برای طرفداران، دیدن جواهرات رپرها خاطرات خوبی از لحظات و شخصیت‌های هیپ‌هاپ که این ژانر را خاص می‌کنند، زنده می‌کند.

جواهرات ستارگان دنیای موسیقی را چه کسانی می‌سازند؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: جواهرسازان پر تقاضا برای ستارگان هیپ‌هاپ، داستان‌های خلق آثار هنری را برای ستاره‌های رپ طراحی می‌کنند که کاملا بی‌همتا هستند. جواهرات در هیپ‌هاپ می‌توانند به‌ اندازه ابزاری برای بیان فرد قدرتمند باشند. جواهر همیشه یک نماد وضعیت در هیپ‌هاپ بوده است. جواهرات به رپرها این امکان را می‌دهد که به موفقیت خود ببالند، شخصیت خود را به رخ بکشند، گروه خود را خاص کنند یا یک مناسبت تاریخی را جشن بگیرند. آن‌ها همچنین از گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره خود برای هنرنمایی کردن استفاده می‌کنند، انجمن دیگری را برای رقابت دوستانه اضافه می‌کنند یا حتی با گرفتن یک قطعه سفارشی به‌عنوان هدیه، عشق خود را به رفیق نشان می‌دهند.

برای طرفداران، دیدن جواهرات رپرها خاطرات خوبی از لحظات و شخصیت‌های هیپ‌هاپ که این ژانر را خاص می‌کنند، زنده می‌کند. انبوه جواهرات طلایی اسلیک ریک، نوستالژی دوران طلایی هیپ‌هاپ را برانگیخته است. این جواهرات هنوز هم برای افراد جوان‌تری که می‌توانند یکی از آن‌ها را به دست بیاورند، نقطه افتخار است، حتی اگر این گروه سال‌ها پیش منحل شده باشد.

پشت هر اثر هنری به‌یادماندنی یک جواهرساز وجود دارد که مایل است مرزهای خلاقیت، سنگ‌سازی و فناوری را فراتر ببرد.

۳ مورد از جواهرسازان پرطرفدار هیپ‌هاپ

جیکوب اربو

جواهرات ستارگان دنیای موسیقی را چه کسانی می‌سازند؟

در اکثر آهنگ‌های هیپ‌هاپ نام یک جواهرساز، جیکوب اربو، به فراوانی برده شده است. این طراح جواهر ۵۵ ساله خبره تقریبا ۴۰ سال است که از سن ۱۶ سالگی اولین شغل طراحی جواهرات خود را به دست آورد. یک سال بعد با گرفتن ۸۰۰۰ دلار از مادرش، کارخانه‌ای را برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود خرید که درنهایت به حلقه الماس بزرگ بیز مارکی ژاکوب در سال ۱۹۸۷ و شرکت رولکس‌ در دهه ۱۹۹۰ تبدیل شد. ساعت‌های لوکس زیبایی که توسط افراد مشهور زیادی استفاده می‌شود، ازجمله طرح‌های به‌یادماندنی اربو است. این روزها، این جواهرساز که متولد ازبکستان و پرورش‌یافته در کوئینز است، به داشتن مشتریان دریک و فارل افتخار می‌کند.

اربو که پنج فروشگاه ازجمله بوتیک اصلی خود در نیویورک و تقریبا ۲۰ شعبه فرانچایز دارد، می‌گوید: رپرها به من میگویند که هرگز در زندگی‌ خود چنین جواهراتی ندیده‌اند. در مراسم اسکار ۲۰۱۹، فارل که ۲۵ سال مشتری من بود، یک جواهر رنگارنگ طرح عربی را خریداری کرد که با طلا، یاقوت، یاقوت کبود، زمرد و الماس تزئین شده بود. روش من برای ادامه خلق طرح‌های جدید، الهام گرفتن از غیرممکنها است.

جو آویان

جواهرات ستارگان دنیای موسیقی را چه کسانی می‌سازند؟

دو نسل از خانواده جو آویان قبلا نام خود را در تجارت جواهرات مطرح کرده بودند، اما او، برادران و پسرعموهایش با همکاری با هنرمندان هیپ‌هاپ عنصر جدیدی را به سابقه خانوادگی خود اضافه کردند. آن‌ها مجموعه آویان را در سال ۱۹۹۹ در شهر نیویورک تأسیس کردند و از آن زمان برای طراحی قطعات بسیار خلاقانه و دقیق، به شهرت رسیدند. آویان از ساعتی که برای کوی لرای ساخته بود، لذت می‌برد که تم پروانه‌ای اطراف صفحه داشت و مملو از الماس‌های شفاف و سنگ‌های قیمتی رنگی روی آن بود. رپر در ابتدا یک رولکس معمولی و بی‌پیرایه می‌خواست. اما یک ساعت ساده چگونه می‌تواند توجه شما را جلب کند؟ آویان به او گفت که تو قرار است بدرخشی و او را متقاعد کرد که یک ساعت خاص داشته باشد. آویان می‌گوید هر کاری که انجام می‌دهم، سعی می‌کنم شخصیت فرد را در آن اثر هنری بیاورم.

گرگ یونا(Greg Yüna)

گرگ یونا، جواهرساز کوئینز، در سال ۲۰۰۹، از طریق مشاغلی که با اقوام دور خود داشت، کار خود را در صنعت جواهرات آغاز کرد. او به کار خود به‌عنوان مدیرعامل در منطقه الماس شهر نیویورک تا سال ۲۰۱۷ ادامه داد. اکنون او مشتریانی مشهور زیادی دارد. یکی از متمایزترین قطعات اخیر او، یک جفت آویز دوطرفه برای سنت جان است که نشان‌های جمجمه امضای خواننده رپ و طرح‌های شعله با الماس‌های آبی، مشکی، نارنجی و قرمز و یاقوت کبود را نشان می‌دهد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید