آندورا با قله‌های دندانه‌دار، دره‌های جنگلی و دریاچه‌های یخی شفاف، بازدیدکنندگان را بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی جذب می‌کند.

آندورا کشوری که هر ماجراجویی باید به آن سفر کند + عکس

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: در آندورا کوچک، می‌توانید قله‌های ناهموار، دره‌های جنگلی و دریاچه‌های یخچالی را کاوش کنید و به محققان در مطالعه تغییرات آب و هوا کمک کنید.

پرنده کوچکی را در دست می‌گیرم که مانند شیشه ظریف به نظر می‌رسد. نفس عمیقی می‌کشم، روی رگه‌های زرد روشن بالای چشمانش تمرکز می‌کنم و در مورد دستورالعمل‌هایی که به من داده شده است فکر می‌کنم: پاها را محکم اما به آرامی بین انگشتان خود نگه دارید و دست دیگرتان را زیر آن قرار دهید. سپس دست خود را آزاد کنید.

وقتی این کار را انجام می‌دهم، تاج طلایی کوچک‌ترین پرنده آوازخوان در اروپا پرواز می‌کند و بر فراز قله‌های پرتگاه پیرنه ناپدید می‌شود.

من در یک چمنزار کوهستانی سرسبز در کشوری ایستاده‌ام که بسیاری از آمریکایی‌ها حتی از وجود آن اطلاعی ندارند: آندورا. این نام سرزمین افسانه‌ای را تداعی می‌کند که در آن جن‌ها و پری‌ها شادی می‌کنند. اما آندورا در واقع مکانی واقعی است که مسافران می‌توانند در آن به علم واقعی کمک کنند.

آندورا کشوری که هر ماجراجویی باید به آن سفر کند + عکس

یک بابونه ماده و گوساله‌اش در بالای یک پشته ایستاده‌اند. بابونه، نوعی بز-آنتلوپ کوهنوردی بومی پیرنه، توسط کوهنوردان قابل مشاهده است.

اینجا در آندورا، ریز ایالتی که در چین‌خوردگی رشته کوه پیرنه بین فرانسه و اسپانیا قرار گرفته است، بوم‌شناس برنات کلارامونت لوپز در یک ماموریت جاه‌طلبانه است: مطالعه چند ساله تقریبا همه بخش‌های اکوسیستم شکننده آلپ از موجودات میکروسکوپی خاک گرفته تا بلند شدن درختان کاج برای تعیین اثرات تغییر آب و هوا.

دریاچه‌ها، دره‌ها و قله‌ها

آندورا کشوری که هر ماجراجویی باید به آن سفر کند + عکس

از آنجایی که هیچ فرودگاه یا ایستگاه قطاری در آندورا وجود ندارد، کشوری به مساحت ۱۸۱ مایل مربع که بلندتر از عرض آن احساس می‌شود. همانطور که اتوبوس ما به آندورا می‌رود و ما توسط دامنه کوه‌های سبز زمردی احاطه شده ایم، تعجب می‌کنم که چگونه کشوری اینقدر قدیمی و زیبا می‌تواند اینقدر دور باشد.

آندورا که در سال ۱۲۷۸ تأسیس شد، تنها کشور جهان است که زبان رسمی آن کاتالانی است و تنها کشوری است که یک حکومت مشترک است. رسما توسط اسقف اورجل در اسپانیا و رئیس جمهور فرانسه رهبری می‌شود، اگرچه اکثر قدرت در حال حاضر در اختیار پارلمان منتخب است.

آندورا با قله‌های دندانه‌دار، دره‌های جنگلی و دریاچه‌های یخی شفاف، بازدیدکنندگان را بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی جذب می‌کند. بسیاری از آن‌ها به پیست‌های اسکی می‌روند یا مسیرهایی را پیاده‌روی می‌کنند که از گردش‌های بعدازظهر دوستانه خانوادگی تا سفرهای چند روزه جدی را در بر می‌گیرد، جایی که کلبه‌های کوهستانی محل اقامت روستایی را ارائه می‌دهند.

در این دهکده‌های اروپایی ماجراهای حماسی را بیابید

آندورا کشوری که هر ماجراجویی باید به آن سفر کند + عکس

مکان‌های فرهنگی مانند موزه خانه کاسا رول زمانی از زندگی روستایی در اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم، و آهنگر آهنی راسل ۱۸۴۲، پنجره‌هایی را به گذشته دشوار این کشور ارائه می‌دهند. تجملات امروزی را می‌توان در پایتخت آندورا لاولا یافت که بزرگترین آبگرم گرمایی جنوب اروپا و فرصت‌های خرید با مالیات کم فراوان است.

اما برای کلارامونت لوپز، جذابیت آندورا در مناظر طبیعی آن نهفته است. این مرد لاغر ۵۳ ساله از زمانی که پسری در کاتالونیا بزرگ شده بود در پیرنه پرسه می‌زد. او می‌گوید: من زیست‌شناسی خواندم زیرا می‌خواستم در کوهستان پرندگان و گیاهان و طبیعت را تماشا کنم.

اکنون او هماهنگ‌کننده شبکه تحقیقات کوهستانی اروپا است و به‌عنوان محقق در مرکز تحقیقات زیست‌محیطی و کاربردهای جنگلی در دانشگاه خودمختار بارسلون، جایی که او همچنین تدریس می‌کند، سالیانه ۹ اکسپدیشن را در آندورا رهبری می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید