۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 55373629

سفر به جنوب با ماشین شخصی گزینه‌ای هیجان انگیز برای یک سفر خاص است. با ما همراه شوید تا زیر و بم این مسیر را بشناسید.

سفر به جنوب با ماشین شخصی

سلام نو – سرویس گردشگری: سفر به جنوب با ماشین شخصی سفری هیجان انگیز، خاطره‌انگیز و خاص است که تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما به ارمغان می‌آورد. هر چند سفر به جنوب با خودروی شخصی سخت و دردسرهای خاص خود را دارد، اما چنان لذت بخش است که در نهایت شما همه‌ی دردسرهای آن را فراموش می‌کنید.

شاید بپرسید چرا با وجود قطار و هواپیما باید به فکر یک سفر طولانی به جنوب با ماشین بود؟ سوال درستی است. سفر به جنوب با ماشین شخصی تنها وقتی برای شما مناسب است که قصد سفری کنجکاوانه به جنوب ایران را داشته باشید، سفری که در آن با مردم و فرهنگ‌های متفاوت جنوب ایران هم‌نفس شوید.

یادتان باشد اگر مبدا شما برای سفر به جنوب کشور ایران است، شما حداقل یک سفر ۱۲۰۰ کیلومتری را پیش روی خود دارید که می‌تواند به بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر هم برسد. با توجه به این مسافت قبل زدن به جاده بد نیست که چند نکته را رعایت کنید.

۵ نکته برای سفر به جنوب با ماشین شخصی

نکته اول: ماشین را سرویس کنید! حتما قبول دارید که نمی‌شود یک سفر هزار کیلومتری را بدون ماشین سالم و سرحال به سرانجام رساند. از موتور تا لاستیک‌ها تمام نقاط ماشین را سرویس کنید، هر ایراد به ظاهرا کوچکی را رفع و تمام کارهای ضروی ماشین را انجام دهید.

نکته دوم: ماشین خراب درست می‌شود، اما همسفر باد عوض شدنی نیست. راه طولانی و گرم است، پس همسفرانی انتخاب کنید که مثل شما به کشف نقاط جدید، تماشای جاده و آشنا شدن با مردم علاقه‌مند باشد.

نکته سوم: زمان مناسب را انتخاب کنید. سفر به جنوب با ماشین شخصی چالش‌های خاص خود را دارد، پس نیازی نیست با سفر در زمانی مثل تابستان چالش‌های آن را بیشتر کنید. اواسط پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به جنوب ایران است.

نکته چهارم: تجهیزات کاملی داشته باشید. از ابزار تعمیر ماشین تا ابزار لازم برای کمپ زدن و وسایلی مثل قرص و چسب زخم، مطمئن باشید چیزی را از قلم نمی‌اندازید. اگر قصد سفر در تابستان را دارید وسایل خنک کننده، کلمن و هر چیز دیگری که باعث کاهش دمای بدن شود مفید خواهد بود.

نکته پنجم: مسیر سفر خود را مشخص کنید، محل اسکان خود را از قبل بشناسید و اگر قصد ماندن در هتل را دارید از قبل آن را رزرو کنید. اگر اولین بار است که سفر به جنوب با ماشین شخصی را تجربه می‌کنید کار خارج از برنامه نکنید و به دل بی‌راهه‌ها نزنید.

راه‌های سفر به جنوب با ماشین شخصی

اگر مبدا را تهران فرض کنیم شما برای سفر به جنوب با ماشین شخصی از اتوبان قم می‌گذرید و بعد رسیدن به کاشان وارد جاده کاشان-نطنز می‌شوید و بعد از عبور از نطنز وارد آزادراه نطنز اصفهان می‌شوید و در نهایت به شهر اصفهان می‌رسید.

اصفهان جایی است که شما در برابر یک دو راهی قرار می‌گیرید، یک از این دو راه شما را به بوشهر و راه دیگر به هرمزگان و سیستان و بلوچستان می‌رساند.

برای رسیدن به بوشهر باید از جاده اصفهان- شهر رضا به سمت آباده در استان فارس بروید. از آباده به سمت شیراز بروید و از شیراز هم جاده کازرون را دنبال کنید. بعد از عبور از برازجان شما به بوشهر گرم و دلپذیر می‌رسید.

در این مسیر از شهرهای تهران، قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده، شیراز، کازرون، برازجان و بوشهر دیدن خواهید کرد. فاصله تهران تا بوشهر تنها کمی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر است و به چیزی بیش از ۱۲ ساعت رانندگی مداوم نیاز دارد.

سفر به جنوب با ماشین شخصی
سفر به جنوب با ماشین شخصی حداقل ۱۲ ساعت رانندگی مدام دارد

در مسیر دوم سفر به جنوب با ماشین شخصی شما وارد جاده نائین می‌شوید و به سمت یزد حرکت می‌کنید. بعد از آن از طریق جاده یزد-مهریز وارد جاده مهریز- انار می‌شوید و به سمت استان کرمان می‌روید. شما در شهر انار باز با یک دو راهی مواجه می‌شوید.

راه اول از جاده شهربابک به سیرجان می‌رسید و بعد هم از جاده سیرجان- بندرعباس به شهر زیبای بندرعباس و خلیج زیبای فارس می‌رسد.

سفر به جنوب با ماشین شخصی
سفر به جنوب با ماشین شخصی باعث عبور شما از ده‌ها شهر می‌شود

در این مسیر از شهرهای تهران، قم، کاشان، اصفهان، نائین، اردکان، میبد، یزد، مهریز، انار، شهربابک، سیرجان و بندرعباس دیدار خواهید کرد. مسافت تهران تا بندر عباس حدود ۱۲۷۵ کیلومتر است و اگر بدون توقف جدی رانندگی کنید حداقل به ۱۴ ساعت رانندگی نیاز خواهید داشت.

راه دوم از انار به رفسنجان و بعد بم می‌رسد. جاده بم- نرماشیر تا نیک‌شهر ادامه می‌دهید و بعد هم از نیک شهر به چابهار زیبا و ساحل جادویی دریای عمان می‌رسید. فاصله تهران تا چابهار چیزی در حدود ۱۸۰۰ کیلومتری است. این مسیر به چیزی بیش از ۲۰ ساعت رانندگی نیاز دارد.

سفر به جنوب با ماشین شخصی
سفر به جنوب با ماشین شخصی در پاییز و زمستان مناسب‌تر است

در این مسیر از شهرهای تهران، قم، کاشان، اصفهان، نائین، اردکان، میبد، یزد، مهریز، انار، رفسنجان، بم، نیک‌شهر و چابهار دیدن خواهید کرد.

همانطور که دیدید برای سفر به جنوب با ماشین شخصی راه‌های مختلفی وجود دارد و انتخاب راه به مقصد و البته سلیقه شما بستگی خواهد داشت. پیشنهاد ما این است که از رانندگی مداوم خودداری کنید و از مسیر زیبای جنوب ایران نهایت لذت را ببرید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید