد خوب باشد، در یک حالت نه مثبت و نه منفی مثلا معاملات انجام می‌شود. امروز نیز بورس زیاد منفی نشد و یعنی خیلی شاخص‌سازی هم به آن صورت اتفاق نیفتاد. باتوجه به این اتفاقات فردا یک روز خوب و متعادل را داریم و معاملات نه خیلی مثبت است و نه خیلی منفی است.

عبداللهی با اشاره به اینکه شاخص چه زمانی تغییر کانال می‌دهد گفت: من فکر نمی‌کنم که شاخص به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی برسد. یعنی شاید همین‌جاهای بازار، بازار یک تغییر روندی بدهد و مجددا یک رشدی را شروع کند. اما احتمال برگشت بازار به ۱۵۰۰ خیلی بیشتر از افت بیشتر است. البته ما امیدواریم که شاخص تا سه ماه آینده محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را رد کرده باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید