طبق اعلام برخی منابع خبری، جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در عربستان به صورت محرمانه با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

دیدار محرمانه رییس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر عراق

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری عراقی «ایرث نیوز» نوشت: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز شنبه با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در شهر جده دیدار کرد.

شبکه تلویزیونی رسمی «العراقیه» نیز به نوبه خود اعلام کرد که الکاظمی دیدار خاصی را با بایدن در جده برگزار کرد.

هنوز جزئیاتی درباره محتوای این دیدار منتشر نشده است.

نخست وزیر عراق هم اکنون برای شرکت در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهوری آمریکا همراه با سران مصر و اردن در شهر جده عربستان به سرمی برد.

الکاظمی جمعه شب با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در شهر جده یکدیگر کرد و براساس اعلام رسانه ها، دو طرف در این دیدار تقویت روابط دوجانبه و ایجاد فرصت‌های همکاری و همچنین مسایل مربوط به منطقه را مورد بحث قرار دادند.

وزیر نفت عراق و وزیر انرژی عربستان سعودی نیز در حاشیه دیدار الکاظمی از عربستان برای اتصال شبکه برق عراق به عربستان توافقی را امضا کردند.

دفتر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای با تایید حضور وی در نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و بایدن در عربستان، اعلام کرده بود که "در این نشست موضوعات انرژی، امنیت غذایی و مسائل زیست‌محیطی مورد بحث قرار خواهد گرفت و زمینه همکاری و هماهنگی مشترک درباره حل مسائل حیاتی و سرنوشت سازی ترسیم خواهد شد که تمامی مردم منطقه از آن رنج می‌برند".

نخست وزیر عراق پیش از ترک بغداد به مقصد عربستان ابراز عقیده کرده بود که این نشست به موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهد پرداخت و قرار است افق‌های همکاری در عرصه‌های انرژی، توسعه و تغییرات آب و هوایی را مورد بحث قرار دهد.

وی افزوده بود: عراق هرگز در ائتلاف یا پیمان نظامی نبوده و نخواهد بود و مبدا تهدید برای همسایگان خود نخواهد شد و همچنین موضع ثابتی در قبال قضیه فلسطین دارد.

این درحالی است ائتلاف سیاسی- پارلمانی الفتح عراق پیش از این، نشست مشترک امروز سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور آمریکا در شهر جده را برای زمینه سازی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست و خواستار شرکت نکردن الکاظمی در آن شد.

اگر این مطلب برایتان جالب است احتمالا از مطالب زیر هم خوشتان می‌آید:

میزبانی ولیعهد عربستان از مقامات عراق و بحرین

سفر رییس‌جمهور مصر به عربستان

رجب طیب اردوغان به ایران می‌آید

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید