تیمی از دانشمندان به سرپرستی دانیل لیبرمن از دانشگاه هاروارد، تحقیقی در این مورد انجام دادند و یافته‌های آنها جالب بود. آنها متوجه شدند که اگر هنگام دویدن کفش بپوشید، همیشه ابتدا روی پاشنه پا فرود می‌آیید، سپس به سمت توپ پا می‌روید.

دویدن با پای برهنه بهتر است یا با کفش؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: نمی‌توان انکار کرد که همه با کمال میل کفش‌های خود را در نمی‌آورند و راحت نیستند. اینها می‌تواند به دلایل مختلفی مانند سیاهی کف پا، انگشتان مودار و به طور کلی زشت بودن پاهای شما باشد. در این مرحله، باید مطمئن شوید که با جوراب پوشانده می‌شوند. تنها افرادی که اجازه دارند با پای برهنه راه بروند، هابیت‌ها هستند، اما شاید نه. کفش‌ها خوب هستند و در اینجا مشکلی ندارند: پاهای ما را گرم نگه می‌دارند و از آنها محافظت می‌کنند.

به نظر می‌رسد، کفش‌های بسیار بالشتکی که از قوس پشتیبانی می‌کنند، نحوه دویدن ما را تغییر می‌دهند. اگر نگاه دقیق‌تری به کفش‌هایی که هنگام دویدن استفاده می‌کنید بیندازید، متوجه می‌شوید که زیر پاشنه آن یک زیره بالشتکی ضخیم و یک قسمت سفت وجود دارد که به جلوگیری از صاف شدن قوس‌های شما کمک می‌کند.

دویدن با پای برهنه بهتر است یا با کفش؟

تیمی از دانشمندان به سرپرستی دانیل لیبرمن از دانشگاه هاروارد، تحقیقی در این مورد انجام دادند و یافته‌های آنها جالب بود. آنها متوجه شدند که اگر هنگام دویدن کفش بپوشید، همیشه ابتدا روی پاشنه پا فرود می‌آیید، سپس به سمت توپ پا می‌روید. آنها این را اعتصاب پاشنه نامیدند. از طرف دیگر، اگر با پای برهنه بدوید، ابتدا روی توپ پای خود فرود می‌آیید که به آن ضربه جلوی پا می‌گویند. نیروی واکنش زمین برای روش‌های مختلف اندازه گیری شد و تیم چیز جالبی پیدا کرد.

هنگامی که در حین دویدن روی پاشنه پا فرود می‌آیید، یک سنبله بزرگ نیرو می‌گیرد (ضربه گذرا) که از پاشنه پا تکان می‌خورد و به بدنه اسکلتی شما می‌رسد. به گفته محققان، این نیرو «معادل این است که شخصی با یک چکش به پاشنه پا با ۱.۵ تا ۳ برابر وزن بدن شما ضربه بزند. این ضربه‌ها با هم جمع می‌شوند، زیرا شما تقریبا ۱۰۰۰ بار در هر مایل به زمین ضربه می‌زنید!» فقط فکر کردن به آن درد دارد، اوه! به لطف بالشتک کفش هایتان، متوجه این موضوع نمی‌شوید.

دویدن با پای برهنه آن نیروی عظیم آنی ضربه گذررا از بین می‌برد. این در اصل به این معنی است که شما با افزایش تدریجی نیرو و بدون ضربه زدن به استخوان‌ها، به خوبی می‌دوید. اگرچه تحقیقات قطعی هنوز انجام نشده است، این احتمال وجود دارد که اگر با ضربه جلو پا بدوید، احتمال آسیب کاهش می‌یابد. به گفته کلینچر: از آنجایی که هنگام ضربه زدن به جلو باید پاشنه پا را روی زمین پایین بیاورید، عضلات ساق پا، قوس‌ها و تاندون‌های شما تقویت می‌شوند در نتیجه پاهای سالم‌تر و قوی‌تری خواهید داشت!

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید