پس از صحبت‌های اخیر جو بایدن مبنی بر راه‌حل "دوکشوری"، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد فرصت اجرای این راه‌حل از دست نرود.

واکنش سازمان ملل به اظهارات اخیر بایدن / فرصت تحقق راه‌حل «دوکشوری» از دست نرود

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک ضمن هشدار نسبت به از دست رفتن فرصت‌های اجرای راه‌حل "دوکشوری" تاکید کرد که فشارها در این راستا ادامه خواهند داشت.

این هشدار در واکنش به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه‌اش با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری بیان شد که در آن گفته بود، "گزینه راه‌حل دو کشوری هدفی دور است".

فرحان حق در ادامه گفت: قبلا بارها توضیح دادیم که اگر پیشروی در مسیر اجرای راه‌حل "دوکشوری" محقق نشود، فرصت برای همیشه از دست خواهد رفت.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: ما قبلا بارها این هشدار را دادیم و امیدواریم که سران جهان آن را درک کنند و بر اساس این هشدار عمل کنند.

او در ادامه گفت: فشارها را برای اجرای راه‌حل دوکشوری ادامه می‌دهیم و (تور وینسلند) هماهنگ‌کننده ویژه‌مان در روند صلح خاورمیانه در طول چند ماه گذشته بارها به شورای امنیت اعلام کرد، در صورتی که پیشروی در مسیر اجرای راه‌حل دوکشوری حاصل نشود، مشکلات بیشتری ایجاد خواهند شد و شرایط بدتر و وخیم‌تر خواهد شد.

فرحان حق ادامه داد: یکی از نگرانی‌هایی که ما داریم این است که وضعیت موجود فعلی نمی‌تواند تا ابد ادامه داشته باشد.

بر اساس راه‌حل یاد شده، کشور فلسطین در مناطق اشغالی سال ۱۹۶۷ تشکیل می‌شود و در کنار آن نیز اسرائیل بر اساس مرزهای شناخته شده بین‌المللی تشکیل می‌شود و قدس پایتخت مشترک آنها خواهد بود.

مذاکرات صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از آوریل ۲۰۱۴ به دلایل متعددی از جمله مخالفت اسرائیل با آزاد کردن اسرای فلسطینی و نیز متوقف کردن شهرک‌سازی‌ها به حالت تعلیق درآمد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید