«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در اولین روز سفر خود و در فلسطین اشغالی کاف جدید داد.

 گاف جدید جو بایدن در اولین روز سفر! / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس‌جمهور ایالات متحده در سفر خود به فلسطین اشغالی یک گاف جدید به لیست طولانی از گاف‌های خود افزود و گفت که باید افتخار هولوکاست را زنده نگه داریم.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که روز گذشته (چهارشنبه) به فلسطین اشغالی سفر کرده بود، یک گاف دیگر را به لیست بلند گاف‌های خود افزود و به اشتباه گفت که «ما باید «افتخار هولوکاست» را زنده نگه داریم».

بنا بر گزارش شبکه «فاکس‌نیوز»، رئیس‌جمهور ایالات متحده درست اندکی پس از فرود در فرودگاه «بن‌گوریون» و آغاز سفر دو روزه خود به غرب آسیا، این اشتباه را مرتکب شد.

بایدن گفت: «اواخر امروز، یک بار دیگر به سرزمین مقدس یاد واشم می‌روم تا ۶ میلیون یهودی را گرامی دارم. زندگی‌هایی که در یک نسل‌کشی ربوده شده‌اند و همچنان ادامه دارد -که ما هر روز باید هر روز انجام دهیم-همچنان باید حقیقت و افتخار هولوکاست و افتخار هولوکاست را زنده نگه داریم. آن‌هایی که ما از دست دادیم را گرامی بداریم».

این اولین سفر بایدن به غرب آسیا از زمانی است که بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شده است و در روزهای اخیر رسانه‌های ایالات متحده می‌گویند که بایدن در صدد است در این سفر بیانیه‌ای مشترک با مقام‌های صهیونیست در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اعلام کند.

طبق این گزارش، انتظار می رود که ایالات متحده و تل‌آویو امروز (پنجشنبه) از بیانیه مشترکی رونمایی کنند که در آن روابط بر تقویت روابط نظامی تأکید کنند و همچنین درخواست‌های ضدایرانی که قبلاً مطرح شده را مجدداً‌ اعلام کرده و بر آن تأکید کنند.

یک مقام ارشد صهیونیست قبل از ورود بایدن گفت که هر دو طرف متعهد خواهند شد «از همه عناصر قدرت ملی خود در برابر تهدید هسته‌ای ایران استفاده کنند».

بایدن از زمان رسیدن به ریاست جمهوری در مسائل داخلی و سیاست خارجی با ناکامی‌های بزرگی مواجه شده است. او از یک سو قادر به مهار تورم سنگین آمریکا نبوده و از یک سو ناتوانی در بازگشت به برجام، خروج مفتضحانه نیروهای آمریکایی از افغانستان و وخامت اوضاع در اوکراین موجب شده‌اند میزان رضایت آمریکایی‌ها از دولت او کاهش چشمگیری پیدا کند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که در میان جوانان آمریکایی انجام شده، محبوبیت دولت بایدن با سقوط حدود بیست درصدی همراه شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید