وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با طرفداری از اوکراین، در واقع به اصل بی‌طرفی در جنگ روسیه و اوکراین اعتقادی ندارد.

انتقاد روسیه از دبیرکل سازمان ملل / به اصل بی‌طرفی پایبند نیست

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از نووستی نوشت: وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ثابت می‌کند وی به موضع منصفانه و بی طرف در قبال جنگ اوکراین پایبند نیست.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که دبیرخانه سازمان ملل برخلاف الزامات موجود در منشور این سازمان و آنگونه که از دبیرخانه معتبرترین نهاد بین المللی انتظار می‌رود موضع بی‌طرف و منصفانه اتخاذ نمی‌کند.

در این بیانیه به گوترش توصیه شده که از اوکراین بخواهد توضیح دهد چرا کی‌یف تأسیسات نظامی را در مجاورت تأسیسات غیرنظامی قرار می‌دهد.

وزارت خارجه روسیه همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا شخص دبیرکل سازمان ملل، مانند بسیاری دیگر از نمایندگان این سازمان بین‌المللی، به حملات عامدانه ارتش اوکراین به اهداف غیرنظامی و مناطق مسکونی در شهرها توجهی نمی‌کند.

این وزارتخانه در ادامه حمله هوایی ارتش اوکراین به استان‌های "کورسک" و "بلگورود" روسیه و منطقه "نوایا کاخوفکا" تحت کنترل ارتش روسیه را یادآور شد و در رابطه با بمباران نوایا کاخوفکا اعلام کرد: شدت انفجار مشابه انفجاری بود که در بندر بیروت رخ داد و طبق اعلام منابع محلی، حدود ۱۹۰ نفر درخواست کمک پزشکی کردند. نه آنتونیو گوترش، نه نماینده رسمی او و نه هیچ کس دیگری، حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم نکردند.

حمله روسیه به اوکراین از ۲۴ فوریه آغاز شده و در میان تلاش‌های غرب و بسیج آمریکا و متحدانش برای به شکست کشاندن روسیه از طریق توسل به تحریم‌های اقتصادی این نبرد همچنان ادامه دارد.

اگر این مطلب برایتان جالب است احتمالا از مطالب زیر هم خوشتان می‌آید:

حکم رییس‌جمهور روسیه برای برکناری رییس سازمان فضایی این کشور

انتقاد روسیه از دبیرکل سازمان ملل / به اصل بی‌طرفی پایبند نیست

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید