طبق اعلام وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون»، وزارت خارجه این کشور تایید کرده که تایوان تجهیزات فنی نظامی به ارزش ۱۰۸ میلیون دلار خریده است.

تایوان از آمریکا تجهیزات نظامی خرید

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: چین استفاده از زور برای تحت کنترل گرفتن تایوان را هرگز رد نکرده و این جزیره خودگردان هم از افزایش فشار نظامی پکن برای آزمودن و وادار کردن آن به پذیرش حاکمیتش گلایه کرده است.

ایالات متحده تنها روابط غیر رسمی با تایوان دارد. اما قانون آمریکا، واشنگتن را ملزم می‌سازد برای تایوان "ابزارهایی برای دفاع از خودش" تامین کند و دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شده است تا تعامل با این جزیره را افزایش دهد.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آمده است، تایوان تازه‌ترین کمک‌ها از جمله قطعات یدکی و تعمیری برای تانک‌ها و خودروهای جنگی و پشتیبانی فنی و لجستیکی دولت ایالات متحده را درخواست کرده است.

در بیانیه آژانس همکاری دفاعی پنتاگون آمده است: این فروش مطرح شده موجب پایدارسازی وسایل نقلیه گیرنده، تسلیحات کوچک، سامانه‌های تسلیحاتی جنگی و اقلام حمایت لجستیکی، تقویت توانایی آن برای مقابله با تهدیدات کنونی و آتی می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید، بدین ترتیب همچنین همکاری نظامی تایوان با ایالات متحده و دیگر متحدان ارتقا یافته و نیروهای مسلح تایوان هیچگونه مشکلی در جذب این تجهیزات و دریافت پشتیبانی نخواهند داشت.

وزارت خارجه آمریکا مشخص نکرد که آیا قراردادی امضا شده یا مذاکرات به نتیجه رسیده است یا خیر. با این حال وزارت دفاع تایوان گفت که انتظار می‌رود این قرارداد ظرف یک ماه اجرایی شود. در این بیانیه آمده است: با توجه به گسترش تهدید نظامی کمونیست‌های چین، نگهداری مناسب تجهیزات به اندازه تسلیحات و تجهیزات تازه خریداری‌شده اهمیت دارد.

با این حال برخی از گروه‌های تجاری آمریکا، از سیاست دولت بایدن در فروش تسلیحات به تایوان انتقاد کرده و استدلال می‌کنند که این سیاست بسیار محدودکننده است و نمی‌تواند به چالش‌های ایجاد شده توسط ارتش چین رسیدگی کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید