نشت آب در لوله های توکار منازل و ساختمان ها یک مشکل رایج است که نتیجه آن خرابی های زیادی به دنبال دارد. گاهی نشت آب از لوله های داخلی ساختمان باعث تخریب ساختمان یا بالا رفتن قبض آب و مشکلات متعدد می شود که نیاز است برای رفع آن با لوله بازکنی تهران تماس بگیرید.

روش های تشخیص نشت لوله و رفع آن بدون تخریب

نشت آب در لوله های توکار منازل و ساختمان ها یک مشکل رایج است که نتیجه آن خرابی های زیادی به دنبال دارد. گاهی نشت آب از لوله های داخلی ساختمان باعث تخریب ساختمان یا بالا رفتن قبض آب و مشکلات متعدد می شود که نیاز است برای رفع آن با لوله بازکنی تهران تماس بگیرید.

نشت لوله فاضلاب موجب تخریب و نفوذ فاضلاب به طبقات زیرین نیز می شود. هر ساله مقدار زیادی آب از طریق نشتی لوله های آب و چک کردن آن هدر می‌رود. برخی از نشتی ها مثل چکه شیر توالت یا دوش یا شیرهای آب به راحتی قابل تشخیص است اما برخی از نشتی ها قابل رویت نیستند. بنابراین نحوه تشخیص نشتی لوله های توکار یک کار تخصصی است البته با استفاده از برخی راه های آسان تر هم می توان نشتی آب را تشخیص داد.

روش های تشخیص نشتی لوله آب و فاضلاب:

  • نشت آب به طبقات پایین
  • افت ناگهانی فشار آب
  • بوی نم و کپک زدگی
  • ایجاد لکه، برآمدگی دیوار یا سقف و کف
  • صدای ممتد چکه آب
  • ایجاد قارچ و کپک روی دیوار
  • بالا رفتن هزینه قبض آب

انواع لوله های فاضلاب:

لوله های فاضلاب انواع مختلفی دارد، مانند: پی وی سی، پلیکا، پوش فیت، چدنی و گالوانیزه. هر کدام از این جنس لوله ها دارای معایب و محاسنی هستند که نحوه نصب و اجرای هر کدام متفاوت است.

لوله های چدنی

استحکام بسیار بالایی دارند و فشارهای خمشی و ضربه را تحمل می کند. شکسته نمی شوند و ضربه پذیرند ولی نصب و عایق کردن آنها سخت است. رسوب گیر و زنگ زدگی زیاد آن باعث گرفتگی هایی می شود. تعویض و تعمیر آن سخت است وزن زیادی دارد. در برابر رطوبت مقاومت کمی دارد.

لوله های پوش فیت

اجرا و نصب سریعی دارند و در برابر رطوبت و نم مقاوم است. وزن پایینی دارد و ارزان است ولی زود خراب می شوند و در محل اتصال و آب بندی دچار آسیب می شوند. مقاومت کششی پایینی دارد.

لوله پلیکا

در برابر خوردگی، مواد شیمیایی، اجسام تیز و برنده و تنش های ناگهانی مقاوم است و وزن کمی دارد.

روش های تشخیص نشت لوله و رفع آن بدون تخریب

دلایل نشتی لوله های توکار:

  • نشتی ممکن است در زمستان و به دلیل یخ زدن لوله ها رخ بدهد.
  • استفاده از لوله های با کیفیت پایین
  • نصب غیر اصولی
  • استفاده از چسب نامرغوب در اتصالات
  • درزگیری نامناسب لوله ها
  • فرسودگی لوله فاضلاب
  • در بدنه لوله سوراخ ایجاد شود
  • زنگ زدگی لوله های فلزی فاضلاب در اثر گذر زمان
  • استفاده بیش از حد از فنر لوله بازکنی یا مواد لوله بازکنی

روش های رفع نشت لوله

در لوله های فاضلاب اولین کاری که بعد از فهمیدن نشتی آب باید انجام دهید جلوگیری از ادامه نشتی است. در اکثر مواقع افراد با استشمام بوی فاضلاب سریع با شرکت های لوله بازکنی پیروزی تماس می گیرند که ابتدا باید منبع تغذیه آب های مصرفی را قطع کنید تا از هدر رفتن آب جلوگیری شود. اگر محل نشتی درون لوله یا دیوار رایزر باشد باید قسمتی از دیوار یا رایزر را تخریب کنید، تا به محل نشتی دسترسی پیدا کنید. اگر محل نشتی زیر سقف توالت باشد سقف کاذب را سوراخ کنید. بعد از اینکه محل نشتی را پیدا کردید با توجه به نوع لوله مصرفی باید از چسب مخصوص استفاده کنید. مثلاً برای لوله چدنی از چسب چدن و برای لوله پلیکا از چسب پی وی سی استفاده کنید.

رفع نشتی لوله فاضلاب توکار:

برای رفع نشتی لوله های توکار از دو روش تخریب قسمتی از ساختمان و یا روش های بدون تخریب استفاده می شود که هردو را در این مقاله توضیح می دهیم. لوله کشی فاضلاب ساختمان ها مجموعه‌ای از لوله ها و اتصالات به همدیگر هستند که آب و گازهای آلوده را از ساختمان خارج می کند. در سیستم لوله کشی فاضلاب لوله های قائم و لوله های اصلی آب های آلوده و لوله های هواکش گازهای آلوده را به خارج از ساختمان منتقل می کند. سیفون هم از برگشت گازهای آلوده به داخل منزل جلوگیری می کند. اما چیزی که در این میان تعیین کننده روش رفع نشتی لوله است، شرایط لوله ها و محل نشتی لوله است.

رفع نشتی لوله با تخریب

ترکیدگی و نشتی لوله های توکار معمولاً با دردسرهای فراوان از جمله تخریب قسمتی از دیوار همراه است. از این رو دقت در تشخیص درست محل نشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. بعد از تخریب و پیدا کردن محل نشتی، لوله های فاضلاب را با چسب مخصوص رفع نشتی می کنند. یا از مایع درزگیر لوله فاضلاب استفاده می کنند و گاهی باید بعد از تخریب، قسمتی از لوله یا کل آن تعویض شود. گاهی هم از روش هایی مثل رفع نم با مواد نانو استفاده می شود. برای اینکار می توانید با لوله بازکنی ستارخان تماس بگیرید.

لوله هایی که دسترسی به آنها آسان نیست خسارت بیشتری نسبت به لوله های دیگر ایجاد می کند. بنابراین تنها روش منطقی تخریب و بازسازی مجدد لوله هاست. فقط در مواردی که دسترسی از سقف طبقه پایین یا کف طبقه بالا وجود داشته باشد تخریب و خسارت کمتر می شود.

در این شرایط می‌توان از چسب رفع نشتی و یا درزگیری لوله فاضلاب استفاده کرد. اگر مشکل در اتصال باشد با برش اتصالات و تعویض قطعه اتصال می توان نشتی را برطرف کرد.

روش های تشخیص نشت لوله و رفع آن بدون تخریب

رفع نشتی لوله با چسب

در نشتی های کوچک از چسب رفع نشتی استفاده می شود. به این صورت که با علامت گذاری محل نشتی و اعمال چسب به محل آسیب دیده نشتی لوله را می توان گرفت. بعد از خشک شدن با نوار فایبرگلاس دور نقطه نشت را باید خوب درزگیری کنید. همچنین می توان از مایع درزگیر لوله فاضلاب یا خمیر درزگیر استفاده کرد و روی قسمت نشتی اعمال شود و نیاز به برش کاری لوله ها نیست. همچنین از مواد نانو برای رفع نم دیوار استفاده می شود. اما باید توجه کرد که هر لوله ای عایق خاص خودش را دارد و باید بسیار اصولی و تخصصی از مواد اصلی و باکیفیت استفاده شود.

رفع نشتی لوله بدون تخریب:

با استفاده از مواد نانو بدون تخریب می توان نشتی لوله های روکار و توکار را رفع کرد. برای این کار ابتدا با دستگاه نشت یاب، محل دقیق نشتی را تعیین می کنند. گاهی با وارد کردن کابل دوربین به داخل لوله محل دقیق نشتی و ترک خوردگی مشخص می شود و بعد چسب رزینی یا مواد ترمیمی اکرولیک را به محل تزریق می کنند تا ترک و سوراخ را کامل بپوشاند. با این کار در واقع یک لوله جدید درون لوله قدیمی به وجود می‌آید و استحکام بالایی دارد به شرط آنکه توسط افراد مجرب و متخصص انجام شود.(آستر کشی لوله فاضلاب توکار از داخل)

روش های تشخیص نشت لوله و رفع آن بدون تخریب

رفع نشتی لوله با حداقل تخریب

دو روش هم وجود دارد که تخریب کمتری به دنبال دارد: اگر قطر لوله ای که آسیب دیده است زیاد باشد تعمیرکار می تواند یک لوله جدید را در داخل لوله قرار دهد. به همین دلیل یک تخریب جزئی فقط لازم است.

روش دوم هم که با حداقل تخریب صورت می گیرد محل ترک خوردگی را مشخص می‌کند و بعد با ایجاد سوراخ افقی روی خاک و خارج کردن لوله شکسته لوله جدید را به کمک دوربین وارد محل می کنند و با چسب رزینی به سیستم لوله کشی چسبانده می شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید