معاون وزیر اطلاعات در آیین رونمایی از کتاب "یاران امام به روایت اسناد ساواک" در قزوین گفت: دشمن سعی می کند در فضای مجازی علیه ارکان نظام فعالیت کند و معضلات اقتصادی را به اجتماعی تبدیل کند.

 در برجام تسلیم نمی‌شویم / افتادن در فرآیند سیاسی و جناح بازی برای کشور سم است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وزارت اطلاعات گفت: در برجام تسلیم نمی‌شویم، ولی مذاکره منع ندارد و رهبر معظم انقلاب هم اجازه داده، ولی مقابل زیاده خواهی‌ها کوتاه نمی‌آییم، بنا نیست دولت میز مذاکره را ترک کند، اما بنا هم نیست تسلیم زیاده خواهی‌های طرف مقابل شویم.

معاون وزیر اطلاعات در آیین رونمایی از کتاب "یاران امام به روایت اسناد ساواک" که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، گفت: جمعی از علمای بزرگ که در انقلاب نقش داشتند علمای این استان بودند، این افراد یار امام راحل بودند و الان هم یار رهبر انقلاب هستند و قزوین در این حوزه سرآمد است و افرادی دارد که مانند نگین درخشانی هستند.

معاون سیاسی فرهنگی و اجتماعی وزارت اطلاعات ادامه داد: باید کمک کنیم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان که تا کنون در جهان درخشیده بتواند بدرخشد؛ در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج آمده که برای دشمن قابل تحمل نیست که یک نظام سیاسی اسلامی اینطور دوام بیاورد و مقاومت کند و در دنیا بدرخشد.

دشمن وجود روحانیت را بر نمی‌تابد

وی عنوان کرد: علت موجده این انقلاب مرجعیت و روحانیت شیعه و تبعیت مردم از این قشر بوده و قطعا علت باقی ماندن آن هم این امر خواهد بود و اگر بخواهیم نظام پابرجا بماند که می‌خواهیم و برای آن تلاش می‌کنیم باید همچنان به موضوع روحانیت شیعه توجه شود؛ دشمن وجود روحانیت را بر نمی‌تابد و اگر هجمه‌ها را بویژه در یک سال گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که بیشتر اهانت‌ها به نهاد مقدس روحانیت و با طراحی و نقشه دشمن صورت می‌گیرد و عده کمی هم در داخل تاثیرپذیر هستند.

برخی ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند

این مقام مسئول ادامه داد: ولایت فقیه در راس روحانیت و نظام قرار دارد، باید ببینیم دشمن در تضعیف‌ها چه سمت و سویی دارد، بعضی خواسته و برخی ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند. امروز دولت مردان ما و رئیس‌جمهور در راس آن‌ها تمام قد برای رفع مشکلات مردم و مبارزه با فساد پای کار آمده و حتی از آبروی خود مایه می‌گذارد تا کارهای مهم در کشور انجام شود.

وی ادامه داد: جراحی اقتصادی باید پیش از این اجرا می‌شد که نشد و امروز دولت انجام آن را به عهده گرفته و باید با آن همکاری داشته باشیم؛ البته در اجرا ضعف‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را پوشش دهیم چرا که نظام و دولت از خود ما است.

رهبر معظم انقلاب نوک پیکان حمله ضد انقلاب است

معاون سیاسی فرهنگی و اجتماعی وزارت اطلاعات تاکید کرد: حضور مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و امام خمینی (ره) هم در سخنرانی بهشت زهرا اعلام کرد که، چون مردم من را قبول دارند دولت تعیین می‌کنم، باید این همراهی مردم را حفظ کنیم؛ زیرا نظام بدون مردم راه به جای نمی‌برد؛ در حال حاضر هم رهبر معظم انقلاب نوک پیکان حمله ضد انقلاب است.

ضرورت تبیین سیاست‌های اصلاحی ارز ترجیحی

وی عنوان کرد: وظیفه ائمه جمعه و روحانیت این است که به سراغ مردم و نسل جوان بروند چرا که همین جوانان مدیران آینده نظام هستند، امروز زمینه تبلیغ دین فراهم است و ما باید ضمن جهاد تبیین ارباب رجوعان خود بویژه جوانان را تکریم کنیم.

معاون سیاسی فرهنگی و اجتماعی وزارت اطلاعات ادامه داد: قزوین در زمینه امنیت مطلوب است و به همین علت یکی از استان‌های مطلوب برای سرمایه‌گذاری و کار اقتصادی است.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید دستاوردهای سیاست‌های اصلاحی ارز ترجیحی را تبیین کرده و از آن دفاع کنند، دشمن همه تلاش خود را گذاشت تا توده مردم را به بهانه‌های مختلف صنفی به میدان بیاورد؛ اما مردم نیامدند.

این مقام مسئول ادامه داد: با اصلاح ارز ترجیحی شاهد کاهش گسترده قاچاق، کاهش کالاهای دپو شده در گمرک، حفظ و صیانت از صندوق ملی و پول ملی، کاهش نفوذ سوداگران ارز و افزایش نقش آفرینی بانک مرکزی بودیم، همچنین رجوع اتباع کشورهای همسایه به شهرهای مرزی برای خرید کالاهایی که ارز ترجیحی داشتند کاهش پیدا کرده است؛ البته در کنار نکات مثبت وجود معایب هم طبیعی است، آیت الله رئیسی هم می‌توانست این کار را انجام ندهد و بعد از هشت سال ریاست جمهوری می‌رفت؛ اما به میدان آمده و باید او را حمایت کنیم و مردم هم همراهی خوبی دارند و اطمینان دارم از این گردنه هم مانند شرایط سختی که در گذشته داشتیم عبور می‌کنیم.

میدان داری و اداره مراسم عاشورا باید با روحانیت باشد

وی بیان کرد: ما به مکتب سیدالشهدا (ع) باور داریم و وقتی حسین حسین می‌کنیم باید با حسین (ع) هم باشیم و این یعنی نباید زیر بار ظلم رفت، این امور و غدیر و عاشورا نیاز به تبیین دارد و اگر غدیر را محکم گرفته بودیم این مشکلات را نداشتیم؛ لازم است میدان داری و اداره مراسم عاشورا با روحانیت باشد و فرهنگ عاشورا برای نسل جدید تبیین شود.

فضای مجازی بلای خانمان سوز است

معاون سیاسی فرهنگی و اجتماعی وزارت اطلاعات ادامه داد: فضای مجازی بلای خانمان سوزی است و به میزانی اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب بیان کردند اگر رهبر نبودند مسئولیت این بخش را به عهده می‌گرفتند بنابراین این فضا باید مدیریت شود، شاهد ولنگاری در فضای مجازی هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در فضای مجازی می‌بینیم که به قرآن جسارت می‌کنند که افرادی را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردیم.

وی اظهار کرد: آسیب پذیری در حوزه دین، تشدید دین گریزی و کاری که داعش درباره اسلام کرد، ناکارآمد جلوه دادن دین، ترویج اندیشه سکولاریسم با هدف جدایی دین از سیاست در فضای مجازی انجام می‌شود.

مدیریت تحریم جهت‌گیری کلان اقتصادی دولت است

معاون سیاسی فرهنگی و اجتماعی وزارت اطلاعات درباره سیاست‌های داخلی دولت گفت: انسجام و هم افزایی با سایر قوا مدنظر است در سیاست خارجی هم ضمن حفظ استقلال در نظر داشتن تحولات سیاسی منطقه و تعامل با همسایگان مد نظر است.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی جهت‌گیری کلان تمرکز بر مدیریت تحریم است تا بتوانیم با توجه به تحریم‌های ظالمانه که بر ما تحمیل شده مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حوزه فرهنگی، نگاه به درون و سرمایه فرهنگی درون کشور و استفاده از جریان‌های فکری و معنوی است.

وی اظهار کرد: در فضای سیاسی آرامشی را حس می‌کنیم، اما عده محدودی از فتنه گران ۸۸ و برخی گروه‌های سیاسی بدشان نمی‌آید که در حاشیه نشسته و دولت و اقتصاد و معیشت مردم را زیر سوال ببرند.

دشمن سعی دارد معضلات اقتصادی را به اجتماعی تبدیل کند

وی عنوان کرد: با کشورهای متخاصم بویژه آمریکا و اسرائیل در نبرد هستیم، رژیم صهیونیستی به میدان آمده و ما هم به میدان آمده‌ایم، دشمن تلاش دارد کشور را ناامن جلوه دهد و برای ادامه تحریم‌ها علیه ایران فعالیت می‌کند و سعی دارد معضلات اقتصادی را به اجتماعی و امنیتی تبدیل کند و در فضای مجازی علیه ارکان نظام فعالیت می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از اهداف دشمن و گروه‌های معاند فشار رسانه‌ای علیه ارکان نظام و انقلاب و ارجاع تمام مشکلات به مسئولین عالی کشور است و اگر امروز کم کاری کنیم عواقب اقدامات اشتباه ما متوجه مقامات نظام می‌شود، از این رو نباید کوتاهی کنیم و به دست دشمن و فضای مجازی بهانه بدهیم.

ضرورت انسجام و پرهیز از سیاه نمایی

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه دشمن در تمام زمینه‌ها برنامه دارد اگر می‌خواهیم خاطر رهبر معظم انقلاب کمی آسوده باشد و دولت مردان کار را ادامه دهند و برای رفع تحریم و حل مشکلات اقتصادی و به آرامش رسیدن کشور تلاش کنند باید هرچه دشمن می‌خواهد و برای آن برنامه دارد برعکس آن عمل کنیم، اگر غیر از این باشد آب به آسیاب دشمن ریختن است.

معاون سیاسی فرهنگی و اجتماعی وزارت اطلاعات ادامه داد: تقویت رویکرد انسجام و وحدت ملی، اجتماعی و سیاسی از موارد مهمی است که باید آن را مد نظر داشته باشیم، همچنین پرهیز از سیاه‌نمایی و اقداماتی که باعث کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود هم ضرورت دارد، انتقادات نباید منجر به سیاه نمایی شود.

افتادن در فرآیند سیاسی و جناح بازی برای کشور سم است

وی اظهار کرد: افتادن در فرآیند سیاسی و جناح بازی برای کشور سم است و باید از این فضا دور باشیم.

معاون سیاسی فرهنگی و اجتماعی وزارت اطلاعات در پایان گفت: باید موارد مختلف را تبیین کنیم؛ ما در این زمینه‌ها کوتاهی کردیم که اگر درست تبیین می‌کردیم برخی از سوءبرداشت‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید