امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: ۹۵ درصد از آب دریاچه ارومیه خشک شده و فقط ۵ درصد از «دریاچه ارومیه» باقی مانده است.

فقط ۵ درصد از «دریاچه ارومیه» باقی مانده! + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، درحالی که، دریاچه ارومیه به سرعت درحال حذف شدن از روی نقشه ایران و تبدیل به شوره زاری گرد و غبارخیز برای مردم شمالغرب کشور است، تا این لحظه هیچ جلسه یا برنامه فوق‌العاده برای جلوگیری از این اتفاق رخ نداده است.

با کاهش بی سابقه تراز آب دریاچه ارومیه و تبخیر حجم اندک آب باقی مانده این دریاچه، نگین آبی آذربایجان در روزهای ناخوشی قرار گرفته است و تا این لحظه هیچ برنامه فوق العاده یا جلسه فوری برای حل این بحران که بطور مستقیم زندگی در چندین استان و ده‌ها میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انجام نگرفته است.

تنها ۵ درصد دریاچه ارومیه باقی مانده است

امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی روز گذشته در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مدیران صنعت آب و برق استان‌های شمال غرب کشور در تکاب گفت: بیش از ۲ دهه گذشته، هرسال به طور متوسط ۴۰ سانتی متر از ارتفاع دریاچه ارومیه کاسته شده و اکنون ۹۵ درصد از آب این دریاچه خشک شده است.

شایان ذکر است، از اوایل خردادماه امسال، هیچ آماری مبنی بر وضعیت تراز، حجم آب و وسعت دریاچه ارومیه از سوی سازمان آب منطقه‌ای و وزارت نیرو منتشر نشده با این حال گمانه‌زنی‌ها از شدت گرفتن و تسریع کاهش آب دریاچه حکایت دارد.

همچنین شامگاه دیروز، صفحه رسمی دولت سیزدهم در آذربایجان‌غربی در تلگرام اعلام کرد: محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به دستورات ویژه ریاست جمهوری در سفر اخیر به آذربایجان‌غربی برای نجات دریاچه ارومیه، تسریع در تکمیل و اتمام طرح انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه را خواستار شد.

دریاچه ارومیه

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید