خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقام‌های سعودی نوشت: ولیعهد عربستان به جو بایدن یاد آوردی کرده است که آمریکا مرتکب اشتباهات زیادی شده است که از آن موارد می‌توان به جنگ عراق اشاره کرد.

 بن سلمان خطاب به بایدن: آمریکا مرتکب اشتباهات زیادی شده است
به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یکی از مقام‌های سعودی در بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا گفته است که عربستان سعودی برای جلوگیری از اشتباهاتی چون قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی که در کنسولگری عربستان در استانبول به دست مأموران سعودی کشته شد، اقداماتی کرده است اما آمریکا نیز مرتکب اشتباهات زیادی شده است که از آن موارد می‌توان به جنگ عراق اشاره کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام سعودی در خصوص محور مذاکرات روز گذشته (جمعه) بین بن سلمان و بایدن گفت که ولیعهد عربستان گفته است که تلاش برای تحمیل ارزش‌های خاص به کشورهای دیگر از طریق توسل به زور نتیجه عکس خواهد داد.

طبق این گزارش، محمد بن سلمان در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا همچنین موضوع شهادت «شیرین ابوعاقله» خبرنگار الجزیرهه در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری نیز اشاره کرده است و همچنین اظهاراتی را در خصوص زندان ابوغریب در عراق نیز مطرح کرده است که البته جزئیاتی در این خصوص منتشر نشده است.

بایدن در حالی به عربستان سعودی سفر کرد که انتقادات زیادی از وضعیت حقوق بشر یمن که مورد حمله نیروهای ائتلاف ریاض قرار گرفته‌اند و همچنین قتل جمال خاشقچی وجود دارد.

جمال خاشقچی خبرنگار سعودی روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در سال 2018 به دست مأموران سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید به طوریکه مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی می‌گویند که قتل وی مورد تأیید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بوده است که البته وی هرگونه مداخله در این قتل را انکار کرده است.

طبق این گزارش، بن سلمان در حالی از حقوق بشر آمریکا در عراق انتقاد کرده است که گزارش‌های زیادی منتشر شده است که آمریکا در طول جنگ طولانی خود در عراق غیرنظامیان زیادی را کشته است و مظنونین را بدون اتهامات در زندان‌های عراق از جمله ابوغریب شکنجه می‌داده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید