جوش‌های سرسیاه زمانی به وجود می‌آیند که کثیفی و روغن در منافذ پوست شما جا گرفته و آن‌ها را مسدود کند.

درمان جوش های سرسیاه با مصرف این سبزی خوشمزه

به گزارش سلام نو به نقل از راه دانا؛  بتول بیدانی متخصص طب سنتی گفت: نعنا از گیاهان مفید برای سلامت پوست بانوان محسوب می شود و به صورت خام، خشک و دمنوش می توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نعنا به آبرسانی پوست کمک می کند، ادامه داد: زمانی که نعناع با مواد مناسب استفاده می‌شود، با سفت کردن منافذ پوست، رطوبت را در پوست قفل می‌کند، همچنین پوست‌های خشک و تحریک شده که خارش دارند را نرم و لطیف می کند.
بیدانی با اشاره به اینکه نعنا همچنین تقویت کننده پوست است، افزود: نعناع یک قابض ملایم است که می‌توان از آن برای تقویت پوست استفاده کرد. این ماده کثیفی را از منافذ پوست شما پاک و آن را ترمیم می کند تا پوستی صاف، نرم و مرطوب‌ داشته باشید.
این کارشناس با تاکید بر اینکه این گیاه بهترین درمان برای جوش های سرسیاه صورت است، تصریح کرد: جوش‌های سرسیاه زمانی به وجود می‌آیند که کثیفی و روغن در منافذ پوست شما جا گرفته و آن‌ها را مسدود کند، نعناع منافذ پوست شما را تمیز نگه داشته و آن‌ها را سفت می‌کند. با این کار می‌توانید از شر این جوش ها خلاص شده و از بروز مجدد آن‌ها جلوگیری کنید.
وی گفت: جوان سازی پوست یکی از دغدغه های بانوان در عصر کنونی است و برای این مهم معمولا متوسل به روش های شیمیایی و جراحی می شوند.
بیدانی با بیان اینکه نعنا به جوانسازی پوست کمک می کند، افزود: استفاده موضعی از نعناع باعث تقویت گردش خون گردیده و پوست را تغذیه می‌کند. این کار پوست شما را جوان و سالم نگه می‌دارد، زیرا این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان بوده که پوست شما را در برابر آسیب‌های احتمالی، سالم نگه می‌دارد. 
این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: جراحی های زیبایی ضمن هزینه بر بودن، با معایبی نیز همراه هستند اما درمان های گیاهی زیبایی ضمن حفظ سلامتی و مقرون به صرفه بودن، هیچ معایبی ندارند.
با نعنا می توان بیش از ۲۰ نوع ماسک صورت درست کرد که در زیر دو نمونه از این ماسک ها را برای شما معرفی می کنیم:
ماسک آبرسان پوست:
نعنا را با روغن زیتون مخلوط می کنید(نعنا می تواند خشک یا تر باشد) اما باید خوب مخلوط شود و سبزی غالب نعنا بر روغن زیتون اثر بگذارد. این ماسک را به مدت ۲۰دقیقه روی صورت خود بگذارید.
ماسک برطرف کننده جوش های سرسیاه:
یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق عرق نعنا مخلوط کرده و خوب آنها را بهم بزنید. سپس این ماسک را به حالت ماساژ و به آرامی با حرکت دورانی بر روی پوست بمالید.
 زمانی که از این ماسک استفاده می کنید، به هیچ عنوان نباید صحبت کنید تا کاملا خشک و جذب گردد. بنابراین، زمانی که سفیده تخم مرغ بر روی پوست تان است، پوست خود را کاملا بی حرکت نگه دارید تا چین و چروک به وجود نیاید. 
انتهای پیام/
کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید