به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در چند وقت اخیر قیمت خودرو ثابت نبوده است و به نظر نمی‌رسد که در روزهای آینده نیز ثابت بماند.

۴ پیش‌ بینی مهم درباره وضعیت بازار خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو افزایش یافت. قیمت خودرو در بازار نوسان دارد. کارشناسان پیش‌بینی‌ های متفاوتی از آینده قیمت خودرو می‌کنند. واردات خودرو در کاهش قیمت خودرو موثر خواهد بود. آخرین قیمت خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.

بر اساس معاملات انجام شده امروز (۲۵ تیر ۱۴۰۱) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با افزایش همراه بوده است.

مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) ۲۸۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX (ساده) ۱۴۰۱ ۳۰۲.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس (LX ) ۱۴۰۱ ۳۷۴.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۲۹۲.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۱ ۳۰۱.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) ۳۵۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v۸(۱۴۰۰ ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۱۴۰۰) ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۸۵.۰۰۰.۰۰۰
تندر۹۰ E۲ ۴۹۵.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۶۴۰.۰۰۰.۰۰۰
تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس (۱۴۰۱) ۲۹۷.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۳۷۵.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی ۱۴۰۱ ۴۰۲.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۱۴۰۰ ۴۷۵.۰۰۰.۰۰۰
هایما s۷ توربو پلاس ۹۲۵.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۱۱ ۲۰۴.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۳۱ ۱۸۳.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۰ ۲۰۷.۰۰۰.۰۰۰
ساینا ۱۴۰۱ ۲۱۲.۰۰۰.۰۰۰
تیبا (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۸۹.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۱۹۸.۰۰۰.۰۰۰
شاهینG (۱۴۰۱) ۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۴۰۱ ۲۱۵.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال) ۱.۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک ۴۸۵.۰۰۰.۰۰۰۰
ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت (۱۴۰۰)
۵۸۰.۰۰۰.۰۰۰

۴ پیش‌ بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو در روزهای گذشته نوسان کمتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کند. اما بازار همچنان در رکود است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. کارشناسان پیش‌بینی‌ های متفاوتی از آینده قیمت خودرو می‌کنند.

قیمت خودرو در روزهای گذشته نوسان کمتری را نسبت به گذشته تجربه می‌کند. اما بازار همچنان در رکود است و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد. کارشناسان پیش‌بینی‌های متفاوتی از آینده قیمت خودرو می‌کنند.

اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفتگو با تجارت‌ نیوز گفت: در حال حاضر روند قیمت‌ها در بازار به صورت نوسانی طی می‌شود. در چند وقت اخیر قیمت خودرو ثابت نبوده است و به نظر نمی‌رسد که در روزهای آینده نیز ثابت بماند.

او افزود: اما در روزهای گذشته، برخی از خودروهای داخلی مانند کوییک و پژو ۲۰۶ به دلیل افزایش تولید و عرضه آنها به بازار، با کاهش قیمت جزئی همراه بود. البته باید به این نکته توجه کرد که قیمت‌ها در مسیری نوسانی قرار دارند. اخباری از واردات خودرو و سایر تصمیمات به گوش می‌رسید که اکنون به نظر نمی‌رسد که اجرا شوند. در نتیجه بازار به روند نوسانی خود ادامه می‌دهد. البته تولید خودروهای داخلی نیز جوابگوی تقاضای بازار نیست و همین عامل بر این نوسانات می‌افزاید.

همچنین، کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بین عرضه و تقاضا در بازار خودروی کشور تعادل برقرار نیست. رکود بر بازار حاکم است و هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

اما سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: تولید خودرو به صورت کاهشی بود، اما نسبت به سال گذشته خودروهای ناقص کمتری تولید شد. در نتیجه میزان عرضه خودرو به بازار نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نیافته، بلکه به صورت افزایشی بود. در بازار همچنان تعادل بین تقاضا و عرضه برقرار نیست و با کمبود خودرو مواجه هستیم. اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار نیز باعث به وجود آمدن تقاضای کاذب در بازار می‌شود. این فرایند بر قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود و نوسان قیمتی را افزایش می‌دهد. اما این کاهش تولید بر هیچ نوع فروشی، اعم از فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو یا فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان، تاثیری ندارد.

چندی پیش نیز، مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات دوحه و همچنین مذاکرات وین به نطر می‌رسد قیمت خودرو در بازار با افزایش نوسان همراه باشد. البته حتی اگر افزایشی در کار نباشد، شاهد کاهش قیمت نیز نخواهیم بود. بازار خودرو در حال حاضر یک بازار دلاری است. اگر فروشنده دلار را افزایشی ببیند، خودروی خود را به قیمت بالاتری به فروش می‌رساند.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: برخی از سایت‌ها ممکن است با افزایش نرخ ارز، قیمت خودروها را بالاتر از ارزش واقعی آن‌ها نشان دهند.

به گزارش مشرق، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید: با وجود افزایش نرخ ارز‏‌، قیمت خودرو طی ۲ تا ۳ هفته گذشته افزایشی نبوده است و بعد از چند ماه، شاهد ثبات در این زمینه هستیم‎؛ زیرا بازار در انتظار نهایی شدن طرح واردات خودرو به سر می‌برد.

به گفته‏‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، دیروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۰۳ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ حدود ۲۰۲ میلیون تومان‏, پراید ۱۳۱ حدود ۱۸۱ میلیون، سمند LX حدود ۲۸۵ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای حدود ۲۱۵ میلیون تومان و دنا پلاس معمولی حدود ۴۷۵ میلیون تومان معامله شده اند.

آن طور که موتمنی می‌گوید، بازار خودرو در روزهای پیش رو آرام پیش بینی می‌شود؛ مگر اینکه قیمت ارز مجدد نوسان و رشد داشته باشد. اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار هم در صورتی کاهش می‌یابد که خودروسازان، ماهانه ۱۳۰ هزار خودرو را تولید و روانه بازار کنند.

طبق اعلام اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با وجود ثبات قیمت در بازار خودروهای داخلی، قیمت خودروهای وارداتی افزایشی بوده است؛ مرسدس بنز ای ۲۰۰، ب ام و سری ۷، فولکس واگن پاسات، رنو تلیسمان و تویوتا راوفور، پنج خودرویی هستند که بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

مرسدس بنز ای ۲۰۰ تا پایان هفته گذشته با بهای ۸ میلیارد تومان معامله می‌شد، اما امروز قیمت این خودرو، به ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید